četvrtak, 06.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 26.03.2021. u 17:57

Blokada Sueckog kanala „guta” 400 miliona dolara prometa na sat

(Фото ЕПА-ЕФЕ/MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT)

NjUJORK – Blokada Sueckog kanala zbog nasukanog mega-broda kontejnera Ever Given „guta” oko 400 miliona dolara prometa na sat, prema podacima brodarskih kompanija i izdavačke kuće Lojds List, izvedenim na osnovu približne vrednosti robe koja se svakodnevno transportuje ovim morskim koridorom.

Lojds procenjuje da brodski transport ovim kanalom prema zapadu iznosi približno 5,1 milijardu dolara dnevno, a prema istoku oko 4,5 milijardi dolara dnevno, što znači da je ukupna dnevna šteta skoro 10 milijardi dolara svakog dana.

Prema pisanju agencije „Blumberg” na prolazak Suecom čeka oko 185 plovila, dok Lojds procenjuje da ih ima 165, javlja Tanjug.

Prema Svetskom savetu za brodarstvo, dnevna propusna moć Sueckog kanala je 106 plovila. To znači da će nakon deblokiranja kanala biti potrebna bar još dva dana da se raščisti gužva sa „zarobljenim” brodovima.

Blokada dodatno pogoršava već napregnutu situaciju u lancu snabdevanja, kaže Jon Gold, potpredsednik za lance snabdevanja i carinsku politiku američke Nacionalne federacije trgovaca na malo, prenosi Si-En-Bi-Si.

„Mnoge kompanije se još uvek bore s problemima zagušenja u lancu snabdevanja i kašnjenjima koja su proistekla od pandemije. Nema sumnje da će kašnjenja zbog situacije u Suecu izazvati dodatne probleme”, dodaje on.

Suecki kanal, koji razdvaja Afriku od Azije, jedna je od najprometnijih morskih trgovinskih ruta na svetu, kojom se obavlja približno 12 posto ukupne svetske trgovine. Tečni prirodni gas, sirova nafta i naftni derivati koji se izvoze preko ovog koridora, imaju udeo od pet do 10 posto u globalnom brodskom prevozu energenata. Ostatak prometa čine raznovrsni proizvodi, od kamina do odeće, nameštaja, mašina, auto-delova...

„Suština ovog problema zavisi od toga koliko će vremena biti potrebno da se Ever Given pomeri. Američki uvoznici trenutno se suočavaju sa kašnjenjem od tri dana, što će se povećavati sa produžavanjem blokade”, ocenjuje Alan Baer, predsednik logističke kompanije OL USA LLC.

Baer, koji ima kontejnere s robom na brodovima blokiranim u oba smera Sueckog kanala, navodi da će, ako kanal ostane zatvoren, brodovi biti preusmereni na Rt dobre nade, da zaobiđu rog Afrike, što će produžiti putovanje za još sedam do devet dana.

Komеntari2
b87db
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Joca Dobric
Ovo se do sada nije desavalo i nije slucajno , ogromni teski teretnjak se nasukao u uskom kanalu i potpuno blokirao brodsku kanalsku plovidbu ,saobracaj zaustavljen na obe strane kanala , cudno zanimljivo i nesvakidasnje, u pitanju je neki veliki za sada nepoznati interes ali je poznata steta i gubitci zaustavljenih brodova , ko ce izgubiti a ko dobiti vjerovatno cemo uskoro saznati a i -vjetrovi - ce dotle oslabiti ,,
Uspavani Spavač
Žila kucavica sa krvnim ugrušakom... Otčepit će se to kad-tad... Netko će izgubiti manje, netko više, a plakat će mnogi... Živi bili pa videli...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja