Četvrtak, 09.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Iznad Antarktika eksplodirao veliki meteorit pre 430.000 godina

(Фото Пиксабеј)

Meteorit širine od oko 90 metara eksplodirao je iznad Antarktika pre 430.000 godina i tako poslao vatrenu kuglu vanzemaljskog materijala na ledenu površinu, pokazalo je najnovije istraživanje naučnika koji borave na Južnom polu.

Smatra se da se ovakve eksplozije javljaju češće od pada meteora ili mnogo većih asteroida koji su ostavljali kratere na zemlji, poput onog koji je uništio dinosauruse pre 66 miliona godina, preneo je Si-En-En.

Otkriće ovakvih svemirskih stena je, međutim, mnogo teže jer ostavljaju vrlo malo tragova u geološkim zapisima.

Matijas van Gineken, istraživač sa Univerziteta Kent, sakupio je 17 tamnih čestica, manjih od jednog milimetara, nevidljivih ljudskom oku, dok je bio u ekspediciji na planini Sor Rondan na istoku Antarktika, gde se nalazi belgijska istraživačka stanica „Princeza Elizabeta”.

„Prvo sam primetio da neke od njih izgledaju kao da su zalepljene jedna za drugu, što bi moralo da se dogodi kada su čestice rastopljene. To bi značilo da mnoge od njih imaju interakciju kada su na vrlo visokoj temperaturi. Ovo je jedini razuman način da se objasni da je u pitanju bio ogroman udar”, rekao je Van Gineken, vodeći autor studije koja je objavljena u časopisu „Sajens Advanses”, prenosi Tanjug.

Uplaših se da nije danas!
Talicni Opanak
Turistima u Arizoni ( okolina Sedone ) tokom razgovora o udaru meteora u nasoj okolini, kazem: "Nauka je ustanovila da se to zbilo ( davno ) i da je bio petak, 13-ti... Uglavnom svi cute, nema smeha - postuju moju malenkost koja ima cudan naglasak! Hvala im, a hvala i vama! - Bio je petak 13-ti i u ovom slucaju!
Јаблан Боровић
Наравно да нема смеха када није смешно. Надам се да ниси говорио и о свом пореклу?
Snesko
Ovo je smesno. Ne znaju da se rese Korone, ali znaju da je nesto palo pre 430.000 godina.
zoran stokic
Jedna od najmlađih nauka, je nauka o virusima, morfologija, hemiski sastav, pa i vakcine, moguć je posle otkrića elektronskog mikroskopa (u Nemačkoj, Ernst Ruska, 1933.) a najstarija nauka je astronomija (5000 god). Kada komete, pri svom kretanju, budu izložene dejstvu jakih gravitacija: Sunca, Saturna, Jupitera - one bivaju "izdrobljene" u brojne male stenovite komade – "rojeve meteora" - kada uđu u Zemljinu atmosferu od trenja kroz vazduh se užare i postaju vidljivi.