Sneg pokrio nedovršene trotoare
Kraj januara, kada bi na šine posle više od 19 meseci odsustva konačno trebalo da se vrate tramvaji 2, 5 i 10, sve je bliži. Prošlog meseca iz Starog dvora poručili su da će u toku ovog biti organizovane obavezne probne vožnje po novim šinama, da bi se utvrdilo da li je sve kako treba, a da će stare linije biti vraćene do kraja januara. Da li ovaj plan ostaje, potvrda iz grada nije stigla, ali prema snimcima i fotografijama žitelja iz ovog dela grada, tramvajske probe uveliko se organizuju. Juče u prepodnevnim satima, kada je naša ekipa prošla trasom od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška, koja se zvanično radi od polovine juna 2019, proba nije bilo. Zato jeste bilo mnoštvo nepropisno parkiranih automobila na tramvajskim šinama. Ali, da sledi skori povratak tramvaja na stare trase svedoče stajališne table u Cara Dušana na kojima su ponovo ispisane oznake ovih linija.
Koliko god da su napokon radovi na kolovozu u Cara Dušana u najvećoj meri okončani, trotoari i buduća parking mesta su nedovršeni i neizvesno je kada bi taj posao mogao da bude završen. Na terenu, kako se moglo i očekivati po hladnom zimskom danu, juče nije bilo ni majstora. Nedovršeni pločnici trenutno su prekriveni snegom, kao i brojne palete sa granitnim kockama koje tek čekaju da budu ugrađene. Na samim trotoarima slika se nije mnogo promenila u odnosu na sedmice uoči Nove godine. Dobrim delom oni su završeni od Prve beogradske gimnazije do Kralja Petra, a onda odatle do Tadeuša Košćuška prostor za parking i nove trotoare delimično je raskopan, ali ni metra nove granitne podloge nema na toj deonici. Jedino što su na tom poslednjem potezu postavljeni novi ivičnjaci koji će deliti parking mesta i drvored od prostora za pešake.

Problem je i što se odugovlači i sa kompletiranjem trotoara od Prve gimnazije do Kralja Petra. Oni jesu na tom delu uglavnom urađeni, ali i laicima je jasno da je ostalo još dosta posla koji se tiče finih uklapanja granitnih i kamenih kocaka na raskrsnicama, kolskim ulazima, uz same zgrade, a na pojedinim delovima fale i čitavi metri novog pločnika. Slika nije mnogo lepša ni na budućem platou na međi Palmotićeve i Džordža Vašingtona. I tamo je sneg prekrio nedovršen posao, kao i palete sa granitnim pločama. Ono što je trenutno veći problem od samog odugovlačenja radova u okviru projekta obnove ulica od Ruzveltove do tvrđave jeste to što pod snegom mnogi pešaci ne mogu na vreme na više mesta da uoče neravnine, neuglavljene kocke, prelaze sa novih pločnika na pesak i zemlju pa lako može doći do povređivanja.
Da ima dobre volje, i po snegu bi moglo da se radi, čemu svedoči i slika sa Savskog trga gde se uveliko ubrzano dovršava budući centralni plato. Ali, u Cara Dušana – druga priča. Tamo se odugovlači, što je lajtmotiv celog projekta obnove četiri ulice od Ruzveltove do tvrđave. Krajem 2019, kada je prema prvobitnom planu trebalo da bude završena kompletna obnova, radovi na ovom projektu su prekinuti zbog, kako se tada zvanično navodilo, novogodišnjih praznika i lošeg vremena (iako su vremenski uslovi tada bili znatno pogodniji nego sada). Letos je vrućina bila problem za majstorisanje, sada je opet zima, ovoga puta praćena snegom. Dorćolci i ostali žitelji ovog dela grada već duže tipuju da će druženje sa majstorima neplanirano potrajati do proleća. Pod uslovom da prolećne kiše ne budu nova „nepredviđena” prepreka za ugradnju nedostajućih metara granitne podloge.
Подели ову вест





Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.