ponedeljak, 17.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 18.03.2021. u 18:00 Dejan Aleksić

I sa Rusima o razvoju „BG voza”

Biće 39 novih kompozicija, rekonstruisano više od 230 kilometara šina i izgrađeno skoro 80 kilometara novih koloseka do 2030. godine
(Фото Д. Јевремовић)

U priči o razvoju „BG voza” poslednjih godina u gradu je pominjano više inostranih potencijalnih partnera, a poslednji koga gradski čelnici najavljuju je Rusija. Kako je juče saopštio Beoinfo, do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će „omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije ’BG voza’”.

Ovo je dogovoreno u Moskvi na sastanku delegacije Beograda i Nenada Popovića, ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj, sa kompanijom „Sinara – Transportne mašine” koja je zainteresovana da učestvuje u tom projektu.

– Prema planu koji je napravila ruska vlada, u roku od dve do tri nedelje oni će našoj vladi predložiti međudržavni sporazum. Kada sporazum prođe proceduru u Srbiji, već u maju ili junu mogli bismo i da ga potpišemo – naveo je nakon sastanka Goran Vesić, zamenik gradonačelnika.

– Plan je da u martu 2023. godine u tri faze počnemo saradnju na izgradnji „BG voza”. Ukupno će biti 39 novih kompozicija, biće rekonstruisano više od 230 kilometara šina i izgrađeno skoro 80 kilometara novih koloseka. Kada sve to budemo završili, do 2030. ćemo imati dve nove linije metroa i potpuno urađen „BG voz” koji neće pokrivati samo Batajnicu do Ovče, već i potez do Pančeva. Biće mnogo više kompozicija na potezima prema Lazarevcu i Barajevu, odnosno Mladenovcu i Sopotu, a sa centrom grada biće spojen centar Surčina i aerodrom, kao i Obrenovac – uverava Vesić.

Komеntari7
28a98
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Razuman Srbin
A sta je sa vec napravljenim tunelom do Karaburme koji nije pusten u rad, kao i tunel ispod Dedinja? Tu je veci deo posla uradjen, potrebno je napravii kolosek, struju i urediti stanice.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Pošto nadležni u Beogradu nisu sposobni da za saobraćaj osposobe odavno u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i tako prošire mrežu »BG voza« sada im je potrebna pomoć Rusa. Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su klasičnom metodom dve cevi tunela »Karaburma«, obe dužine po 600m i to leva cev u periodu 1975-77, a desna cev 20 godina kasnije. A da bi se linije »BG voza« produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije treba u te tunele samo postaviti šine i kontaktnu mrežu.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Da su nadležni u Beogradu na vreme postavili šine i kontaktnu mrežu u tunele »Karaburma« danas bi se već verovatno na tunelima »Vračar« otvorenim iskopom (Cut and Cover) gradilo stajalište Novo groblje kao i stajalište Makenzijeva koje je inače prvobitno bilo i predviđeno, ali se odustalo zbog nedostatka novca. I na tunelima »Dedinje« je moguće u blizini bolnica na Dedinju otvorenim iskopom izgraditi stajalište, pa bi se tako povećala pristupačnost »BG voza« široj populaciji Beograda.
Петар
Када све то будемо завршили, до 2030. ћемо имати две нове линије метроа и потпуно урађен „БГ воз” који неће покривати само Батајницу до Овче, већ и потез до Панчева... Колико је то, 9+ година још, а још деведесетих је Беовоз возио између Панчева и Београда као и до Батајнице, Нове Пазове, Лајковца, Ресника, Рипња па чак и Ваљева. Велики успех баш. Упропастиш прво што већ имаш, па онда исто то направиш за 10 година и хвалиш се успехом. Може то али некоме ко има пилеће памћење.
Марија
За почетак могли би да уведу поштовање реда вожње возова, и телефонску подршку. А не да путници у Лазаревцу дођу на воз по реду вожње, а отправник им каже "воз у 12 данас не саобраћа". А када хоћете да се жалите они вас шетају од броја до броја.
Nikola
Zasto se ne otvori sutra linija do Panceva, kada nova modernizovana dvokolosecna pruga postoji vec godinama?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja