četvrtak, 06.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 06.03.2021. u 17:30 Dejan Aleksić

Tramvaji 2, 5 i 10 ponovo na trasi od 8. marta

Ove linije ukinute su čim su prve mašine 14. juna 2019. stigle u Ulicu kraljice Marije. – Privremeno ukidanje trebalo je da važi samo 180 dana, ali zbog probijanja rokova i neopravdanog odugovlačenja radova, vraćaju se tek sada
Пробне вожње (Фото Р. Павловић)

Dok će cela Srbija 8. mart 2021. pamtiti po krunisanju Novaka Đokovića za najboljeg tenisera svih vremena po broju provedenih nedelja na prvom mestu ATP liste, Beograđani će se, nesumnjivo, ovog datuma sećati po još jednom važnom događaju. U ponedeljak, osim zbog novog Đokovićevog rekorda, žitelji glavnog grada radovaće se i jer će posle neverovatna 633 dana na trase napokon biti vraćeni tramvaji 2, 5 i 10 koji su „privremeno” ukinuti 14. juna 2019. godine kada je zvanično počela rekonstrukcija poteza od Ruzveltove do tvrđave. To privremeno trebalo je da traje svega 180 dana, ali zbog nesnosnog probijanja rokova u toku ove neslavne obnove i zbog neopravdanog odugovlačenja radova, tramvaji na svojim nekadašnjim, redovnim trasama nisu bili sve do sada.

Na sve to, za pohvalu nije ni način na koji je Sekretarijat za javni prevoz juče objavio vest o vraćanju „dvojke”, „petice” i „desetke”. Jer umesto da danima pre toga ova informacija blagovremeno bude postavljena na stajalištima ovih tramvaja i da, ako ne ranije, ono bar juče celog dana bude jedna od glavnih vesti na gradskom informativnom sajtu, ona se stidljivo, kao da je reč o nekoj manjoj saobraćajnoj izmeni, tek u toku podneva pojavila na sajtu nadležnog sekretarijata i na Beoinfu (i to tek na njegovoj drugoj strani).

Najvažnije od svega za građane je ipak to što se ove linije napokon vraćaju na mapu javnog prevoza glavnog grada. 

Kako ih dugo nije bilo na trasi, valja podsetiti. „Dvojka” opslužuje potez Pristanište – Vukov spomenik – Pristanište, „petica” Kalemegdan (Donji grad) – Ustanička, a „desetka” Kalemegdan (Donji grad) – Banjica.

Na redovne trase vraćaju se i autobuske linije 24 (SRC „Milan Gale Muškatirović”–Neimar), 26 (Dunavska–Braće Jerković), 79 (SRC „Milan Gale Muškatirović”–Mirijevo 4).

Zbog vraćanja redovne „petice” konačno se ukida i privremena autobuska linija 5A SRC „Milan Gale Muškatirović”–Vukov spomenik.

Kada je reč o stajalištima, putnici treba da znaju da će ubuduće moći da koriste zajedničko stajalište „Kralja Petra” za tramvajske i autobuske linije 2, 5, 10, 24, 26 i 79 na poziciji neposredno posle zone raskrsnice sa Ulicom kralja Petra (za smer prema Francuskoj). Uspostavlja se i zajedničko stajalište „Dorćol (Kneginje Ljubice)” za iste ove tramvajske i autobuske linije na poziciji neposredno ispred zone raskrsnice sa Dobračinom (za smer prema Francuskoj).

Komеntari13
752f3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Марко
Целом Дунавском улицом до Француске улице треба да постоји аутобуска линија. Молим надлежне да размотре увођење нове линији. Или можда да оставе линију 79 да иде кроз Дунавску.
Car sloba
Što se tiče informisanja i postavljanja stanica, na žalost oni koji odlučuju uglavnom se voze automobilims i pojma nemaju kako radi gradski prevoz. Prevoz uglavnom koriste deca, mladi, stari i siromašni, dakle oni su i najveće, "žrtve" eksperimenata i gluposti u prevozu. Imaju i najmanje mogućnosti da utiču na popravku toga.
Београђанин
Некада су извођачи радова плаћали прескупе "пенале" за пробијање рокова па су се као ђаво крста чували да не одоцне ни дан. Не знам шта се у међувремену променило, али ако је тај пропис још на снази, можда ће се Београд и овајдити ако испостави и рачун за толико кашњење.
novi
Privremenu liniju 5a ostaviti do daljnjeg na istoj trasi. Jedina korekcija je da početna stanica linije bude igralište Poleta i onda Dunavskom ulicom i .... Pogledajte koliko gradjana stanuje i radi oko Dunavske ulice.
mao
180:30 = 6 meseci za planirane radove. Znači vaše "nesnosno probijanje rokova" iznosi 2 meseca i 8 dana, što sa obzirom na celokupnu situaciju u svetu gde je sada probijanje rokova normalna stvar,i na količinu radova koje se rade ili su već uradjeni u Bgd-u i nije tako strašno kao što je u članku predstavljeno.
Мирослав
Подебљано на почетку текста стоји да су радови почели 14.06.2019. (деветнаесте) уз рок за завршетак 180 дана, то је негде око 10.12.2019. Сада је март 2021. што је за 15 месеци (х 30 = 450 дана) пробијен наводни рок, илити реконструкција је трајала 250% дуже времена од предвиђеног.
Драгољуб
Прочитајте поново, али пажљиво, па онда изведите рачуницу. Омашили сте за "само" годину и пар недеља.
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja