subota, 19.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Kako unaprediti taksi prevoz

Projektovan savremeni sistem organizacije i upravljanja zasnovan na savremenim tehnologijama koji će se prilagoditi zahtevima korisnika usluga. – Predstavnici taksi esnafa već negoduju
(Фото М. Спасојевић)

„Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu za period od 2020. do 2024” naziv je studije koju su uradili stručnjaci Saobraćajnog fakulteta, a cilj je da se obezbede kvalitetnije taksi usluge. Projekat, kako je naglasio dr Slaven Tica, šef stručnog tima za izradu studije, jeste razvojni, a ne onaj koji „lomi” sistem u navedenom vremenskom periodu.

– Ona treba da napravi korisnicima taksi usluga pouzdan i stabilan sistem javnog prevoza, Beogradu uređen sistem po svim savremenim tehničko-tehnološkim dostignućima, a taksi operatorima da budu potpuno održivi, odnosno proizvodno i ekonomski efikasniji – izjavio je Tica. Postoje sistemski i funkcionalni problemi unutar sistema taksi usluga, neki od njih su nepostojanje jasne strategije razvoja taksi prevoza u dugoročnom periodu, a grad kao vlasnik tržišta nije imao kontrolu niti upravljao sistemom, odsustvo praćenja rezultata rada na nivou sistema, neregularni taksi prevoznici na ulicama…

– Projektovan je savremeni sistem organizacije i upravljanja celinom taksi sistema, zasnovan na savremenim tehnologijama, gde ćemo znati u svakom trenutku koliko ima vozila na ulici, sve s ciljem da sistem prilagodimo transportnim zahtevima korisnika jer danas je prilično neprihvatljiva srednja ocena indeksa zadovoljstva korisnika i moramo raditi na tome da je podignemo rekao je on.

Na osnovu toga, kako je zaključio, 90 odsto korisnika na prvi poziv dobiće taksi uslugu prema unapred poznatim uslovima. Ova studija i pre nego što je javno predstavljena u celini, podigla je prašinu iz više razloga, a jedan je što je njome predviđeno da je glavnom gradu potrebno 7.006 taksista po principu jedno vozilo – jedan vozač u okviru osmočasovnog radnog vremena. Tica je istakao da broj taksi vozila nije najbitnije pitanje kojim se bavila ova studija, koliko su važni infrastruktura, stajališta, starost voznog parka, energetske i ekološke podobnosti… Istraživanja, koja su prethodila studiji, uključuju korisnike taksi prevoza, ali i taksi operatore, kako navode autori dokumenta, mišljenja i stavove stručnjaka, analizu i karakteristike zahteva, funkcionisanja taksi sistema…

Predstavnici taksista su, na jučerašnjem predstavljanju studije na Saobraćajnom fakultetu, izrazili negodovanje jer nisu bili uključeni u izradu studije, osim što su bili pozvani da daju neke od podataka, ali i to što na vreme nisu dobili dokument na uvid. Za pojedine podatke u studiji predstavnici taksi esnafa tvrde da nisu tačni. Najveću buru, moglo bi se reći, izazvalo je pitanje nerealizovanih vožnji kojih, prema podacima iz ovog dokumenta, ima oko 30 odsto.

– Nije tačno da je reč o 30 odsto nerealizovanih vožnji jer kad niste dobili taksi vozilo izađete na ulicu i zaustavite ga na ulici ili zaustavite onog slobodnjaka koji nije u sistemu, i on vas je prevezao, pa se taj broj neprevezenih smanjuje sa 30 na 15 odsto – napomenuo je Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije, i dodao da je jedan od razloga nerealizovanih vožnji i loša organizacija saobraćaja u gradu.

Sa Bjelićevim mišljenjem složili su se i predstavnici Sindikata taksi vozača i auto-prevoznika „Nezavisnost” koji smatraju da nisu bili konsultovani u toku izrade dokumenta. Nisu stručni za materiju, napomenuli su oni, ali su ljudi iz prakse. Predstavnici taksista insistirali su da treba uzeti u obzir da je posao opao za 65 odsto zbog virusa korona i da je na ulicama trenutno manje vozila nego što studija predviđa. Poboljšanje i u sferi taksi usluga, kako smatra Bjelić, zbog posledica pandemije, potrajaće duže jer se tržište mora oporaviti od krize.

Burne reakcije

Beogradski taksisti poznati su po burnim reakcijama. Dovoljno je setiti se gotovo dvonedeljnog protesta u jesen 2019. kada su se ujedinili i rešili da izađu na ulice da bi nadležne, kako su bar zvanično isticali, naterali da počnu da primenjuju Zakon o prevozu putnika i da se protera, u očima taksista, nelojalna konkurencija viđena u liku „Kar goa”. Trpeo je prevoz, a pre svega javni. A onda je jedan poziv promenio sve – taksisti su otišli na razgovor kod predsednika republike Aleksandra Vučića i protesti su prestali, a taksistima su, kako je tada istaknuto, između ostalog obećane i subvencije.

Komеntari9
6ada7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
Фиати 500Л са белим седиштима.
Бранислав Станојловић
Ко шиша организацију и цене?!? Наменска специјализација возила за ту сврху МОРА да буде најважнија поготово у време ове заразе. Возач и путници МОРАЈУ да буду у сигурносно и здравствено одвојеним одељцима као што је било овде у Уједињеном Краљевству већ 8-9 деценија.
Genije
Mene najviše interesuje parkiranje: Kada će grad shvatiti da taksi stanice oduzimaju veleiki broj parking mesta u najugroženijim delovima grada. Predlažem: Da se na svim taksi stanicama ogrnići broj taksi mesta na najviše 3 do 4. Taksiste koji se i sada bezobzirno parkiraju u nastavku bezobzirno kažnjavati. Oslobođena mesta iskoristiti za dozvoljeno ZAUSTAVLJANJE i time rešiti dobar broj problema građana i posebno trgovaca.
dragan stankovic
Niko ne pominje taxiste na aerodromu i autobuskoj stanici koji vise od pola veka pljackaju gradjane. Lepa slika Beograda narocito kada dodje stranac na aerodrom i prvi utisak o gradu ostace mu dozivotno. Iskusio sam to i sam, pogledaju od glave do pete i ocene da dolazim iz inostranstva samo samnom im je malo teze. Hteli bi opet kao osamdesetih da za 2-3 godine taksiranja kupe kucu u Beogradu.
Prava istina
Aerodromski taksisti su jaci od drzave. policiju su odavno potkupili i sami odrzavaju red medju sobom. policija im sluzi kao dekoracija,
Jovan Cvijic
Samo slobodno trziste moze doneti poboljsanja. Kakvo ograncavanje vozila? Odredjivanje cena? Ovako je kao i u svim sferama ovog naseg jadnog drustava. Kriminal i monopol.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja