Nedelja, 28.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Odluka Ministarstva trgovine: potrošači mogu da otkažu saradnju sa toplanom

(Фото Д. Жарковић)

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunicija Srbije donelo rešenje, po kom je utvrđeno da toplana u Majdanpeku ima nepoštenu, odnosno nasrtljivu poslovnu praksu, time što uslovljava potrošača da plati uslugu grejanja koju on ne želi, objavilo je danas Udruženje bankarskih klijenata „Efektiva”, uz ocenu da je to istorijska odluka za korisnike sistema daljinskog grejanja u Srbiji.

Kako je precizirano, tim rešenjem Ministarstva trgovine ustanovljeno je da je potrošač iz Majdanpeka dva puta podnosio zahtev za isključenje sa mreže grejanja, ali da je toplana te zahteve ignorisala i nastavila da ispostavlja račune, nakon čega je pokrenula i postupak utuženja, prenosi Beta.

„Ovim rešenjem se prekida monopolistička dominacija toplana po Srbiji, a njime će potrošačima biti omogućeno da se isključe sa grejanja i potraže ekonomičniji način za zagrevanje stambenog prostora”, navedeno je u saopštenju.

Iz „Efektive su ukazali da su do sada potrošači u Srbiji bili uslovljavani raznim preprekama, koje su ih nezakonito sprečavale da ostvare svoje pravo da ne primaju uslugu koju ne žele, odnosno, pružale su mogućnost toplanama da potrošače drže „zaključane” u ugovornom odnosu, koji čak i ne postoji.

„Dakle, klasičan robovlasnički položaj u 21. veku, u kom potrošač nema pravo žalbe niti na kvalitet usluge, niti na cenu, nema pravo da uslugu odbije, već je jedino njegovo pravo, tj. obaveza da ispostavljeni račun plati, u visini koju odredi lokalna samouprava”, saopštila je „Efektiva”.

U tom udruženju smatraju da bi ovo rešenje Ministarstva trgovine trebalo da dovede i do promene načina razmišljanja nadležnih koji rukovode cenovnom politikom, tako da cene postanu umerenije, a usluga grejanja poboljšana.

Iz „Efektive” su pozvali nezadovoljne potrošače širom Srbije, da prema ovom rešenju, iskoriste svoje pravo da otkažu saradnju sa toplanama i tako ih nateraju na dogovor oko visine cena grejanja i njegovog kvaliteta.

Komentari9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

mile
ovo je dobra vest .
dejan
Kad kupite napr. mobilni telefon i baterija mu naglo proada trebaju vam celicni zivci da sa trgovcima izadjete na kraj a svi ne uspeju u tome.Ovlascen setvis vas ubedjuje da je dobro nesto sto svaki obican covek vidi da nije,a i poneki posteni trgovac.Sredite da je garancija uz racun stvarno garancija a ne mrtvo slovo na papiru.
Djordje
a pretplata za RTS nije robovlasnicka?
Dušan
Ovakva pojedinačna isključenja sa mreže ne bi smela da se dozvoljavaju u objektima zajedničkog stanovanja. Zgrada predstavlja jednu termodinamičku celinu i kao takvoj joj se projektuje i izvodi grejanje. Svako isključenje nekog pojedinačnog stana sa mreže utiče na kvalitet grejanja stanova koji se sa njim imaju zajedničke zidove, pod, plafon. Loša usluga, visoke cene i uopšte, bezobrazno ponašanje, skoro svih toplana u zemlji, mora se rešavati na neki drugi način. Mada, kod nas je sve moguće
Ivan BG
Pravo na iybor usluge garantuje zakon, ako se potrosac iskljuci sa daljinskog grejanja neozbiljno je tvrditi da se nece grejati na drugi nacin. Sa druge strane ispada da su svi stanovi na potkrovlju i prizamlju diskriminisani, jer su na obodu te "termodinamicke celine", i po vasoj teoriji nije moguce da imaju istu uslugu!? Vi zagovarate najbesmisleniji koncept, da stanovi u sredini te celine dakle placaju vise, a gde se uklapaju kaloriometri, odem na zimovanje i zavrnem ventile na max-celina!?
Banjo
Toplane snabdevaju u Srbiji 20% od svih postojecih objekata zajednickog stanovanja (zgrada) toplotnom energijom preko svojih daljinskih toplovodnih sistema. Sta je sa ostalih 80% potrosaca? Ako ja iskljucim TA pec u nekoj sobi ili etazno grejanje (na struju ili prirodni gas), jer sam na suncanoj strani koju sam vise platio nego severnu ili potkrovlje, kako da mi komsija naplatiti deo pasivnog grejanja od njega?
Djoka
Isključen sa mreže 2011 god. Plaćam 10% nešto što su robovlasnici iz lokalne samouprave u Jagodini nametnuli silom i nemam pravo žalbe. Šta sada ?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.