Sreda, 07.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Inicijativa „Ne davimo Beograd”: Farsa oko naslednika „Bus plusa”

(Фото Р. Крстинић)

Tender za izbor novog operatera za naplatu karata koji bi trebalo da zameni „Bus plus” očigledna je farsa, a vlast i učesnici se nisu potrudili čak ni da sakriju da je jedina namera javnog poziva da se istoj firmi ponovo dodeli ovaj profitabilni ugovor, saopštava Inicijativa „Ne davimo Beograd”. Oni podsećaju da su stigle samo dve ponude – zajednička ponuda srpsko-hrvatskog konzorcijuma „Bus lodžik” i „Penta”, koja ni izbliza ne ispunjava uslove tendera, bez bankarskih garancija i bez uslova da su održavali sistem sa više od 1.000 vozila, i turskog „Kent karta”, inače vlasnika firme koja je do sada obavljala posao.

– „Bus plus” nije ispunio svoju svrhu prilikom trajanja prethodnog ugovora, a promena imena u „Beogradska kartica” samo je način da se podmetne isti sistem pod drugim imenom. Dve verovatno najbitnije stavke koje je sistem trebalo da omogući, optimizacija javnog prevoza kroz brojanje putnika i sama naplata, podbacile su. Ovo potvrđuju i brojne izjave zvaničnika da se između 30 i 50 odsto građana švercuje u javnom prevozu. Danas postoje mnogo naprednije metode brojanja putnika i svaki noviji autobus ima automatske brojače, tako da ta napredna funkcija sistema naplate karata prosto više nije neophodna, a i teško je sprovodljiva jer građeni nisu spremni da stalno validiraju svoje mesečne karte, što je i razumljivo i nepotrebno – kažu u incijativi.

U saopštenju se navodi da ono što „Bus plus” jeste ostvario je postavka sistema naplate, ali onda se postavlja logično pitanje, zbog čega grad ne preuzme postojeći softver za šta ima mogućnost i ne nastavi naplatu karata samostalno, pod nazivom „Beogradska kartica” i bez posrednika. „Ne davimo Beograd” smatra da bi dobit koja ostaje gradu mogla da bude uložena u napredniji sistem optimizacije linija javnog prevoza kroz automatsko brojanje putnika i povećanje plata vozača.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Милош
Оће ли нова маркица да важи за беовоз и жичаре на Копу, питам за друга?
Киза
Увид у власничку структуру (директор, менаџер или шта већ), "Кент карта" дао би одговоре на сва нејасна питања и недоумице и онда би свима све било јасно (и транспарентно). Само кажем...
Nada
Pa da. Vlasnici ,,turske,, firme su: Ruzica Djindjic, Djilas i Veljko Vlahovic. Govorilo se o tome kad su bile pobune protiv bus-plusa. A oni su u vlastima i dalje, ostace to ocigledno.
Stefan Vasic
Misljenja sam da bi vremenska karta bolje delovala. Uplatite pola sata i vise, pa kad se udaljite 10tak metara od aparata vreme staje. A ne ovako 1,2 ili tri stanice placam isto kao 5,6 ili vise stanica. Ne pricam o ceni karte, vec o nacinu placanja. Mozda gresim.
Саша Микић
ГСП је од свог оснивања наплаћивао карте и вршио контролу у возилима. Одједном то више не уме. Које ту луд, а ко збуњен? Вратите наплату и контролу ГСП-у и решен проблем.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.