petak, 07.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 25.02.2021. u 11:14

Gradonačelnik Beograda: Obilaznica i autobusi na struju i gas popraviće kvalitet vazduha

(Фото А. Васиљевић)

Gradonačelnik Zoran Radojičić kaže da je zagađenje vazduha jedna od najvažnijih tema u ovom delu Evrope i da zato Grad Beograd radi na unapređenju kvaliteta vazduha, ali i drugih faktora koji se tiču životne sredine.

On je za TV Prva rekao da su individualna ložišta, kao i saobraćaj, glavni razlog zagađenja vazduha.

„Iz tog razloga je posebno važna obilaznica koja će posle toliko decenija da se završi, kako tranzit koji ide iz jednog dela Evrope u drugi ne bi prolazio kroz centar Beograda. Radimo i obilaznice i unutrašnje prstenove koji će takođe izmestiti saobraćaj na rubove grada”, naveo je Radojičić.

Gradonačelnik napominje da je unapređenje gradskog saobraćaja postignuto i kupovinom novih autobusa.

„Imaćemo uskoro novu eko-liniju sa deset novih električnih autobusa koji će ići od Beograda na vodi do Sportskog centra 'Milan Gale Muškatirović”, a trenutno imamo jednu takvu liniju koja ide od Vukovog spomenika do Belvila”, rekao je gradonačelnik.

Najavio je i kupovinu 100 novih autobusa koji idu na gas, što je, kaže, prihvatljivo po evropskim standardima.

„Ovaj problem se ne može rešiti preko noći, te iz tog razloga moramo iz dana u dan da radimo na njegovom rešenju”, rekao je Radojičić, prenosi Tanjug.

Gradonačelnik kaže da jedan gradski autobus zamenjuje 500 metara kolone automobila i navodi da na republičkom nivou treba rešavati pitanje kvaliteta automobila koji se uvoze u Srbiju.

„Nastavljamo da unapređujemo gradski saobraćaj dok ne bude završen metro, jer je to jedna od ključnih stvari koje će rešiti problem mobilnosti u Beogradu”, navodi Radojičić.

Takođe, kaže da se desetogodišnjom strategijom uređuje šinski saobraćaj i to električnim vozovima ali i tramvajima, što će sve biti deo mreže koja će uticati na poboljšanje kvaliteta životne sredine.

Radojičić je rekao i da borba protiv korona virusa još nije završena, bez obzira na vakcinaciju velikog broja ljudi.

„Poruka je jasna, još je rano za opuštanje. Podaci govore o tome da poslednjih dana ponovo dolazi do porasta broja pregleda. Naime, imamo oko 26.000 pregleda nedeljno u ambulantama, što ukazuje na veći broj ostvarenih pregleda nego u prethodnom periodu”, kaže Radojičić.

Naglasio je važnost poštovanja epidemioloških mera i istakao da je vreme pandemije „ratno stanje”, a da su lekari i medicinske sestre u prvim redovima odbrane.

„Krizni štab sluša epidemiologe pa mislim da će odluka ići u dva pravca, ili da se mere pojačaju ili da se nađu mehanizmi da se mere koje postoje sprovode. Dogovorićemo se zajedno i treba nam podrška građana”, rekao je Radojičić, koji je uveren da ćemo na jesen, ukoliko se nastavi ovom dinamikom vakcinacija, približiti kolektivnom imunitetu.

Komеntari9
4bad5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tenkista
Teško da će kvalitet vazduha biti bolji, pa gradi se BUS stanica skoro u centru grada..ulicaJ.Gagrina sa 6 traka neće moći da podnese toliki saobraćaj...sve se zna ali ipak se ide u problem.
Goran
Nikakva obilaznica ne moze resiti kvalitet vazduha. Najvece zagadjenje prave zitelji grada, a ne oni sto sto su u tranzitu. Vidim pise se svasta... Evo nekoliko pitanja koja ukazuju na resenja: Koliko je indivdualnih lozista bilo u Srbiji pre 10, 20, 30 godina a koliko ih ima danas? Koliko je benzinaca vozeno pre 10, 20, 30 godina, koliko dizelasa, a koliko danas? Koliko je kotlarnica (toplane) aktivno danas, a koliko je bilo pre 10,20,30 godina?
Svabo
Takva je magla od zagadjenja da umesto kupovine ovih igracaka vise bi smisla imalo da vise vrate tramvaje 2,5,3,13 i trole 21 i sve trole do studneskog trga. Glavni razlog je los ugalj, ljudi! Od njega dobijamo struju i grejanje. Stop ugljarskoj mafiji!
Vladimir
Возило без Еуро норме(произведено 70-80-их) са погоном на течни нафтни гас загађују мање него Еуро 4 дизел. Било које возило са погоном на метан( компримовани земни гас ЦНГ) загађиваће мање од новог Еуро 6 возила. Зашто држава не смањи своје намете, пре свега акцизе на та два еколошка горива. Али пуњење буџета је главни циљ а не екологија. Кажу морају да повећају цену путарине јер се ми не возимо довољно због короне и тако даље. Србија, земља у којој раст БДП-А зависи од тога да ли ће падати киш
Individualna lozista
Драго ми је да чујем да се мисли о решавању проблема ваздуха али ми је жао што се ради на споредном проблему (саобраћај) а не на главном проблему (индивидуална ложишта). Само убрзана гасификација и топлификација системом даљинског грејања уз субвенције за замену фосилних извора (и забрану коришћења у року од годину или две) и рад инспектора на терену везано за забрану нас може спасити ужасног ваздуха за пар година. Решење за саобраћај је ок али није горући проблем јер да јесте имали би га лети.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja