ponedeljak, 17.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 08.02.2021. u 13:07

Odluka Ministarstva trgovine: potrošači mogu da otkažu saradnju sa toplanom

(Фото Д. Жарковић)

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunicija Srbije donelo rešenje, po kom je utvrđeno da toplana u Majdanpeku ima nepoštenu, odnosno nasrtljivu poslovnu praksu, time što uslovljava potrošača da plati uslugu grejanja koju on ne želi, objavilo je danas Udruženje bankarskih klijenata „Efektiva”, uz ocenu da je to istorijska odluka za korisnike sistema daljinskog grejanja u Srbiji.

Kako je precizirano, tim rešenjem Ministarstva trgovine ustanovljeno je da je potrošač iz Majdanpeka dva puta podnosio zahtev za isključenje sa mreže grejanja, ali da je toplana te zahteve ignorisala i nastavila da ispostavlja račune, nakon čega je pokrenula i postupak utuženja, prenosi Beta.

„Ovim rešenjem se prekida monopolistička dominacija toplana po Srbiji, a njime će potrošačima biti omogućeno da se isključe sa grejanja i potraže ekonomičniji način za zagrevanje stambenog prostora”, navedeno je u saopštenju.

Iz „Efektive su ukazali da su do sada potrošači u Srbiji bili uslovljavani raznim preprekama, koje su ih nezakonito sprečavale da ostvare svoje pravo da ne primaju uslugu koju ne žele, odnosno, pružale su mogućnost toplanama da potrošače drže „zaključane” u ugovornom odnosu, koji čak i ne postoji.

„Dakle, klasičan robovlasnički položaj u 21. veku, u kom potrošač nema pravo žalbe niti na kvalitet usluge, niti na cenu, nema pravo da uslugu odbije, već je jedino njegovo pravo, tj. obaveza da ispostavljeni račun plati, u visini koju odredi lokalna samouprava”, saopštila je „Efektiva”.

U tom udruženju smatraju da bi ovo rešenje Ministarstva trgovine trebalo da dovede i do promene načina razmišljanja nadležnih koji rukovode cenovnom politikom, tako da cene postanu umerenije, a usluga grejanja poboljšana.

Iz „Efektive” su pozvali nezadovoljne potrošače širom Srbije, da prema ovom rešenju, iskoriste svoje pravo da otkažu saradnju sa toplanama i tako ih nateraju na dogovor oko visine cena grejanja i njegovog kvaliteta.

Komеntari9
e2229
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mile
ovo je dobra vest .
dejan
Kad kupite napr. mobilni telefon i baterija mu naglo proada trebaju vam celicni zivci da sa trgovcima izadjete na kraj a svi ne uspeju u tome.Ovlascen setvis vas ubedjuje da je dobro nesto sto svaki obican covek vidi da nije,a i poneki posteni trgovac.Sredite da je garancija uz racun stvarno garancija a ne mrtvo slovo na papiru.
Djordje
a pretplata za RTS nije robovlasnicka?
Dušan
Ovakva pojedinačna isključenja sa mreže ne bi smela da se dozvoljavaju u objektima zajedničkog stanovanja. Zgrada predstavlja jednu termodinamičku celinu i kao takvoj joj se projektuje i izvodi grejanje. Svako isključenje nekog pojedinačnog stana sa mreže utiče na kvalitet grejanja stanova koji se sa njim imaju zajedničke zidove, pod, plafon. Loša usluga, visoke cene i uopšte, bezobrazno ponašanje, skoro svih toplana u zemlji, mora se rešavati na neki drugi način. Mada, kod nas je sve moguće
Ivan BG
Pravo na iybor usluge garantuje zakon, ako se potrosac iskljuci sa daljinskog grejanja neozbiljno je tvrditi da se nece grejati na drugi nacin. Sa druge strane ispada da su svi stanovi na potkrovlju i prizamlju diskriminisani, jer su na obodu te "termodinamicke celine", i po vasoj teoriji nije moguce da imaju istu uslugu!? Vi zagovarate najbesmisleniji koncept, da stanovi u sredini te celine dakle placaju vise, a gde se uklapaju kaloriometri, odem na zimovanje i zavrnem ventile na max-celina!?
Banjo
Toplane snabdevaju u Srbiji 20% od svih postojecih objekata zajednickog stanovanja (zgrada) toplotnom energijom preko svojih daljinskih toplovodnih sistema. Sta je sa ostalih 80% potrosaca? Ako ja iskljucim TA pec u nekoj sobi ili etazno grejanje (na struju ili prirodni gas), jer sam na suncanoj strani koju sam vise platio nego severnu ili potkrovlje, kako da mi komsija naplatiti deo pasivnog grejanja od njega?
Djoka
Isključen sa mreže 2011 god. Plaćam 10% nešto što su robovlasnici iz lokalne samouprave u Jagodini nametnuli silom i nemam pravo žalbe. Šta sada ?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja