Kako se postaje pilot „miga 29”
Vojska Srbije, zahvaljujući donacijama Rusije i Belorusije, do juna će imati eskadrilu od 14 lovačkih aviona „mig 29” koji će nakon modernizacije spadati u najrespektabilnije vazduhoplove te vrste u ovom delu Evrope. San mnogih dečaka bio je, a i danas je, da upravljaju takvim moćnim „mašinama”.
Da bi ga ostvarili moraju da završe Vojnu akademiju koja do kraja marta prima prijave kandidata za studije. Na akademiji se uči pilotiranje na avionima „lasta” i mlaznim avionima G-4.
Kada diplomiraju, mladi piloti se raspoređuju u eskadrile u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade. Kao mladi potporučnici mnogi od njih će poželeti da postanu piloti na „migu 29”.
Kako je saopštilo Ministarstvo odbrane, posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu ovog aviona.
Potporučnik Žarko Žarković je prošle godine prešao iz 252. školsko-trenažno-avijacijske eskadrile u 101. lovačku eskadrilu, čime je, kako kaže, ostvario svoj san. U ovoj jedinici, na aerodromu u Batajnici, trenutno se nalazi deset „migova 29”, a još četiri aviona će do početka leta biti isporučena iz Belorusije.
– Još kao mali gledao sam avione koji nadleću moje rodno mesto, nedaleko od batajničkog aerodroma, pa su se ta želja i ljubav u meni javile kada sam bio četvrti razred osnovne škole i već tada sam odlučio da upišem Vojnu gimnaziju, a kasnije i Vojnu akademiju, smer vazduhoplovstvo – objašnjava Žarković.
On je najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji prolaze kroz proces preobuke za „mig 29”. Ona se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se proučavaju konstrukcija aviona i kako se koriste sistemi kojima je avion opremljen.
Nakon toga sledi takozvana zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde se uči tehnika pilotiranja avionom „mig 29”. Posle sedam nedelja teoretske nastave polažu se pismeni i usmeni ispiti. Kruna preobuke je letačka obuka na ovom vazduhoplovu.
Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile, posle završetka Vojne gimnazije imao je priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga SAD. Neobičan put obrazovanja ga je odveo u Rusiju na preobuku za „mig 29”.
– U Ruskoj Federaciji imao sam priliku da ovladam veštinama osnovne i borbene obuke i da tamo još jednom idem na naprednu letačku obuku. Oni imaju velike vazduhoplovne centre i u skladu s tim obuka je bila kvalitetno struktuirana i odlikovala se velikim intenzitetom letenja – ističe Stefanović.
Подели ову вест









Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.