subota, 08.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 30.03.2021. u 12:00 Dejan Aleksić

Modernizovani „busplus” u narednih 13 godina

Partner gradu u naplati i kontroli karata, gotovo izvesno, biće dosadašnji, samo pod drugim imenom. – Građani će ubuduće koristiti „beogradske kartice” zbog čega će morati da menjaju postojeće legitimacije
(Фото Р. Крстинић)

Da u najavama „ne treba trčati pred rudu” gradskim čelnicima pokazali su rezultati tendera za naplatu i kontrolu karata u javnom prevozu. U decembru, kada je pokrenut postupak za izbor budućeg partnera u ovom poslu, samouvereno su poručivali da u istoriju odlazi „Bus plus”, odnosno partnerstvo sa „Apeksom”, ali od toga na kraju – ništa. Istorija ovog poslovnog odnosa ipak se nastavlja i trajaće najmanje još 13 godina. Kontrolu i naplatu karata i dalje će obavljati dosadašnji partner grada, ali ne kao „Apeks”, nego kao „Kentkart sautist Jurop” jer je upravo grupa ponuđača „Kentkart” dobila ugovor za obavljanje ovog posla. Kako su za naš list potvrdili u gradu, prihvaćena je ponuda ovog konzorcijuma, ali da bi ovaj ugovor bio i zvanično parafiran potrebna su još dva koraka – prvi da se do 5. aprila vidi da li će biti žalbi na ovu odluku, a posle toga da se na Skupštini grada i zvanično da podrška ovom javno-privatnom partnerstvu. Poslednji korak ne bi trebalo da bude nikakav problem jer koje god da je javno-privatno partnerstvo grad pokrenuo, prestonički parlament ga je i aminovao.

Kako stoji u odluci o dodeli ugovora, njegova vrednost je oko 10,5 milijardi dinara sa PDV-om. Drugu ponudu na ovom tenderu, podsetimo, podneo je srpsko-hrvatski dvojac „Bus lodžik” Požarevac i „Penta” Pula, ali kako stoji u odluci komisije, u njihovoj ponudi utvrđeni su nedostaci.

Ako ne bude žalbi i ukoliko, kako se i očekuje, na prvoj sednici posle toga Skupština grada usvoji odluku o partnerstvu, to znači da će ubrzo potom grad i Sekretarijat za javni prevoz morati građanima detaljno da objasne kako, pod kojim uslovima, kao i u kom roku će moći da zamene postojeće „busplus” kartice novim, unapređenim „beogradskim karticama”. Jer, kako smo i ranije pisali, to će biti jedna od glavnih novina za putnike. „Bus plus”, odnosno kompanija koja je izdavala istoimene kartice, ostaje, ali formalno stari naziv legitimacija za prevoz uskoro odlazi u istoriju zato što će nova, kako iz grada najavljuju, unapređena buduća „beogradska kartica” imati dvojaku funkciju – moći će da se dopunjuje i za prevoz i za plaćanje pozorišta, parkinga, iznajmljivanje budućih javnih bicikala...

Sa dinamikom i uslovima postojećih kartica koje putnici koriste nadležni za sada ne izlaze, ali očekuje se da u vreme virusa korona taj rok bude dovoljno dug kako se ne bi stvarali nepotrebni redovi. Građani očekuju da zamena dosadašnjih kartica novim, koja nije ni njihova volja ni krivica, bude besplatna.

– Zaista bi bilo krajnje bezobrazno da se građanima uzima 250 ili više dinara za zamenu kartica koje nam i dalje važe. I samo ono dosadašnje menjanje kartica na tri godine je bezobrazno uzimanje para jer ne vidim drugi razlog zašto, ako je kartica ispravna. Ako sada „busplus” moramo da zamenimo zbog novog natpisa na kartici, to nikako ne sme da nam bude naplaćeno – ističe sugrađanka Milena Pavlović sa kojom su saglasni i drugi sugrađani sa kojima smo razgovarali.

Komеntari4
0ff01
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Biće tu dok kažeš metro
13 godina? Da li se samo meni čini da je ovoliki rok interesantan? Mislim, za istražne sudije?
Pregalac
I posle Slobe, Sloba.
bane
Opet će biti mnogo 'švercera" u autobusu da narod naplati trošak.
бг
то је заједничка фирма најљућих противника

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja