ponedeljak, 17.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 22.03.2021. u 11:56 Ana Vuković

Ostalo je 14 kotlarnica na mazut, bilo ih je 1300

Кад видимо оно шта удишемо (Фото Н. Марјановић)

Beograd je spreman da sasluša mlade inovatore i da neka od njihovih rešenja primeni i u Beogradu, rekao je gradonačelnik Zoran Radojičić koji je održao uvodnu reč na konferenciji posvećenoj predstavljanju ideja za smanjenje zagađenja i poboljšanje kvaliteta vazduha u Srbiji. Ovaj skup organizuje Program Ujedinjenih nacija za razvoj uz podršku Unicefa i Svetske zdravstvene organizacije.
Podsećajući da su najveći izvori zagađenja u glavnom gradu individualna ložišta u toku grejne sezone, paljenje strnjike nakon jesenje žetve, saobraćaj, termoelektrane i industrija, Radojičić je naveo i da su, osim razvoja sistema javnog prevoza i saobraćajne infrastrukture, za poboljšanje kvaliteta vazduha podjednako važni i sektor energetike i energetske efikasnosti.
– Danas je na teritoriji Beograda ostalo oko 14 kotlarnica na mazut, a nekada ih je bilo čak 1.300. Ove godine u planu je gašenje još tri kotlarnice u osnovnim školama koje će biti priključene na sistem daljinskog grejanja, za šta je iz budžeta opredeljeno 14 miliona dinara. U naredne dve godine ugasićemo sedam kotlarnica – rekao je Radojičić, a preneo Beoinfo.
Prema principima energetske efikasnosti ove godine, istakao je gradonačelnik, radiće se i termalna rehabilitacija četiri javne zgrade.

– Rekonstruišemo zgrade Gradske biblioteke, Hitne pomoći, Studentske poliklinike i Studentskog stacionara. Projekat se finansira iz IPA fond Evropske komisije i uz kredit EBRD-a od pet miliona evra – objasnio je Radojičić.
On je podsetio da se trenutno na javnom uvidu nalazi Plan kvaliteta vazduha za narednih deset godina, dok su već završeni javni uvidi u Akcioni plan za zeleni grad i Akcioni plan za održivu klimu i energiju kojima je cilj smanjenje emisije gasova staklene bašte za 40 odsto. Važna nam je i urbana mobilnost, ističe Radojičić.
– Proširili smo pešačku zonu u centru grada oko Knez Mihailove i uveli ekološki prevoz „vrabac” u okviru iste zone. Donete su mere ograničenja kretanja teretnih i vozila za snabdevanje u gradskoj zoni u periodu od 20 do 7 časova, a pokrenuta je i inicijativa „Parkiraj i bicikliraj”. Trenutna dužina biciklističkih staza je oko 100 kilometara, a prema Planu održive urbane mobilnosti cilj je da se do 2030. godine izgradi oko 400 kilometara staza – kazao je Radojičić i istakao da naš grad sve više koristi inovativna rešenja u borbi protiv zagađenja. U svetu, kao i kod nas, napominje, popularna su ona prirodom inspirisana.
– Tako se u Beogradu trenutno realizuju tri projekta finansirana uz pomoć Evropske unije. Oni se, između ostalog, tiču unapređenja statusa i zdravlja urbanih šuma, inovativnih ekoloških rešenja u centru grada kao što su sistemi za preradu otpadnih voda uz pomoć biljaka ili zeleni zidovi koji predstavljaju vid inovativnosti u prečišćavanju vazduha u urbanim sredinama – podsetio je gradonačelnik napominjući da se u saradnji sa „Simensom” radi projekat koji bi, uz pomoć senzornog prepoznavanja saobraćajnih gužvi u gradu i stvaranjem zelenih talasa, gužve trebalo da smanji za 15 do 30 odsto, što će imati i pozitivan efekat na kvalitet vazduha.

Komеntari5
1212d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihajlo
како се објашњава чињеница да је највећа загађеност ваздуха ноћу од 23 до 02,00, дакле, у време кад нема ложења а саобраћај ниског интензитета?
Omlatinac
Regulišite otrov koji ispuštaju postojeće termoelektrane, pre nego što počnete da gradite nove.
Vladimir
Jako davno je izgrađen most preko Save kod Obrenovca (u blizini termo elektrane N T ) . Tim mostom je trebao da se toplovod sprovede na sremsku stranu i dalje na novi Beograd. A plan je bio da se vrela voda, nus proizvod termo elektrane iskoristi za grejanje Beograda. Most je dovršen kao saobraćajni a o projektu toplovoda više nema reči. Sramota.
Stanko Tomic
Lista najvecih zagadjivaca je tacna ali navedene mere ne napadaju glavni problem, lozenje ultra nisko kaloricnog uglja koji se prodaje van svake dozvole ili inspekcije. Taj gvazi ugalj je najveci izvor zagadjenja vazduha. Dok se prodaja i koriscenje takvog uglja ne ugasi nece biti poboljsanja. Hvala na prostoru za komentar.
Miloš
A pojedinačna ložišta? Molim vas da se spustite na Dorćol u slikarnicu Narodnog pozorišta i vidite kako njihov dimnjak tokom cele zime redovno zagaduje ceo donji Dorćol u krugu od 200-300 metara. To je neopisiv smrad.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja