Subota, 31.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ISHRANA

Uvedite zdrave navike

Kroz dnevnik ishrane dobijate važne informacije o tome šta grešite, šta dobro radite, i naravno, kako možete da promenite loše odluke
(Фото: Пекселс/Anete Lusina)

U svojoj praksi često pitam pacijente da li su vodili dnevnik ishrane. Mnogi se začude nad tim pitanjem, ali ima razloga zašto je dobro voditi svoj lični dnevnik ishrane. Ja sam nutricionista, ali i roditelj i sećam se da sam vodila dnevnik ishrane svoje bebe kako bih videla da li je beba alergična na nešto, šta joj prija, od čega ima grčeve i slično.

Isto važi i za odrasle, samo prilagođeno uzrastu, sa malo drugačijim osvrtom. Nazovite ga kako god hoćete, ali koncept je prost: dnevnik je neka vrsta podsetnika šta jedete, kada i koliko i kojim načinom pripreme namirnica. Ako želite, tu možete i da obračunate kalorije, pa da imate i detaljniju analizu vaše ishrane.

Kroz dnevnik ishrane dobijate važne informacije o tome šta grešite, šta dobro radite, i naravno, kako možete da promenite one loše odluke. Dnevnik ishrane može biti u nekoj sveščici ili online, postoji dosta aplikacija (ima i na Google play) koji služe upravo za praćenje šta ste jeli, količinu, tj. broj kalorija koje ste uneli i slično.

Ako niste iskusni u polju ishrane, znajte da se možete naučiti na sopstvenim greškama. Zato dnevniku pristupite iskreno, bez preterivanja i ulepšavanja. Šta pisati u dnevnik?

1. dan i okvirno vreme obroka (hrana) i tečnosti (supa, voda, sok, limunada, kafa, alkohol…)

2. vrsta obroka (doručak, ručak, večera, užina…)

3. način pripreme (kuvano, pečeno, prženo, dinstano, pohovano, sveže…)

4. mesto obroka (kuća, restoran, menza, ulica)

5. detalji o obroku (mere – kašika, šolja, prstohvat… i razne napomene – prijalo mi je/osećam se naduveno/imam gorušicu…)

Dnevnik pišite što pre nakon jela, da ne zaboravite, jer često nesvesno grickamo bez razmišljanja.

Sada uporedite namirnice i porcije koje jedete sa opštim preporukama koje možete pogledati u piramidi zdrave ishrane. Zapitajte se da li su vam obroci redovni, raznovrsni i uravnoteženi, a porcije adekvatne. Ovo naročito važi za hronične bolesnike kojima je veoma bitno kakvu hranu unose.

Namirnice ili načini pripreme koji vam izazivaju nelagodu ili se osećate loše nakon njih, zamenite sa drugim koji ne izazivaju tegobe. Ukoliko vam tu treba pomoć, nutricionista svakako može da vam pomogne.

Razmišljajte o tome da ne jedete impulsivno nutritivno siromašnu hranu i povedete računa da unapredite sebe. Nemate šta da izgubite, osim loših navika i praznih kalorija. Vredi se potruditi.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mavashi
Egocentrizam kao nova religija.
Борис Белич
а пушење је веома здраво, јел те.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.