utorak, 18.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 18.03.2021. u 08:39

Raste tražnja za biciklima za vreme pandemije

Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspevaju da isporuče sve na vreme, traže se svi modeli
(Пиксабеј)

Od početka pandemije virusa korona sve više ljudi u Nemačkoj koristi bicikl kao prevozno sredstvo, a naročito je bum doživelo tržište električnih bicikala. Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspevaju da isporuče sve na vreme, piše „Dojče vele” i dodaje da je potražnja zapravo tolika da neki proizvođači skupljih modela ne postižu da naprave koliko se traži, prenosi agencija Tanjug.

Ukupno je prodato pet miliona bicikala prošle godine (16,9 odsto više nego 2019), sa prosečnom cenom od čak 1.279 evra. Razlog je što se u ovih pet miliona ima 1,95 miliona električnih bicikala (porast od 43 odsto) i 100.000 teretnih bicikala (od kojih 78 odsto ima bateriju). Nemački proizvođači su podigli obrt za vrtoglavih 60,9 odsto i ovaj sektor je vredeo 6,44 milijarde evra 2020. godine. Raste proizvodnja, raste i izvoz. Razlog nije misterija, naime iz straha od zaraze u gradskom prevozu, mnogima je lakše i bezbednije da voze bicikl. Osim toga, u udruženjima kažu da zbog ograničenja putovanja Nemci odmor gotovo isključivo provode u domovini, pa često ponesu i bicikl da bi se vozili u prirodi.

Kako priznaje Tomas Kunc iz Udruženja trgovaca dvotočkašima, nisu sve mušterije dobile model koji su htele. Gužva se stvara i u radionicama za popravku bicikala. U jesen su trgovci maltene rasprodali sve što su imali, ali su tokom zime dopunili magacine. „Industrija i trgovci su uradili sve što su mogli da obezbede što bolje snabdevanje za iduću biciklističku sezonu”, kaže Kunc. Jedna od muka za nemačke proizvođače je problem koji nastaje pri isporuci sirovina iz Azije.

Neki delovi za bicikle stižu sa zakašnjenjem zbog nedovoljno kapaciteta za transport do evropskih luka. „Problem nam prave proizvođači mikročipova, odnosno njihovi liferanti koji ne uspevaju da povećaju proizvodnju u skladu sa razvojem tržišta”, kaže Tomas Lajht iz Brozea, nemačke firme koja pravi elektromotore, između ostalog i za bicikle. Trgovce brine i što u martu, kada se tradicionalno prodaje veliki broj bicikala, ne mogu svuda da otvore svoje vrata zbog lokdauna.

 

Komеntari7
3725e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dragutin g. ateist
@Elektricni Bicklista Zaboravili ste trecu isto tako vaznu komponentu, kontroler za motor bez koga ugradjeni motor u opste ne moze da radi jer je polifazni.
Oktoberfest
Slika koju ste skinuli sa Пиксабеј-a nema veze sa Nemačkom. To je negde iz Azije, verovatno iz Kine. Ovakav model ne postoji u Nemačkoj niti bi imao prođu zbog nakaradnog dizajna.
Иван Грозни
Сада знамо ко стоји иза стварања вируса. То су произвођачи бицикала који управљају пандемијом из сенке како би се обогатили.
Zoran P.
Tako je! I to oni sa trulog Zapada, kojima nije do ljudi nego samo do profita. 8)
Milan Matić
I kod nas je veoma povećana potražnja električnih bicikala, jer je Beograd prilično brdovit. Međutim ima jedan ogroman problem. U celom gradu, a verovatno i šire, ne postoji ni jedan regularan servis za popravku elktričnih konponenti. Obzirom da se ove konponente vrlo jeftino nabavljaju iz Kine, svaki dobro organizovan servis bi odlično radio.
Elektricni Bicklista
Slazem se i dobar majstor bi mogao dobro da posluje cak i bez kineskih komponenata jer elektricna bicikla ima samo 2 glavne komponente: bateriju i "motor" u vecinom tockovima. Dobar strugar moze moze uraditi mnogo sta u vezi toga a materijal bi verovatno bio bolji neko originalni kineski. Baterije su najveci problem jer ako nije kvalitena brzo postaje neupotrebljiva a bacanje predstavlja ekoloski problem. Resenje je kupiti kvalitetan set za konvertovanje obicne bicikle u elektricnu.
Dr. Vesko Vujicic
Ima na Zvezdari i Novom Beogradu, pogledajte oglase za prodaju e-bike

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja