sreda, 19.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 27.03.2021. u 12:44 Snežana Kovačević

Arapi grade pristan za brodove u Novom Sadu

Bivša državna luka nakon privatizacije 2019. godine, postala je deo sistema kompanije „DP Vorld” iz Dubaia
(Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Na keju kod Doma vojske u Novom Sadu u toku je gradnja brodskog pristana na šipovima zabijenim u Dunav. Prema podacima Agencije za upravljanje lukama, radi se o rekonstrukciji međunarodnog putničkog pristaništa. Grade ga Arapi, zapravo novi vlasnik nekadašnje „Luke Novi Sad”.

Bivša državna luka je nakon privatizacije 2019. godine postala deo sistema kompanije „DP Vorld” iz Dubaija. Taj lučki operater je ranije već najavio da je uložio 400.000 evra u obnovu ovog terminala i da će Novom Sadu „predati” pristanište, verujući da će to u grad dovesti još više turista.

Nedavno su lučkog operatera posetili predstavnici agencije, a razgovarano je o razvojnim projektima vrednim 35 miliona evra. Tema je bila i pristanište u Novom Sadu, gradu koji se smatra važnom destinacijom na ruti kruzera kroz Srbiju.

„Nakon teške godine za kruzing, agencija sprovodi mere za oporavak saobraćaja na rekama u Srbiji. Rekonstrukcija pristaništa predstavlja korak ka uspešnom povratku turista, budući da je Novi Sad proglašen za Evropsku prestonicu kulture u 2022”, istakao je direktor agencije Vuk Perović tokom obilaska.

U uslovima pandemije virusa korona, pitanje je koliko će taj povratak turista u Novi Sad biti uspešan ove godine. Turizam je i ovde u padu, mada postoje nade da će se uz masovniju vakcinaciju protiv kovida 19 pokrenuti.

Tihana Putin, portparol Turističke organizacije Novog Sada, kaže da će putovanja ubuduće, prema istraživanjima, izgledati drugačije nego ranije a u prvom planu su „sigurne zone”, prema uslovima higijene, ali i tome kako se odvija vakcinacija.

„Biraće se sigurna mesta i u smislu vakcinacije. Mi tu možemo da nađemo mesto u svesti potencijalnih turista”, kaže Putinova za „Politiku”.

I kruz-turizam će takođe, smatra ona, doživeti novu eru, jer turistički operateri i asocijacije u transportu uveliko razmišljaju o modelima kako da se obezbede te „sigurne zone”. Razmatraju se, objašnjava, modeli koji uključuju potvrde o vakcinaciji, negativni, odnosno brzi test koji bi se putnicima radio već na ulasku u brod ili avion.

Prema podacima Agencije za upravljanje lukama, prošle godine do 30. septembra evidentirano je 13 pristajanja kruzera i 1.040 „upotreba obale”, što je tek procenat od prošlogodišpnjih ostvarenih rezultata u putničkom saobraćaju.

Pre toga, posmatrajući prethodne dve godine (2018. i 2019), beležen je rast putničkog saobraćaja na rekama. U Novom Sadu je prošle godine zabeleženo 429 plovila, a pretprošle 349. Broj putnika povećan je u tom periodu sa 46.639 na 55.132.

Novi Sad i sada ima turista, napominju u TONS-u, ali to je daleko od nivoa iz perioda pre virusa korona. Kampanje i akcije koje treba da privuku turiste stalno su u toku. Između ostalog, svakog četvrtka ova organizacija daje predloge kako provesti jedan vikend u gradu, ali i u okolini jer se na dvadesetak minuta vožnje od centra nalazi nacionalni park Fruška gora, sa svojim manastirima i čuvenim vinima. Velika turistička atrakcija je i Petrovaradinska tvrđava do koje se lako i brzo pešice dolazi iz centra Novog Sada, a pogotovo sa keja na kome se gradi novi pristan.

Pokrajinski inpsektor za vodni saobraćaj Ivaj Jovanović kaže za naš list da će pristanište biti funkcionalnije jer se gradi na šipovima. Kaže, biće bolji uslovi za pristajanje velikih brodova, lakše će se održavati i obezbediće se stabilna dubina.

Komеntari8
b5fa6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Muradin Rebronja
Naravno da će to biti jako dobro za razvoj kruzerskog turizma na Dunavu. Ali i jahti raznih veličina... Evropljani, penzioneri, krstare Evropom. Međutim, Emiraćani će koristiti luku za transport hrane iz Srbije u Emirate za potrebe svojih građana i turista. Vlasnici su bivšeg PKB-ea i zemljišta za proizvodnju hrane. Dobro za sve jer je to izvoz. A za proizvodnju hrane treba mnogo radnika...Nadam se da će početi da ulažu i u naš turizam, naročito u banje i na planine da se leče od gojaznosti.
Nenad
Bice odlicna ugradnja
Милош
Нажалост, већина наших фирми је пострадала већ у првој години после 5. октобра 2000. Сведок сам како је уништено моје "Предузеће Иван Милутиновић"-популарни ПИМ из Београда. Да ли ће доћи време да се за то полажу рачуни?
Jovan
Moram da primetim jedan oksimoron. Namesto da se prikrivaju ovakve vesti, od ociju gradjana i citalaca prikrivaju se komentari na ovakve i slicne vesti. Saljem misljenje iako znam da mi necete dozvoliti slobodu govora.
Шта је с пристаном на Сремској страни
Ово потсећа на некадашње "дупле капацитете" и "промашене инвестиције". Пре десетак година је, трајало је то неколико година, прављен пристан на десној обали Дунава, на сремској страни. Радови су били поодмакли, локални медији су сваки дан обавештавали о напредовању радова, а онда је дошла нова власт, и све је стало. Са бачке стране, са Кеја, се и сада виде темељи ове недовршене инвестиције. Нејасно је зашто пројект започиње из почетка, уместо да се настави где је стао. Ајде Јово наново.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja