utorak, 22.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Dvadeset meseci bez tramvaja 2, 5 i 10

Prema najavama s kraja 2020, ove linije trebalo da prorade do 25. januara, a kako se to nije desilo, nova najava bio je 22. februar. – Iz grada i dalje bez potvrde kada će se ova vozila vratiti na šine sa kojih su skinuta u junu 2019.
Да је било одговорности и држања првобитних рокова, трамваји 2, 5 и 10 са траса би одсуствовали свега шест месеци, а не скоро две године (Фотографије Д. Алексић)

Tramvaji 2, 5 i 10 ne saobraćaju duže od 20 meseci. Kada će na šine biti vraćeni „dvojka”, „petica” i „desetka”, koje su sa njih skinute još polovinom juna 2019, za sada se ne zna. Mnogo se obećavalo u prethodnih godinu i osam meseci, ali od svega nije bilo ništa.

Kada su u susret letu 2019. otvoreni radovi na deonici od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška, ukazano je da će trajati šest meseci i da toliko, zbog zamene šina, neće biti ni tramvaja. Čim je krenulo probijanje rokova na ovom projektu bilo je jasno da svaki dan znači isto toliko dodatnog odlaganja za povratak tramvaja. Pretposlednja najava, koju je izrekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić krajem 2020, bila je da će u toku januara biti organizovane probne vožnje ovom trasom, a da će se tramvaji vratiti oko 25. januara. Sa kalendara je iscepan januar, a onda je usledila nova najava – probe tramvaja u drugoj polovini februara, a tramvaji na staroj trasi od 22. februara. Proba i proba tramvaja je bilo, ali od povratka „dvojke”, „petice” i „desetke” ništa. Juče je prošao i poslednji najavljeni datum, a jedino što je novo jesu oznake na stajalištima na trasi ovih tramvaja, gde su nalepljeni i njihovi brojevi, što bi trebalo da znači da se uskoro vraćaju.

Kao i u januaru, i juče smo Sekretarijatu za javni prevoz i GSP-u koji drži tramvajski podsistem uputili pitanja u vezi sa povratkom tramvaja, ali odgovori su i ovoga puta izostali. Nije jasno zbog čega se i dalje čeka uspostavljanje tramvajskog saobraćaja posle silnih organizovanih proba, čišćenja i glačanja šina i dovršetka betoniranja i „kockanja” tramvajskih baštica. Kako komentarišu žitelji iz ovog dela grada, kao da neko ispituje krajnje granice strpljenja Beograđana.

Kao i građani reporteri, koji su vrlo aktivni u vezi sa ovom temom na forumima, i mi smo juče ponovo obišli celu trasu od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška i uverili se u isto. Tramvajski koridor uveliko je završen, u međuvremenu je okončano i betoniranje poslednjih nedovršenih metara tramvajskih baštica, postavljena su i stajališta.

Po jučerašnjem sunčanom danu, na ovoj trasi bilo je i majstora i radnika „Zelenila”. Prvi su, organizovani u tri-četiri manje grupe, polako popločavali nedovršene trotoare u Cara Dušana, a drugi su sređivali drvorede. Pojedini su i prali novopostavljena stajališta. Ipak, umesto da se lepo vreme maksimalno iskoristi kako bi se koliko-toliko nadoknadilo protraćeno vreme u toku ove obnove, i jučerašnji dan posvedočio je da završetak posla nije na vidiku i da se svi nadležni za njegovo sprovođenje ponašaju suviše nonšalantno i neodgovorno i pored brojnih kritika građana na račun ove rekonstrukcije.

O tome najbolje svedoči stanje trotoara u Cara Dušana. Deo posla jeste urađen, ali opšta slika je da je sve to nedovršeno i nekompletno. Tako mesecima, na primer, stoji više nepopločanih raskrsnica od Francuske ka Tadeuša Košćuška iako su između njih pojedini pešački koridori odavno većim delom popločani. Isto nije jasno koja je građevinska logika da se popločavaju nove deonice u Cara Dušana, a da pritom nedeljama stoje započeti i nedovršeni drugi delovi pešačkog koridora u istoj ulici.

Ako bi se posle svega situacija sa rekonstrukcijom poteza od Ruzveltove do Cara Dušana i komentari građana u vezi sa ovom obnovom povezali sa naslovom filma „Moskva suzama ne veruje”, taj naslov bi mogao da se parafrazira kao „Beograđani u rokove više ne veruju”.

Komеntari9
40d90
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Tramvajski koridor nisu samo sine , tramvajske bastice. stajalista. Treba postaviti nove bandere i elektricne vodove sto nije ni najmanje jednostavno. Beograđanima je sve preselo i oni su prosto zanemeli.
milenko popić- etnoseljak
Pozdrav mojoj garavoj braći radnicima! Kad svojim znojem ispune tuđa, iz klimatizovanih kancelarija data, obećanja neka se sjete koliko su im samo puta ljubazne komšije iz Kruga dvojke iznijeli kafu sa ratlukom i ladno pivo, a davaoci "Obećanja godine" poslali vruću jagnjetinu.
Stojko
negde sam pročitao da se ovih dana spustila letilica na Mars i da je od Zemlje do Marsa putovala kraće nego što se ovde postavljaju šine, u čemu je ovde trik.Mora biti neki trik.
Milica
Zaboravili ste na tranvaje koji prolaza pored Sajma 3 i 12.
lorenc
Trg na uglu Palmoticeve i Hilandarske?? Strasno, ljudi bauljaju preko plocnika, rasturenih kocki, drvenih paleta. Vesic najavio kao moderan trg pre 2 godine ? Ej bre ljudi 2 godine. To je ostavku momentalnu.....
Dusan T
@lorenc Ostavka je moralan cin i ne moze se iznuditi. Ono sto bi gradonacelink morao da uradi je da zameniku gradonacelnika oduzme sluzbeno vozilo, te da mu ga vrati istog minuta kada tramvaji ponovo krenu. Mislim da bi to zamenika gradonacelnika najbolje motivisalo da nesto preduzme po ovom pitanju. Naravno, to samo ako je zamenik gradonacelnika zaista podredjen gradonacelniku, a ne obrnuto, jer cuo sam da je taj isti pokusavao da komanduje i Djindjicu.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja