subota, 15.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 27.03.2021. u 18:21 Dejan Aleksić

I dalje se ne zna ko će naplaćivati i kontrolisati karte

Prema zakonu, rok za donošenje odluke je 30 dana pa se očekuje da ime povoljnijeg ponuđača bude poznato najkasnije danas. – Ponude dostavili „Kent kartov” konzorcijum (povoljnija) i dvojac „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula
(Фото А. Васиљевић)

Ponude na tenderu za izbor partnera grada za naplatu i kontrolu karata u javnom prevozu u narednih 13 godina otvorene su 25. februara, ali i dalje nije poznato ko će se tim poslom baviti. Pošto je zakonski rok za donošenje odluke 30 dana, očekuje se da ime budućeg partnera grada u ovom poslu, ukoliko je dokumentacija ispravna, bude objavljeno najkasnije danas. Na ovaj tender ponude su dostavili „Kent kartov” konzorcijum (kompanija koja je vlasnik „Apeksa”, a koji upravlja sistemom „Bus plus”), kao i srpsko-hrvatski dvojac „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula.

„Kent kart” dao je povoljniju ponudu od 10,5 milijardi dinara, a srpsko-hrvatski tandem nešto skuplju – od 10,6 milijardi. Zbog toga se očekuje da, ukoliko sve bude u redu sa dokumentacijom, za pobednika tendera bude proglašen „Kent kart”.

U Sekretarijatu za javni prevoz za naš list su istakli da je Komisija za javnu nabavku obavila stručnu ocenu ponuda u vezi sa ovom nabavkom i sačinila izveštaj.
– Naručilac će u zakonom određenom roku doneti odluku o dodeli ugovora i ona će biti objavljena na portalu javnih nabavki. S obzirom na to da se radi o javno-privatnom partnerstvu, ugovor će biti potpisan posle dobijanja saglasnosti Skupštine grada na konačan nacrt ugovora – ukazuju u sekretarijatu i dodaju da se, prema modelu ugovora, on zaključuje na 13 godina, s tim što dejstvo ugovora počinje 45. dana od dana njegovog zaključenja.

Tako i dalje Beograđani ne znaju kada će tačno krenuti transformacija njihovih sadašnjih „busplus” kartica u „beogradsku karticu”, kao i kada će i pod kojim uslovima krenuti zamena starih legitimacija novim. Blagovremenost svih ovih informacija neophodna je naročito zbog toga što će zamena kartica da se obavlja u uslovima pandemije. Jer, kako je i najavljeno krajem prošle godine kada je raspisan ovaj tender, buduća kartica će funkcionisati kao „dva novčanika”. Osim za prevoz, moći da se dopunjuje i za iznajmljivanje budućih javnih bicikala, parkinga, pozorišta, bioskopa...

Kada je reč o uslovima koji će važiti u narednih 13 godina, već se zna da je predviđen manji procenat naknade za privatnog partnera u ovom poslu od maksimalnih 7,92 odsto umesto sadašnjih 8,53 odsto. Predviđen je i limit na zaradu privatnog partnera i ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Partner će ubuduće imati obavezu i da svojim sistemom opremi veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), da obezbedi veći broj kontrolora (300 u odnosu na sadašnjih 200) i više prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na aktuelnih 800).

Grad očekuje i da se unapredi funkcionalnost sistema i opreme, odnosno da bude moguće plaćanje mobilnim telefonom posredstvom aplikacije. Plan je i da se omogući i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja u vezi sa isticanjem, dopunom ili validacijom kartica.

Kako je istaknuto, predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora prestonica može samostalno da ih angažuje. Dosadašnji ugovor za ovaj posao istekao je pre nekoliko meseci, ali je zbog pandemije produžen do završetka tenderskog procesa.

Zašto grad nije preuzeo opremu

Kada je većina na čelu sa SNS-om preuzela kormilo Beograda pre sedam godina, u više navrata je isticano da će postojeći ugovor sa „Apeksom” biti preispitan i da će se gledati da bude raskinut jer je štetan po grad i loše ugovoren. Ali kada su isproveravane sve njegove stavke, utvrđeno je da bi za ovaj poslovni razvod grad platio ogromne penale. Zato su u gradu i rešili da ugovor za narednih 13 godina bude drugačije koncipiran. Ipak, otkako je krenuo novi tenderski postupak, predstavnici opozicije i više inicijativa građana kritikovali su ovaj potez grada. Zameraju zašto se ponovo traži partner za ovaj posao kada je grad, kako ističu, mogao da preuzme opremu i softver od „Apeksa” i da se ubuduće sam bavi naplatom i kontrolom karata. Na taj način, dodaju, grad bi imao dodatni profit jer se deo ne bi odbijao za privatnog partnera i taj novac bi mogao da se ulaže u modernizaciju GSP-a.

Počela dopuna „busplusa” za april

Dopuna personalizovanih „busplus” kartica za april je počela. Izdavanje i produžavanje važenja personalizovanih kartica obavlja se na 13 prodajnih mesta, a korisnici javnog prevoza svoje kartice mogu da dopune na više od 2.000 prodajnih mesta ili platnim karticama na sajtu „Bus plusa”.

Komеntari7
ddbf2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slobodan
Ne znamo ni karte da naplacujemo? Kad je sistem uvodjen prvi put svi vikali "Djilase lopove". A sad?
Боривоје Банковић
ГСП и нико више.
Miloje
"..И даље се не зна ко ће наплаћивати и контролисати карте..." Pa, najbolje je i to prepustiti gradjanima. Ako mogu gradjani da projektuju urbanizam (kako se to tu negde predlaze) zasto ne bi mogli gradjani da kontrolisu karte. Ipak je to jednostavnija materija od one urbanisticke...
Ćira
Ne može to samo tako. Za urbanizam je zadužen doktor,u stvari zamenik,a književnik.
Саша Микић
Од 1892. године, па све до 2011. ГСП је возио, наплаћивао и контролисао. Тада је неко одлучио да они то не знају и не треба да раде. Зашто је то урађено и ко је потписао уговор, који је био на штету града и ГСП-а, то је тек посебна прича. Пошто је уговор истекао што се не би једноставно све вратило како је некад било и како је природно, да онај ко вози и наплаћује вожњу.
Filip Cosopt
Najbolje nitko :-).
jomo
što to ? najbolje i ti da ne primaš platu ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja