Nedelja, 17.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kako se postaje pilot „miga 29”

Da bi se ušlo u kabinu ovog aviona, neophodna je diploma Vojne akademije, a zatim i veliki broj sati provedenih na simulatoru
Обука на ловачким авионима почиње по завршетку Војне академије (Фото Министарство одбране)

Vojska Srbije, zahvaljujući donacijama Rusije i Belorusije, do juna će imati eskadrilu od 14 lovačkih aviona „mig 29” koji će nakon modernizacije spadati u najrespektabilnije vazduhoplove te vrste u ovom delu Evrope. San mnogih dečaka bio je, a i danas je, da upravljaju takvim moćnim „mašinama”.

Da bi ga ostvarili moraju da završe Vojnu akademiju koja do kraja marta prima prijave kandidata za studije. Na akademiji se uči pilotiranje na avionima „lasta” i mlaznim avionima G-4.

Kada diplomiraju, mladi piloti se raspoređuju u eskadrile u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade. Kao mladi potporučnici mnogi od njih će poželeti da postanu piloti na „migu 29”.

Kako je saopštilo Ministarstvo odbrane, posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu ovog aviona.

Potporučnik Žarko Žarković je prošle godine prešao iz 252. školsko-trenažno-avijacijske eskadrile u 101. lovačku eskadrilu, čime je, kako kaže, ostvario svoj san. U ovoj jedinici, na aerodromu u Batajnici, trenutno se nalazi deset „migova 29”, a još četiri aviona će do početka leta biti isporučena iz Belorusije.

– Još kao mali gledao sam avione koji nadleću moje rodno mesto, nedaleko od batajničkog aerodroma, pa su se ta želja i ljubav u meni javile kada sam bio četvrti razred osnovne škole i već tada sam odlučio da upišem Vojnu gimnaziju, a kasnije i Vojnu akademiju, smer vazduhoplovstvo – objašnjava Žarković.

On je najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji prolaze kroz proces preobuke za „mig 29”. Ona se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se proučavaju konstrukcija aviona i kako se koriste sistemi kojima je avion opremljen.

Nakon toga sledi takozvana zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde se uči tehnika pilotiranja avionom „mig 29”. Posle sedam nedelja teoretske nastave polažu se pismeni i usmeni ispiti. Kruna preobuke je letačka obuka na ovom vazduhoplovu.

Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile, posle završetka Vojne gimnazije imao je priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga SAD. Neobičan put obrazovanja ga je odveo u Rusiju na preobuku za „mig 29”.

– U Ruskoj Federaciji imao sam priliku da ovladam veštinama osnovne i borbene obuke i da tamo još jednom idem na naprednu letačku obuku. Oni imaju velike vazduhoplovne centre i u skladu s tim obuka je bila kvalitetno struktuirana i odlikovala se velikim intenzitetom letenja – ističe Stefanović.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Karolj Romoda
Ma bitku ne bije svetlo oružje, već hrabro srce junaka!... Samo bolje da to ne bude potrebno nikada.
cjepidlaka
Tako što prvo savladaša MIG 28.
Nikola Nesic
Šta se dešava kad vam avione daju Rusi? Na obuku u Rusiju. Shodno tome i u sukobu se mogu koristiti samo protv NATO snaga, a onda ćemo opet izgubiti sve avione i pilote, pa sve od početka. Možda u tom ponavljanju rđavog izbora jednom neko nešto i nauči.
slamkamenac
A to bi bilo? Da kupimo NATO avione pa da ni jedan ne radi kad zatreba...
zoran
Nisu u pitanju nikakve donacije aviona...sve je uredno plaćeno i još se isplaćuje...proverite u MO pre nego ovako pišete.
Gale
U Srbiji u proseku su najstariji piloti na ovoj klasi letelica. Drugo nema ih dovoljno. Trece problem je sa G4 preci na ovaj avion. Cetvrto mali nalet. Resenje je izgleda samo obuka u Rusiji.
Boris
[email protected] druze imamo dovoljno pilota i za duplo vise aviona
Nikola
Za prosek starosti niste u pravu. Eto u nasem susedstvu Hrvatska pa cak i Rumunija imaju satrije pilote od nasih. Potrazite na internetu slike rumunskih pilota pored njihovih F-16. Sto se prelaska tice sa G4 tice, nije to problem. U mnogim drzavama piloti uopste nemaju turbomlazne skolske avione vec se obucavaju na klipnim avionima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.