utorak, 11.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 09.04.2021. u 12:48

Bez interneta nema biznisa

(foto Pixabay)

Čak 86 procenata mikro i 92 odsto malih preduzeća u Srbiji, koja aktivno koriste internet u poslovanju, ima svoj veb-sajt, pokazalo je istraživanje koje je krajem 2020. godine sprovela Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS). Zvanični sajt firme najvažniji je digitalan kanal za stvaranje novih poslovnih prilika, daleko važniji od svih društvenih mreža, a čak tri četvrtine anketiranih smatra da im je sajt u manjoj ili većoj meri uticao na rast poslovanja.

Pomenuto istraživanje ukazuje da se  korišćenje veb-sajta pozitivno odrazilo na povećanje broja korisnika (38 procenata) ili na bolju poziciju na tržištu (27 odsto). Firme iz oblasti proizvodnje, industrije i građevinarstva češće navode da je sajt doprineo povećanju broja klijenata (52 procenta), dok firme iz oblasti trgovine navode da je sajt „krivac“ za povećanje prodaje (24 posto). Sa druge strane, firmama sa godišnjim obrtom manjim od četiri miliona dinara, korišćenje veb-sajta je najmanje uticalo na povećanje prodaje (2 odsto).

Ubedljiva većina i malih i mikro preduzeća, iako u nešto manjoj meri nego veća preduzeća, za adresu svog veb-sajta izabrala je .rs  domen, pa registrovan bar jedan naziv .rs domena ima njih 58 procenata. Izabrali su baš taj domen jer navode da asocira na srpsko tržište, jer im uliva poverenje, podrška na nivou registra je u Srbiji, a prepoznali su i da je .rs bezbedan. Registrovane nazive domena koriste pre svega za adresu poslovnog veb-sajta, za promociju usluga i proizvoda na internetu, ali i za realizaciju marketinških kampanja. Nešto manje od polovine anketiranih (46 posto) ima poslovnu imejl adresu na sopstvenom nazivu domena.

Istraživanje je za potrebe RNIDS-a sprovedeno krajem 2020. godine i obuhvatilo je predstavnike 304 mikro i 101 malog preduzeća koja su poslovno prisutna na internetu, bilo da imaju svoj sajt, ili koriste samo društvene mreže. Cilj istraživanja bio je da se ustanovi u kojoj meri i na kom domenu preduzeća obavljaju svoje poslovne aktivnosti na internetu, koji je razlog za izbor određenog domena, ali i na koji način se registrovani naziv domena koristi u poslovanju.

Druga istraživanja obavljena prošle godina u kojima su anketirana mala i srednja preduzeća bez obzira na to da li imaju uspostavljeno poslovno prisustvo na internetu kažu da postoji još veliki broj mikro i malih preduzeća koja nisu prisutna na internetu. Prema rezultatima istraživanja „1000 preduzeća“ USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, 43 posto mikro preduzeća nema sajt, dok je taj procenat kod malih preduzeća 24 odsto.

 

Komеntari0
e01a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja