Obimni radovi u Ulici kralja Milana posle pucanja cevi
Radovi u Ulici kralja Milana, gde je usled pucanja vodovodne cevi nastao krater u asfaltu u koji je točkovima upao gradski autobus, trebalo bi da budu završeni do večeras.
– Voda iz cevi fi 300 milimetara oštetila je pod pritiskom konstrukciju ispod kolovoza zbog čega smo morali detaljno da obnovimo ovaj deo saobraćajnice. Osim jedne trake, gde se pojavio kvar, biće uređene sve četiri kolovozne trake na potezu od Resavske do Ulice kneza Miloša da bismo dobili saobraćajnicu gde se, kada krene saobraćaj, neće pojaviti udubljenja u asfaltu. Osim toga, obnavlja se i deo trotoara i ivičnjaka koji su takođe oštećeni prilikom havarije na cevi – rečeno je u JKP „Beograd put”.
Cev koja je u pukla u utorak oko tri sata stara je četrdesetak godina. I cev koja je takođe u ovoj ulici pukla 2016. godine bila joj po godištu bliska – imala je nešto više od trideset godina. To ne čudi jer su vodovodne cevi na potezu od Slavije do Terazija položene 1978. godine. Kako su objasnili u JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija”, u toku rekonstrukcije 2005. godine promenjen je deo mreže od Slavije do Kralja Milutina i od Kneza Miloša do Terazija.

U proseku, cevi beogradskog vodovoda stare su između 36 i 55 godina. Najveći broj njih nalazi se u najužem centru grada jer je odatle, kada je u gradu počeo da se razvija vodovod, i krenula vodovodna mreža. „Vodovod”, ipak, svake godine deo tih cevi obnovi. U poslednjih pet godina prosečno je godišnje rekonstruisan 61 kilometar mreže.
– U našem preduzeću postoji tačna evidencija starosti vodovodnih instalacija. Ugrubo, procenti starosti vodovodnih cevi bi izgledale ovako: do 15 godina ih je oko 25 odsto, od 16 do 35 godina takođe 25 odsto, od 36 do 55 godina – 40 odsto i više od 55 godina – 10 odsto. Naše preduzeće je zaduženo za obnovu postojeće mreže, dok je postavljanje novog cevovoda povereno Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju – kažu u „Vodovodu”.
Oni cevi menjaju na osnovu četiri kriterijuma. Prvi je starost, drugi je broj kvarova, treći je zahtev opštine i četvrti pucanje azbestno-cementnih cevi koje se menjaju isključivo zbog njihovog kvaliteta, a ne zbog lošeg uticaja na zdravlje kako neki misle. Kada su one postavljane, pre 40, 50 godina procena je bila da su izdržljive, ali je praksa pokazala da to nije baš tačno. Kada azbestno-cementa cev pukne jednom, gotovo je sasvim sigurno da će se na njoj kvar pojaviti još nekoliko puta – kažu u „Vodovodu”.
Ove cevi, kako ističu, nisu opasne po zdravlje jer je unutrašnjost cement, dok se azbest nalazi okolo. I u slučaju da on prilikom kvara dospe u vodu, kako tvrde, ne može da utiče na zdravlje ljudi jer azbest štetu pravi prilikom udisanja. U svakom slučaju ove cevi se polako povlače iz upotrebe i čim se ukaže prilika zamenjuju ih nove, od drugih kvalitetnijih i izdržljivijih materijala.
Beogradski vodovod je, kako ističu, složen vodoprivredni sistem, koji kvalitetnom, zdravstveno ispravnom vodom za piće snabdeva oko dva miliona Beograđana, celokupnu privredu i komunalne sisteme grada.
Izmena linija gradskog prevoza
Zbog kvara na vodovodnoj mreži u Ulici kralja Milana, trolejbuska linija 29 (Studentski trg–Medaković 3) skraćena je od naselja Medaković 3 do Slavije umesto do Studentskog trga.
Autobuske linije 31 (Studentski trg–Konjarnik) i 22A (Studentski trg–Slavija) saobraćaju izmenjenom trasom na delu od Trga Slavija do Terazija. Navedeni režim biće na snazi do saniranja kvara. U slučaju da posao bude završen u ranim večernjim časovima saobraćaj će biti pušten odmah, a ako radovi potraju do kasnijih sati gradski prevoz biće na staru trasu vraćen sa ranim polascima.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.