Ponedeljak, 05.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

I posle „Bus plusa“ – „Bus plus“: ko je dao najbolju ponudu za naplatu karata u javnom prevozu

Turski „Kent kart” u okviru koga funkcioniše „Bus plus” po svemu sudeći nastaviće da radi. – Drugu ponudu dao srpsko-hrvatski konzorcijum „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula
(Фото Р. Крстинић)

Pojedini gradski oci još pre dva meseca najavili su da „Bus plus”, odnosno dosadašnji partner grada u naplati karata, uskoro ide u istoriju, ali jučerašnji dan pokazao je da je to bila prilično ishitrena izjava. Naziv „busplus” kartica formalno uskoro odlazi u istoriju, ali suštinski, sistem naplate karata i upravljanja vozilima, po svemu sudeći, vodiće dosadašnji partner grada. Jer, na tender za ovaj posao, koji je juče okončan, konkurisao je „Kent kartov” konzorcijum (kompanija koja je vlasnik „Apeksa”, a koji upravlja sistemom „Bus plus”), kao i srpsko-hrvatski konzorcijum „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula.

„Kent kart” je dao povoljniju ponudu od 10,5 milijardi dinara, a srpsko-hrvatski tandem nešto skuplju – 10,6 milijardi. Ukoliko sve bude u redu sa dokumentacijom, to znači da bi za oko mesec dana trebalo i da bude ozvaničena saradnja sa „Kent kartom” koja će biti na snazi u narednih 13 godina. Time će grad nastaviti saradnju sa aktuelnim partnerom, ali i sa projektom koji je zaživeo u doba gradonačelnikovanja Dragana Đilasa.

Kada je reč o budućoj saradnji, ona će, kako je ranije i najavljeno iz grada, funkcionisati pod nešto drugačijim uslovima. Jer, na scenu će umesto „Bus plusa” stupiti „Beogradska kartica” sa više mogućnosti i namena. Osim uplata dopuna za prevoz, ona će moći da se dopunjuje i za iznajmljivanje budućih javnih bicikala, parkinga, pozorišta, bioskopa... Kako će konkretno teći proces zamene postojećih personalizovanih i nepersonalizovanih legitimacija unapređenim „Beogradskim karticama” za sada se ne zna, kao ni to da li će i koliko to uticati na novčanike građana. Ali, pošto će se proces zamene odvijati u okolnostima pandemije i u predizbornoj godini, teško je verovati da će građani biti stavljeni pred svršen čin koji bi podrazumevao zamenu kartica u kratkom roku i višečasovno čekanje u redovima.

Novim ugovorom u odnosu na dosadašnji, kako je ukazano krajem prošle godine iz Starog dvora, predviđen je manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto aktuelnih 8,53. Osim manje provizije, predviđen je i limit na zaradu privatnog partnera i ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, on neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Partner će ubuduće, kako je najavljeno, imati obavezu i da svojim sistemom opremi veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), da obezbedi više kontrolora (300 u odnosu na sadašnjih 200) i dodatna prodajna mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na aktuelnih 800).

Grad očekuje i da se unapredi funkcionalnost sistema i opreme, odnosno da bude moguće plaćanje mobilnim telefonom posredstvom aplikacije. Plan je i da se omogući i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja u vezi sa isticanjem, dopunom ili validacijom kartica.

Pošto je povoljniju ponudu dao aktuelni partner koji uveliko ima iskustva u beogradskom javnom prevozu, jasno je da za njega sve ove novine neće biti pretežak zadatak za sprovođenje. Naravno, ukoliko na tenderu pobedi „Kent kart sautist Jurop doo”, kako se i očekuje.

U novom ugovoru, kako je ranije istaknuto, predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, prestonica može samostalno da ih angažuje.

Dosadašnji ugovor za ovaj posao istekao je pre nekoliko meseci, ali je zbog pandemije produžen do završetka tenderskog procesa.

Čini se da koliko god su u gradu priželjkivali da vide leđa sistemu „Bus plus” i dosadašnjem privatnom partneru koji je izabran u vreme demokrata, to se gotovo izvesno neće desiti. Vlast sa SNS-om na čelu, inače, još pre šest, sedam godina je najavljivala da želi da se raskine ugovor sa aktuelnim partnerom jer je to „štetan i loše ugovoren projekat”, ali su ih u tome sprečili skupi penali za takav eventualni manevar.

Najavljivano više ponuđača, na kraju samo dva

Kada je raspisan tender za operatera u naplati karata za narednih 13 godina, u gradu su isticali da očekuju da se prijavi više inostranih ponuđača. Na kraju se ispostavilo da stranci i nisu baš toliko zainteresovani. Kada je reč o drugoj od dve juče otvorene ponude, sajt Agencije za privredne registre poručuje da je „Bus lodžik”, domaći partner u srpsko-hrvatskom tandemu, firma koja je osnovana 2013. i čija je pretežna delatnost „usluge sistema obezbeđenja”. Zakonski zastupnik je Ivan Kočev, a stopostotni vlasnik Zoran Rajčić.

Kako je posle otvaranja ponuda istakao Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz, jedan od učesnika tendera ponudio je da procenat koji bi dobijao za svoje usluge od grada bude 7,79 odsto, a drugi 7,88 procenata.

Ova javna nabavka raspisana je krajem 2020. i sprovodi se po modelu javno-privatnog partnerstva.

Komentari17
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Magdalena
Beogradjani se voze najlosijim vozilima, placaju najskuplju mesecnu kartu i imaju najmanje plate u odnosu na ostale gradove u Evropi. Sramota! Smanjite mesecnu kartu, da vecini stanovnistva koji radi za minimalac moze da je priusti. Tako ce i obican covek biti zadovoljan, a i vama ce biti isplatljivije na duze staze! Ne pljackajte vise ovaj napacen narod!
Mile
Niko ne pominje cenu karte
Suri
A da Bus plusu nije slučajno neko uradi dojavu, mnogo mala razlika?
Eric
Ako e uprava može da radi sve to što vrlo dobro radi, zašto ne pomogne i upravi grada i GSP da izgradi samostalan sistem praćenja i naplate? Možda oni znaju nešto što mi ne znamo
Anon
Ako se kompanijama koje konkurisu za ovaj posao isplati da sve to rade zasto ne pomoci GSPu da sami uvedu sistem koji je slican i zadrze sumu koja se placa svakog meseca i nije zanemarljiva. Nekada su svi autobusi imali konduktere sto je, na duge staze, kostalo vise nego nova tehnologija. Osim toga, koliko se god to nekima ne svidjalo, da bi imali dobar prevoz moramo ga placati.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.