Sreda, 27.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Ko hoće „po gasu” dobiće po džepu

Kontrola brzine na obnovljenoj magistrali od Užica do Zlatibora. – U samom Užicu 25 kamera
(Фото С. Јовичић)

Užice. – Brzinu vozila na obnovljenom zlatiborskom putu (magistrala Užice ‒ Bela Zemlja) i to u oba pravca, kontroliše postavljeni radar. Početak njegove primene, kao i kamera instaliranih na glavnim užičkim raskrsnicama te ovdašnjeg monitoring centra za bezbednost saobraćaja obelodanio je grad Užice, koji je obezbedio ovu opremu.

„Nabavka koju je sproveo grad Užice podrazumevala je nabavku 25 kamera i jednog radara, kao i neophodne prateće opreme za monitoring centar koji se nalazi u Policijskoj upravi Užice”, navode u saopštenju grada, vlasnika te opreme čiji je korisnik MUP Srbije (Policijska uprava Užice).

Ovim povodom ističe se da gotovo svi veći gradovi u Srbiji koriste kamere u svrhu bezbednosti saobraćaja (ili su u završnoj fazi uvođenja potrebne opreme), kako bi se povećao nivo bezbednosti pešaka na pešačkim prelazima, dece u okolini škola, kao i vozača svih vrsta vozila.

„Uspostavljeni sistem veći deo operacija obavlja automatski, bez prisustva policijskog službenika u monitoring centru. Neke od funkcija su automatsko prepoznavanje prekršaja (kao što je prolazak kroz crveno svetlo na semaforu), preko registarskih tablica. Radar koji kontroliše brzinu kretanja postavljen je na izlazu iz Užica na zlatiborskom putu, gde je maksimalna dozvoljena brzina kretanja 50 kilometara na čas.”

Upravo se o ovoj meri preduzetoj na magistrali najviše govori među vozačima, nenaviknutim da dobrim delom zlatiborskog puta (na kome su ponegde i tri trake) voze 50 na sat. Pisali smo da je magistrala kroz užički kraj (od Ovčar Banje do Sušice, ukupno 52 kilometra) obnavljana godinama i potpuno završena pre dva meseca. Bio je to najveći putni poduhvat u jugozapadnoj Srbiji u poslednjih deceniju i po, pri čemu je u rekonstrukciju deonice od Užica do Sušice (15 km) država uložila milijardu i 280 miliona dinara.

Napravljen je savremen put, pa se sada ovim delom magistrale vozi lako i bezbedno. S tim što je dozvoljena brzina vožnje smanjena, a preticanja ograničena. Novopostavljeni znakovi na ovom, znatno boljem putu, nameću po 10-20 kilometara na čas sporiju vožnju nego na ranijem dotrajalom. Iz bezbednosnih razloga, da se primire oni što brzo voze. Radarska kontrola je pojačana, onaj ko bi ovuda „po gasu” (a ima takvih) dobiće po džepu.

Povodom novih saobraćajnih rešenja na zlatiborskom putu razvila se i rasprava na društvenim mrežama. Jedni hvale bolje uslove za vožnju i više brige za bezbednost saobraćaja, posebno u naselju Bela Zemlja gde se znakom usporava vožnja jer ima novi pešački prelaz. Drugi kritikuju što zbog preduge pune linije kilometrima nema mogućnosti preticanja, pa kad nestrpljivi dočekaju isprekidanu bude ulaženja u makaze, što se sada mora 50 tamo gde je bilo 80, a ograničenja brzine su na obnovljenom putu takva kao da se vozi po makadamu. Tu prikazuju i prizore snimljene iz vozila kako pojedini bahati vozači (uglavnom skupljih auta) na ovoj deonici magistrale bezobzirno (i nekažnjeno) pretiču kolonu preko pune linije.                                      

 

Komentari13
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Онај ко је претицао на пуној линији, претицаће и даље, ко је возио преко ограничења, возиће и даље. У земљи, у којој се полиција прави невешта, када види "блинкере" купљене у кинеским продавницама, то пропагандно "по џепу" чека само мене и мени сличне. Нико не пита саобраћајне стручњаке, ако је пут обновљен и ако имају по две, три, па макар и само по једна трака, ЗАШТО је ограничење ван насељеног места 50км/ч? Због безбедности или због оног "по џепу"? Да ли је казна СРЕДСТВО или ЦИЉ САМА СЕБИ?
Lili Vu
Po Dzepu u Srbiji ne funkcionise ! Oni bogati imaju rodjake da ih oslobode kazne, a ostatak Srbije ima prazne dzepove.
zoran milosevic
svejedno sirotinja mora da plati
Vlade
Apsolutno nebulozna ogranicenja, na obnovljenom magistralnom putu sa delovima sa tri trake ogranicenje 50, moram da kazem maloumna odluka. Zivim u uvom kraju, svakodnevno putujem , samo sto su uspeli da naprave su nepregledne kolone, iine sa besnom kolima koji ne haju za igranicenja. Tacno mi je muka svaki put kad iz Uzica krenem ka Zlatiboru.
Петар Клеба
50km је "сачекуша", нема везе са безбедношђу. то сви саобраћанји полицајци знају.
zoran milosevic
to je prava istina bravo
Mile
Čemu bacanje para na rekonstrukciju puta ako je saobracaj usporen? Ako smanje jos malo, npr na 20km/h biće super bezbedno!
zoran milosevic
pa da onda mozemo i pored puta njivama

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.