subota, 15.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 09.04.2021. u 18:28 Snežana Kovačević

Novi autobusi na gas u Novom Sadu

(Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – „Pametni” gradovi imaju i „pametan” javni prevoz, a Novi Sad pokušava da se približi tom idealu u saobraćaju, zasad najviše kroz intenzivnu obnovu zastarelog voznog parka. U poslednje dve godine, nabavljeno je 100 novih autobusa, od kojih je najnovijih 29 nedavno stiglo u Gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad”.

Nekoliko novih je pušteno na ulice grada, mada su sva ova vozila ‒ 24 solo i pet zglobnih, registrovana. Direktor GSP-a Ivan Radojičić kaže da će svi uskoro izaći u promet. Solo će moći da primi do 90 putnika, a zglobni 140. Svi za pogon koriste prirodni gas koji manje zagađuje životnu okolinu, imaju ugrađenu klimu za putnike i vozača, platformu za osobe sa invaliditetom i mesto za invalidska kolica. Takođe, kako navode u GSP-u, pružaju video-nadzor i vajfaj.

Poslednja serija stiže iz proizvodnje turskog BMC-a, čija su vozila i odranije deo voznog parka GSP-a. Nove je gradski prevoznik kupio, prema rečima gradonačelnika Miloša Vučevića, iz povoljnog kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, za sedam miliona evra. Tako je ukupno u poslednje dve godine, za sto autobusa, računa, uloženo tri milijarde dinara.

Autobuska karta, kako je ocenio, nije skupa, tako da ljudi mogu biti zainteresovani da se voze gradski prevozom i da se tako relaksira velik pritisak u saobraćaju. Grad u vezi sa tim sarađuje sa FTN-om i profesorom Vukom Bogdanovićem koji kaže da je jedan od najvažnijih segmenta „pametnog grada” „smart mobiliti” ili pametni saobraćajni transport.

„Okosnica toga je kvalitetni javni prevoz”, ističe Bogdanović.

U Evropi, prema podacima prevoznika, postoji oko 790.000 autobusa prosečne starosti 11,4 godine i oni prevezu oko 35 milijardi putnika godišnje, naveo je profesor i dodao da Novi Sad sada ima vozni park star oko sedam godina.

„Svakako da će se poboljšati kvalitet vazduha jer godišnje se preko 20 miliona tona ugljen-dioksida emituje od javnog prevoza”, navodi Bogdanović.

Ipak, neki koraci još predstoje, kao što je najavljeno uvođenje električnih autobusa. Takođe, neke stvari koje su započete treba završiti, kao što je sistem elektronske naplate.

GSP očekuje manje troškove poslovanja preduzeća zbog korišćenja komprimovanog prirodnog gasa. Novi autobusi, prema rečima direktora, čine polovinu voznog parka i omogućiće značajnu uštedu od oko 20 miliona dinara mesečno.

„Pogotovo sad kada nam je svaki dinar značajan jer se nalazimo pod koronom. Prelazimo isti broj kilometara dok nam je broj putnika prepolovljen. Svaki mesec zbog toga beležimo gubitke od 100 miliona na mesečnom nivou”, kaže direktor.

Grad je pomogao u prethodnom periodu epidemije, sa više stotina miliona dinara iz svog budžeta, da se finansijski problemi prebrode.

Gradonačelnik je najavio i nove investicije, ali zasad su to još pregovori sa Evropskom bankom za kupovinu prvih deset električnih autobusa. Novi Sad ih dosad nije imao, tako da će za njih biti potrebno izgraditi i punionice.

Komеntari1
e8752
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan lala
Prosto za ne poverovati kupovati autobuse iz Turske a imamo nasu firmu IKARBUS u Beogradu . Jeli ovo "domacinsko trosenje" budzetski para ? Odgovornog ko je sklapao ugovor sa Turcima a preskocio naseg proizvodjaca treba odmah najuriti i obavezno utvrditi da ovde nije bilo korupciskih muljanja radi licne koristi . Molim da mi se komentar objavi .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja