Četvrtak, 23.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Modernizovani „busplus” u narednih 13 godina

Partner gradu u naplati i kontroli karata, gotovo izvesno, biće dosadašnji, samo pod drugim imenom. – Građani će ubuduće koristiti „beogradske kartice” zbog čega će morati da menjaju postojeće legitimacije
(Фото Р. Крстинић)

Da u najavama „ne treba trčati pred rudu” gradskim čelnicima pokazali su rezultati tendera za naplatu i kontrolu karata u javnom prevozu. U decembru, kada je pokrenut postupak za izbor budućeg partnera u ovom poslu, samouvereno su poručivali da u istoriju odlazi „Bus plus”, odnosno partnerstvo sa „Apeksom”, ali od toga na kraju – ništa. Istorija ovog poslovnog odnosa ipak se nastavlja i trajaće najmanje još 13 godina. Kontrolu i naplatu karata i dalje će obavljati dosadašnji partner grada, ali ne kao „Apeks”, nego kao „Kentkart sautist Jurop” jer je upravo grupa ponuđača „Kentkart” dobila ugovor za obavljanje ovog posla. Kako su za naš list potvrdili u gradu, prihvaćena je ponuda ovog konzorcijuma, ali da bi ovaj ugovor bio i zvanično parafiran potrebna su još dva koraka – prvi da se do 5. aprila vidi da li će biti žalbi na ovu odluku, a posle toga da se na Skupštini grada i zvanično da podrška ovom javno-privatnom partnerstvu. Poslednji korak ne bi trebalo da bude nikakav problem jer koje god da je javno-privatno partnerstvo grad pokrenuo, prestonički parlament ga je i aminovao.

Kako stoji u odluci o dodeli ugovora, njegova vrednost je oko 10,5 milijardi dinara sa PDV-om. Drugu ponudu na ovom tenderu, podsetimo, podneo je srpsko-hrvatski dvojac „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula, ali kako stoji u odluci komisije, u njihovoj ponudi utvrđeni su nedostaci.

Ako ne bude žalbi i ukoliko, kako se i očekuje, na prvoj sednici posle toga Skupština grada usvoji odluku o partnerstvu, to znači da će ubrzo potom grad i Sekretarijat za javni prevoz morati građanima detaljno da objasne kako, pod kojim uslovima, kao i u kom roku će moći da zamene postojeće „busplus” kartice novim, unapređenim „beogradskim karticama”. Jer, kako smo i ranije pisali, to će biti jedna od glavnih novina za putnike. „Bus plus”, odnosno kompanija koja je izdavala istoimene kartice, ostaje, ali formalno stari naziv legitimacija za prevoz uskoro odlazi u istoriju zato što će nova, kako iz grada najavljuju, unapređena buduća „beogradska kartica” imati dvojaku funkciju – moći će da se dopunjuje i za prevoz i za plaćanje pozorišta, parkinga, iznajmljivanje budućih javnih bicikala...

Sa dinamikom i uslovima postojećih kartica koje putnici koriste nadležni za sada ne izlaze, ali očekuje se da u vreme virusa korona taj rok bude dovoljno dug kako se ne bi stvarali nepotrebni redovi. Građani očekuju da zamena dosadašnjih kartica novim, koja nije ni njihova volja ni krivica, bude besplatna.

– Zaista bi bilo krajnje bezobrazno da se građanima uzima 250 ili više dinara za zamenu kartica koje nam i dalje važe. I samo ono dosadašnje menjanje kartica na tri godine je bezobrazno uzimanje para jer ne vidim drugi razlog zašto, ako je kartica ispravna. Ako sada „busplus” moramo da zamenimo zbog novog natpisa na kartici, to nikako ne sme da nam bude naplaćeno – ističe sugrađanka Milena Pavlović sa kojom su saglasni i drugi sugrađani sa kojima smo razgovarali.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Biće tu dok kažeš metro
13 godina? Da li se samo meni čini da je ovoliki rok interesantan? Mislim, za istražne sudije?
Pregalac
I posle Slobe, Sloba.
bane
Opet će biti mnogo 'švercera" u autobusu da narod naplati trošak.
бг
то је заједничка фирма најљућих противника

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.