Petak, 23.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Naša publika je žedna novih sadržaja

Sve dok ne prestane serviranje kiča i šunda na javnim platformama koje konzumira prosečan građanin ove zemlje kulturna slika našeg naroda neće moći da se poboljša, kaže Ana Krstajić, kompozitor
Ана Крстајић (Фотографије: лична архива)

Predstava „Grand hotel” ne prati ilustrativno istoimeni film već se bavi vremenom, preispitivanjem likova zatvorenih u prostoru jednog hotela, a to je situacija koje smo i sami bili svedoci tokom dana izolacije, kaže mlada kompozitorka Ana Krstajić koja je potpisala muziku za savremenu plesnu predstavu„Grand hotel”.

Premijera ove predstave u koreografiji Aleksandra Ilića i režiji Aleksandra Nikolića najavljena je za sutra na sceni zemunskog Madlenianuma. Scenografiju potpisuje Žorž Draušnik, a kostim Aleksandra Karović. Igraju Mojca Majcen, Branko Mitrović, Jakša Filipovac i Ognjen Vučinić.

‒ Muzika u predstavi „Grand hotel” odslikava susret zamrznutog vremena i prostora u ljudskom postojanju. Putem kombinacije tradicionalnih i zapadnih instrumenata muzika prati oživljavanje i proživljavanje različitih osećanja glavnih likova, oslikava njihove karakteristike, kao i zamrznuta stanja njihove kolektivne svesti o vremenu koje je nauhvatljivo i nepovratno i životu koji je često surov i konfuzan ‒ objašnjava kompozitorka.

Ana Krstajić počela je da svira klavir sa osam godina, studirala FMU u klasi Isidore Žebeljan, zatim usavršavanje nastavila na Berkliju...

‒ Neizmerno sam zahvalna i srećna što sam imala tu čast da budem u klasi profesorke Isidore Žebeljan. Zahvaljujući njenom pedagoškom radu, snazi, ljubavi i podršci osećala sam se sigurno kao čovek i umetnik da se upustim u inostranu kompozitorsku avanturu kao što je bilo studiranje na renomiranom Berkli koledžu. Posle diplomiranja na Berkliju, osetila sam još veću potrebu da se otisnem u vode primenjene muzike koja je do tada bila hobi u mom životu u poređenju sa koncertnom klasičnom muzikom ‒ kaže Ana Krstajić i dodaje:

‒ Već na početku studija u Beogradu sam počela da se prijavljujem na različita takmičenja kompozitora, pre svega zbog fantastične prilike koju ovi susreti pružaju, a to je snimanje i izvođenje muzike u inostranstvu. Jako me je radovalo što sam primetila da moja muzika ima dobar odziv u inostrantsvu i što dobijam tu šansu da se ona čuje i izvodi širom sveta.

Posle Berklija Ana Krstajić se vratila u Srbiju i vrlo brzo počela aktivno da komponuje muziku za različite vrste medija kao što su video-igrice, televizijske serije, filmovi, pozorišta, i dalje negujući koncertna klasična izvođenja.

‒ Zaista sam presrećna što su mi se tokom protekle dve godine u Srbiji otvorile fantastične prilike za saradnju sa mladim i afirmisanim umetnicima u polju filma, pozorišta i klasične muzike. Najviše me raduje što sam donekle ostvarila svoju važnu želju kao umetnik, a to je da konstanto pišem za različite umetničke forme, što me u isti mah podstiče da neprestano učim nove stvari i razvijam svoj muzički duh ‒ priča naša sagovornica i odgovara na pitanje da li publika u svetu ima više radoznalosti, želje da čuje i nešto drugačije zvuke:

‒ Ne mislim da publika u inostranstvu ima više radoznalosti i želje da čuje nešto novo. Naša publika je prilično žedna novih sadržaja i puna podrške za mlade i talentovane ljude. Razlika je u tome što u inostranstvu postoji mnogo više platformi i scena za nove i drugačije radove. Ovakav sistem pruža publici mnoštvo različitih izbora i edukuje ih da budu otvoreni, tolerantni i radoznali za nove ideje. Kada bih generalizovala našu i inostranu publiku mogla bih da primetim razlike u odnosu prema novim idejama samo zbog pomenutog razloga. Jednostavno, naša publika nije navikla da ima raznovrstnu ponudu na kulturnoj sceni već joj se godinama unazad serviraju iste stvari.

Zbog ovakve organizacije kulturne scene u Beogradu, primećuje naša sagovornica, prirodno je očekivati neku vrstu negativne reakcije prosečne publike na sveže umetničke ideje. Nju je, kaže, zaista oduševila otvorenost i radoznalost mladih inostranih kolega na Berkliju prema njenoj i tradicinalnoj muzici Balkana, sa velikom pažnjom su slušali njen koncert i predavanje o muzici sa naših prostora, imali su mnoštvo pitanja na kraju koncerta i veliku potrebu da podele svoje utiske sa njim što ju je veoma obradovalo.

Iza darovite Ane Krstajić je uzlazna karijera. Za „Politiku” govori i o tome koliko je za kompozitora neophodna razmena kulturne, odnosno muzičke energije.

‒ Tokom studija u inostranstvu prvi put sam imala susret sa mnoštvo umetnika različitih kultura i to je zaista uticalo na mene na najlepši mogući način. Ovakva sinergija evocira duhovni rast i otvara um za nove sveže ideje. Trenutno većinu svog vremena provodim u studiju, što zapravo i nije neka razlika u odnosu na vreme pre pandemije. Imala sam dosta posla tokom 2020. godine, tako da mi je vanredno stanje prijalo u tom smislu što nisam imala onoliko distrakcija koliko bih imala bez nje. Ovakve okolnosti su usporile tok vremena i dale mi mir koji mi je bio potreban u tom trenutku.

Trebalo bi da se dosta pažnje posvetiti, smatra naša sagovornica, kulturnoj sceni naše zemlje u medijima, da se plasiraju kvalitetne stvari i da se napravi prostor za mlade talentovane umetnike, kako u medijima tako i na scenama pozorišta i koncertnih sala.

‒ Sve dok ne prestane serviranje kiča i šunda na javnim platformama koje konzumira prosečan građanin ove zemlje kulturna slika našeg naroda neće moći da se poboljša – kaže na kraju Ana Krstajić.

Novi muzički izazovi

Posle premijere predstave „Grand hotela” muzika Ane Krstajić moći će da se čuje u dokumentarnom filmu „Kreka” u režiji Slobodana Ivetića koji debituje na ovogodišnjem Festu, kao i u kratkom dokumentarnom filmu Nikole Polića „U mreži” čija će srpska premijera biti na ovogodišnjem Martovskom festivalu.

‒ Trenutno sam u završnoj fazi rada na igranom filmu Aleksandra Hadži Đurovića, koji očekuje svoju premijeru na jesen ove godine, kao i na filmu „Heroji” Gorana Nikolića, čija premijera će takođe biti u drugoj polovini ove godine. Optimistično spremam i nekoliko projekata koncertne muzike koji bi trebalo da se dese ovog leta. Raduje me što sam nedavno ostvarila svoju prvu saradnju sa inostranstvom na polju primenjene muzike, reč je o televizijskoj seriji produkcije „Amazon” ‒ otkriva Ana Krstajić.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.