Četvrtak, 16.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Teško je sada praviti planove

Do 35. godine otpevao sam većinu glavnih uloga Verdijevog repertoara, posebno bih izdvojio Rigoleta, kaže Dragutin Matić, bariton i odnedavno stalni član opere Narodnog pozorišta
Kао Карло Жерар из опере „Андре Шеније” (Фото: Виценцио Жакнић), Драгутин Матић (Фото: приватна архива)

Otkazana su mi sva gostovanja u Češkoj, Nemačkoj, Italiji i Rumuniji, koja su već bila zakazana u momentu proglašenja pandemije, gde je trebalo da nastupim prvi put u operama „Pajaci”, „Kavalerija Rustikana” i „Plašt”, kao i da nastavim s izvođenjima opere „Bal pod maskama”, kaže Dragutin Matić, bariton Narodnog pozorišta u Beogradu. I potom dodaje:

– Pandemija je izazvala prvenstveno ekonomsku krizu koja će se vremenom sve više produbljivati, a samim tim trpi i umetnost i sve profesije uže i šire vezane za nju. Trudim se da treniram fizički koliko je moguće s obzirom na ograničenja, uz samostalno pevanje uloga koje su mi već na repertoaru, jer je vokalna kondicija podjednako važna kao i fizička.

Dragutin Matić potiče iz porodice muzičara, a o počecima svog umetničkog školovanje ovako priča:

– Opera i muzika su mi zbog umetničke porodice uvek bile bliske. Prve korake sam napravio sa svojim roditeljima i ujakom baritonom Slobodanom Stankovićem, da bih potom nastavio da se usavršavam s našom čuvenom primadonom prof. Radmilom Bakočević. Posle položene audicije za operski studio Narodnog pozorišta 2010. godine, po dobitku stipendije, odlazim u Nemačku i upisujem Muzičku akademiju u Vircburgu, u klasi Leandre Overman. Za nju sam čuo od mnogih studenata s naših prostora ne znajući da je zapravo reč o kćerki našeg poznatog mecosoprana Đurđevke Čakarević. Naša divna saradnja je nažalost prekinuta kada je prof. Overman preminula usled bolesti. Svoje studije završio sam s prof. Čeril Studer. Trudio sam se da od svih pedagoga usvojim ono što je bilo najkorisnije za moj glas i moju umetničku ličnost.

O iskustvima inostranih gostovanja naš sagovornik priznaje:

– Naravno, nisu sva iskustva podjednako lepa i upečatljiva. Nivoi produkcija umnogome zavise od uložene količine novca, ali i nivoa umetnika. Uvek mi se činilo da gostujući umetnik mora svoj kvalitet da potvrđuje iz dana u dan i da je za naše umetnike s ovih prostora teže da se probiju na svetskoj sceni. Teže je, ali ne i nemoguće, naravno. Potreban je ogroman rad, upornost, talenat, odricanje i, naravno, malo sreće.

Na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu Dragutin Matić je debitovao ulogom Grofa Lune u Verdijevoj operi „Trubadur”, a predstavio se i kao Renato u Verdijevoj operi „Bal pod maskama”. Odnedavno, peva ulogu Nabuka u istoimenom Verdijevom delu, kao i Figara u Rosinijevom „Seviljskom berberinu”. Naša publika ga pamti u Štrausovoj opereti „Slepi miš” u ulozi Doktora Falkea. Značajnu saradnju ostvario je sa SNP-om u Novom Sadu. Iskustvo u izvođenju operete obogatio je i ulogom Grofa Danila u Leharovoj opereti „Vesela udovica”, koju je dve sezone uspešno izvodio u Narodnom pozorištu u Sarajevu.

– Moja saradnja s Narodnim pozorištem počinje 2010. godine kada sam postao član operskog studija. Nešto kasnije sam debitovao u ulozi Grofa Lune u Verdijevom „Trubaduru” i nastavio da nižem uloge iz Verdijevog repertoara, koji mi se nekako činio najpodesnijim za moj tip glasa. Do 35. godine otpevao sam većinu glavnih uloga Verdijevog repertoara. Posebno bih izdvojio ulogu Rigoleta, koja osim što je moja omiljena, mislim da je i najbolje prihvaćena od publike. U ovoj 2021. godini sam, posle dugogodišnje saradnje, postao stalni član Narodnog pozorišta i nadam se da ću u narednim godinama biti u mogućnosti da se oprobam u mnogim novim ulogama, jer ipak je najlepše pevati pred svojom publikom, u svome gradu i u svojoj zemlji.

U vremenu kada je nezahvalno planirati Matić ističe da on to ipak radi, a o izazovima i novim predstavama naš sagovornik kaže:

– Veoma je teško praviti planove i nadam se da će neki prethodno zakazani angažmani ponovo biti aktuelni kada se situacija smiri. Naravno, predstavljanje u novim produkcijama i operskim kućama je svakom umetniku izazov, a možda najveći je održati svoj nivo kvaliteta ili ga čak i podići. Od novih uloga se nadam da ću biti u mogućnosti da se oprobam kao Magbet, naslovni lik čuvene Verdijeve opere. Osim izuzetno teške vokalne partije izazovno je i odglumiti to Šekspirovo vrhunsko delo, a naročito scenu ludila. Na kraju krajeva, opera bez scene i glume ne bi bila to što jeste već stotinama godina.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.