utorak, 18.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 09.04.2021. u 18:30 Daliborka Mučibabić

Sto metara pasarele „prelaze” godinu dana

Umesto četiri meseca, gradnja čukaričkog pešačkog mosta koji povezuje „Ada mol” i Adu Ciganliju traje 12, a novi rok za otvaranje je početak maja
(Фото Б. Васиљевић)

Pešački most koji povezuje „Ada šoping mol” sa Adom Ciganlijom trebalo je da bude otvoren pre tri nedelje, ali će se za to verovatno čekati barem još toliko. Početak maja novi je rok za to da pasarela postane prohodna, četvrti od septembra prošle godine, otkad se kao na pokretnoj traci smenjuju najave datuma za otvaranje tog javnog objekta.

Korona, sneg, kiša bili su razlozi za kašnjenje izvođača radova, firme „Bauvesen”, koja je angažovana na brojnim infrastrukturnim projektima širom grada. Poslednje opravdanje za otezanje sa završetkom ne toliko zahtevnog projekta jeste kašnjenje lifta, kaže Peđa Petronijević, direktor kompanije „GTC Srbija”, koja je gradu donirala pasarelu od 100 metara vrednu 1,1 milion evra bez PDV-a.

– Dobili smo obećanje od izvođača da će pasarela sa tehničkim prijemom biti gotova 30. aprila, što znači da će građani početkom maja moći konačno da je koriste. „Bauvesen” i njegovi podizvođači kasne, bilo je tu i opravdanih razloga, ali jeste se odužilo kao da gradimo spejs šatl – ističe Petronijević.

Hoće li ovog meseca skockati pešački most i prestati da kasne, u „Bauvesenu” nismo saznali jer nisu odgovarali na naše pozive i poruke. Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol”, koji je otvoren u maju 2019. Istog meseca, samo godinu dana kasnije, aktivirano je gradilište pasarele i „Bauvesen” je imao 120 dana da završi projekat. Ako ne bude više probijao rokove, pasarelu će graditi godinu dana. Žitelji Čukarice ipak su sa „Bauvesenom” prošli bolje od Starograđana. Oni su na pešački most kod Beton hale, koji je spojio Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu i, ruku na srce, bio složenija graditeljska operacija od one kod „Ada mola”, čekali dve i po godine. Prvobitni rok da se on podigne i uredi javni prostor između Beton hale i restorana „Bela vista” bio je 420 dana, a tek od prošlog maja je u upotrebi.

Ideja o pešačkoj pasareli koja bi povezala Čukaričku padinu sa Adom Ciganlijom nije od juče niti je patent privatnog investitora kojem, istina, jeste pošlo za rukom da je i sagradi.

Grad je pre desetak godina imao naum da na taj način omogući brži i bezbedniji prelaz za pešake preko saobraćajno opterećene Radničke ulice, ali ga nije realizovao.

Pešački most pojavio se 2017. godine i u pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa za uređenje šireg područja Hipodroma, koje obuhvata i staru šećeranu i lokaciju bivšeg „Jugopetrola” u Radničkoj ulici. Reč je o 55 hektara prostorne kulturno-istorijske celine od izuzetnog značaja – Topčidera. Pobednički tročlani tim arhitekata Marija Krsmanović Stringeta, Anđelka Badnjar i Milena Kordić predvideo je pasarelu iznad Radničke ulice kojom bi pešaci sa Ade Ciganlije mogli da uđu u kompleks stare šećerene – planiran kao budući muzej industrije...

Komеntari4
876ab
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Teodor
Živim blizu na Čukaričkoj padini. Loše rešeno,glomazno,zapetljano. Znajući naš mentalitet niko pasarelu neće koristiti jer je puno stepenika i ima liftove koji se kvare. Ada je jako blizu i u toj celini prirode jako sve ružno izgleda. Na stranu što je spetenište i toranj pasarele uništilo spoljašnjost prelepog starog zdanja Šećerane. Ali koga je to briga?
Violeta
Po tome cemo pamtiti Vesica. Koliko je probijen rok za Dusanovu oko 1,5 god, citam da pocele neke kocke da se izvaljuju u 27. marta. Steta je sto se ne ukljujjucuju gradjani kao u manjim mestima ili za neke parkice, ovde sta odluci Grad to se pravi, gradjani nemaju pravo glasa o svojoj sredini.
Sasa Nikolic
Jos kad bi stepeniste vodilo negde, a ne direktno na ulicu...
Ljubiša Brajković
Potpuni promašaj. I sa saobraćajnog i upotrebnog aspekta srednjim stubom pasarele su zakovali svaku mogućnost proširenja ulice. A stepenište koje su okrenuli u onaj ćošak - nemam reči. Treba zamisliti masu koja silazi sa stepenica i nabija se u ćošak i počinje da preskače ogradu i prelazi preko ulice. Nije kriv Vesić - treba projektanta pitati šta je mislio da postigne.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja