petak, 25.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Pandemija menja pravila biznisa - čovek u fokusu transformacije

(Фото Бета/АП)

Zbog pandemije koronavirusa, 61 odsto rukovodilaca u kompanijama sada se koncentriše na transformaciju poslovanja, što je dvostruko više nego u periodu pre pandemije, pokazuje istraživanje Dilojta.

Zbog do sada nezapamćenih poremećaja koje je izazvala pandemija koronavirusa , kompanije uvode radikalno nove načine rada i poslovanja, što u fokus stavlja pitanja u oblasti ljudskih resursa. Rukovodioci su fokusirani na restrukturiranje poslovanja kroz optimizaciju ljudskih resursa i osmišljavanje rada koje se bazira na snagama i prednostima zaposlenih.

Kompanije menjaju svoje strategije: više ne razvijaju planove za poznate scenarije, već pripremaju strategije u čijem su fokusu ljudi, a koje kompanijama omogućuju bolje prilagođavanje trenutnim okolnostima.

(Foto Beta/AP)

U istraživanju je učestvovalo više od 3.600 rukovodilaca u 96 zemalja, a Dilojtov izveštaj o globalnim trendovima u oblasti ljudskih resursa za 2021. godinu obuhvatio je odgovore više od 1.200 rukovodilaca i članova upravnih odbora i drugih rukovodećih funkcija.

Izveštaj pokazuje da su ljudski resursi u centru pažnje rukovodilaca u promenama stavova o spremnosti organizacije a 17 odsto rukovodilaca reklo je da će se njihove kompanije u budućnosti fokusirati na pripremu planova za neizvesne događaje sa velikim posledicama, u odnosu na samo šest odsto koji su dali isti odgovor pre pandemije.

Skoro polovina (47 odsto) rukovodilaca kažu da njihove kompanije nameravaju da se usredsrede na više scenarija, što je značajan porast u odnosu na 23 odsto u periodu pre pandemije.

Da bi se efektivno suočili sa nekoliko mogućih budućih scenarija i neizvesnih događaja, sagledavanje pitanja zaposlenih u realnom vremenu postaje sve važnije.

Međutim, najvažniji faktor u pripremi te spremnosti jeste oslobađanje potencijala zaposlenih fokusiranjem na njihove veštine i sposobnosti.

Skoro tri četvrtine (72 odsto) rukovodilaca navelo je „sposobnost ljudi da se prilagode, prekvalifikuju i preuzmu nove uloge” kao prioritet za bolje snalaženje u budućim poremećajima.

Međutim, samo 17 odsto ovih rukovodilaca izjavilo je da je njihova organizacija „vrlo spremna” da se prilagodi i prekvalifikuje zaposlene da preuzmu nove uloge, što ukazuje na značajan jaz između prioriteta rukovodilaca i načina na koji njihove organizacije podržavaju razvoj zaposlenih.

„Pitanja ljudskih resursa više nisu ograničena samo na sektor za ljudske resurse. Kada se suoče sa poremećajima, kompanije napreduju ili propadaju zbog sposobnosti zaposlenih kao što su saradnja, kreativnost, rasuđivanje i fleksibilnost. Jasno je da su pitanja zaposlenih i ljudi uopšte glavni prioriteti za izvršne direktore i rukovodioce upravnih tela”, kaže rukovodilac u sektoru za konsalting Ivan Stefanović.

Tokom pandemije, kompanije su iskoristile timske strukture kako bi osigurale veću prilagodljivost, što im omogućava da lakše prebrode nepredvidivu godinu.

Lideri sve više prepoznaju vrednost „supertimova”, odnosno kombinaciju ljudi i tehnologije, stvorenih da iskoriste njihove komplementarne sposobnosti i ostvare ciljeve brzinom i u razmerama koje inače ne bi bile moguće.

U ovogodišnjoj anketi rukovodioci su konstatovali da nije neophodno odlučivati o upotrebi tehnologije ili angažovanju ljudi, već o njihovom partnerstvu.

Tri najvažnija faktora za transformaciju poslovanja bili su organizaciona kultura (45 odsto), sposobnost radne snage (41 odsto) i tehnologija (35 odsto), koji moraju zajedno da rade kako bi organizacija sastavila efektivne supertimove.

Kako je navedeno u saopštenju, u budućnosti će napredovati rukovodioci koji se holistički posvete ljudima i uspostave sistem donošenja poslovnih odluka na osnovu ljudskih potencijala.

Komеntari3
df802
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

сивошевић
у преводу ....падаће откази док ће вас екипа тапшати по рамену...
rezistentni profit
Nije,niti je prije epidemije, u fokusu bio Čovjek.Već ljudski resurs.U novim kompanijskim strategijama čovjek je ,kao i postojećim, samo objekat pritiska.Top menadžment je,i do sada,napredovao ne oslobađajući i "holistički se posvećujući potencijalima zaposlenih" već iscrpljujući te potencijale do maksimuma."Off line" radnice u Vijetnamu,Pakistanu,Etiopiji... nisu "u fokusu".U rezimeu:nikakavi, ne znam otkud znaju?!,izvjesni i teški poremećaji ne smiju obarati obim prodaje i berzanske indekse.
Ненад
Како то само звучи лепо. Управо сам ја био на таквом пионирском задатку у САД-у и радио посао за тројицу на новом софтверу. Имао и онлајн обуке за послове које нисам желео. Човек за све задатке. Повећао зараду компаније за 20 % а своју готово ништа. Док нисам прсао после пола године и вратио се кући после више од деценије проведене у компанији. Тешка будућност долази за нове нараштаје. Мени није жао, добро сам уновчио златно доба.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.