Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kupovina elektrobusa ozvaničena, najavljeni „gasobusi”

Potpisan ugovor za nedavno osporavanu nabavku 10 novih električnih vozila i najavljen početak tendera za kupovinu 100 zglobnih autobusa na gas
(Фото Д. Алексић)

Starom narodnom „Živi bili, pa videli” možda se najslikovitije mogu opisati jučerašnje najave na temu javnog gradskog prevoza do 2030. Baš do te godine, tvrde gradski čelnici, na beogradskim ulicama neće biti više nijednog autobusa na dizel gorivo jer će, uveravaju, do tada sva javna vozila biti ili na elektropogon ili na gas. Plan je i da se od ove godine do 2027. svake nabavlja po sto zglobnih autobusa na gas kako bi ih tada bilo 600 na ovaj pogon. Uz to, zamisao grada je i da 2030. u funkciji budu obe linije metroa.

Inspirisan da u dahu najavi novitete u javnom prevozu juče je bio Goran Vesić, zamenik gradonačelnika i to posle potpisivanja ugovora za kupovinu deset elektrobusa.

Ugovor za nabavku deset novih električnih vozila, koja će opsluživati buduću liniju od „Beograda na vodi” preko Slavije i Kralja Milana do Kalemegdana, u prostorijama GSP „Beograd” potpisali su Radiša Momčilović, direktor GSP-a, i Aleksandar Tomašević, iz kompanije „DAT holding” koja je zajedno sa bugarskim „Čeriot motorsom” dobila taj tender.

Ali, kako deluje na osnovu saopštenja Beoinfa, juče se najmanje pričalo o ovoj nabavci, a više o predstojećim kupovinama. Tako je zamenik gradonačelnika najavio da je juče raspisana i javna nabavka za kupovinu sto zglobnih autobusa na gas, od pomenutih planiranih 600.
– Sledeće godine u ovo vreme imaćemo na ulicama te autobuse na gas, što će biti velika promena za Beograd. Grad će nastaviti da ulaže i u trolejbuse i tramvaje. Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji treba da bude usvojen u oktobru ili novembru, predviđeno je proširenje tramvajske mreže. Ideja je da tramvaji voze i na levoj obali Dunava, od Bogoslovije prema Adi Huji, od Požeške prema Ceraku, od Novog Beograda prema Bežanijskoj kosi... Doneli smo i odluku da sredinom marta, odnosno posle usvajanja rebalansa GSP-a, sprovedemo nabavku, koja u finansijskom smislu nije velika, ali je značajna za sve koji koriste autobuse. To je da se nabave i da se ugrade blokatori motora i u autobuse koji ih nemaju, kako bi svi bili sigurni da autobus neće krenuti ukoliko vrata nisu pravilno zatvorena. Trenutno u voznom parku imamo 560 autobusa sa blokatorima, koji ga zaustavljaju ukoliko vrata nisu pravilno zatvorena. Ali, imamo i oko 200 starijih autobusa koji blokatore nemaju – istakao je Vesić.

On je napomenuo i da je otvoren konkurs za vozače u GSP-u kome, kako je dodao, nedostaje stotinak šofera.

– Čak i oni koji nemaju De kategoriju mogu da konkurišu jer će biti sprovedena dodatna obuka. Posla ima za sve koji žele da rade. Plate vozača su povećane i one su sada u proseku oko 74.000 dinara – kazao je Vesić.

Više vozila na Zadušnice

Ove subote, na Zadušnice, od 8 do 16 časova, biće dodatnim vozilima pojačane linije 3A, 12L2, 25, 26, 35, 50, 65, 75, 82, 101, 202, 310, 533 i 612. U istom periodu privremeno će biti uspostavljena i linija 75L (Opština Novi Beograd–Bežanijska kosa) koju će opsluživati dva vozila. Početno i završno stajalište za ovu liniju biće „Ulaz u Pariske komune”.Burne reakcije zbog kupovine eko-busa

Kupovina deset elektrobusa nedavno je izazvala vrlo oštre reakcije i rat saopštenjima. Sve je počelo sa kritikama da je ugovor dobio tandem koji je dao skuplju ponudu, da ova vozila nisu dovoljno ispitana kada je reč o potrošnji električne energije, a zamereno je i da se „DAT holding”, srpska članica pobedničkog tandema posredstvom kog će biti nabavljena nova električna vozila, uopšte ne bavi vozilima nego rashladnom opremom. Ubrzo se oglasio i GSP tvrdeći da je izabran ponuđač čija je ponuda jedina bila ispravna i da je reč o elektrobusima „Hajger”, koji su se dobro pokazali na beogradskim ulicama. Cela ova situacija završena je najavom GSP-a da će podneti prijavu zbog klevete, na šta je Centar za lokalnu samoupravu, koji je izrazio sumnje i izneo kritike na račun ove nabavke, uzvratio da jedva čeka.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Tih10 »Higer«-ovih el. autobusa izgleda imaju ugrađene i »zlatne« delove jer im je cena oko 600.000 €/kom. El. autobus K9 firme BYD (Build Your Dreams) dužine 12m i koji sa jednim punjenjem pređe 250km, košta 2-3 mil. Yuan/kom., odnosno 260.000-390.000 €/kom., zavisno od konfiguracije. Inače, BYD je najveći svetski proizvođač različitih električnih vozila, ima oko 230.000 radnika, proizvodi oko 10.000 el. autobusa godišnje i ima i fabrike širom sveta od kojih je jedna u mestu Komarom, Mađarska.
MarkoBgd
Zasto ne bi ti autobusi bili napravljeni kod nas? Ne moraju bas oni (nepostojeci) Ikarbus-Mercedes autobusi ali neka iskoriste jaku sasiju FAP autobusa ( licenca MAN-a) i neka ugrade neki uvozni motor na gas. Cak i da bude na kraju ista cena kao za MAN, opet dobro jer ce vecina para da ostane u zemlji.
Danko
Nadam se da ce "gasobusi" biti nabavljeni od iole "krštenih" proizvođača da ne bude opet bacanje para pod maskom ulaganja u GSP vozni park. Pre par godina su nabavljeni oni ocajni tursko-iranski autobusi koji su kostali "kao pravi" ali su im otkazivale kocnice i automatski menjaci pa izazivali sudare, eksplodirali hidraulicni sistemi i povredjivali putnike. To je ono sta je stiglo do medija a koliko je zataskano Boga pitaj.
Црни
Да ли стижу домаћи аутобуси из Икарбуса, ФАП-а, Необуса, Нибуса..? Априла 2008. на Београдском сајму комерцијалних возила нашло чак дванаест аутобуса произведених у Србији! А данас? Данас су на домаћим улицама турски и кинески аутобуси. Брука и срамота! Србија готово да и више нема производњу аутобуса, која у држави постоји и више од стотину година. Браво нам га!
Rasina
Autobus na elektricni pogon je i dalje "autobus" a ne elektrobus. Autobus na gasni pogon nije "gasobus". Ovo je Politika! Molim vas.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.