nedelja, 16.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 25.03.2021. u 12:38

Brza pruga Beograd-Stara Pazova biće gotova krajem septembra

Радови на деоници од Старе Пазове до Новог Сада (Фото Танјуг)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas gradilište na železničkoj stanici Zemun koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i Subotice, a kineski izvođači su najavili da će prva deonica, od Beograda do Stare Pazove, biti završena do kraja septembra.

Vučić je obilazak radova na budućoj pruzi, za vozova brzine do 200 kilometara na sat, započeo na deonici Beograd Centar - Stara Pazova, gde je od kineskih kompanija dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

Takođe, Kinezi su, na pitanje predsednika kada će početi da grade i poslednju deonicu brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom, najavili da će radove započeti 1. septembra.

„Ovo je drugo lice Srbije. Građani su ponovo počeli da se voze železnicom. Kada bude gotova brza pruga, biće mi lakše da idem do Novog Sada vozom, biće brže i lepše putovanje”, rekao je Vučić, preneo je Tanjug.

Predsednik je zahvalio Kini i podsetio da je projekat brze pruge deo inicijative „Pojas i put”.

Obilasku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije, kao i na relaciji Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.

Na deonica Beograd Centar - Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar - Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.

To je prva deonica pruge brze Beograd - Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 km u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 km u teretnom saobraćaju.

Pruga od Beograda do Novog Sada će, kako je ranije najavljeno, biti građevinski završena do kraja 2021. godine.

Vrednost radova na deonici do Stare Pazove je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.

Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.

U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine „Pojas i put”.

Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.

Komеntari3
a42ed
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

VesaD
,..živela srpska brza pruga koju su izgradili radnici komunističke Narodne Republike Kine.
Tatjana
A prelaz u Batajnici?
Омлатинац
Сјајне вести за саобраћајну инфраструктуру. Него, кад ће Зелени закон? Могао би буџет добро се напуни кажњавањем несавесних бацача смећа на сваком кораку, а не само од горива, цигарета и кафе?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja