četvrtak, 13.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 13.04.2021. u 10:09 Dejan Aleksić
NA SAVSKOM KEJU

Od ponosa do rugla - već je propala dekorativna podloga na Savskom keju a đubre na svakom koraku

Чини се као да је подлога насилно ломљена (Фото: Д. Алексић)

Ako bi neko šetače na Savskom keju upitao da li je njegova rekonstrukcija okončana, niko, verovatno, ne bi znao precizno da odgovori. I to s razlogom. Majstori su u ovaj deo Karađorđeve i na Savski kej došli pre dve i po godine i do danas stalno neko od njih je prisutan i nešto raducka.

Na keju ovih dana radnici uz ogradu menjaju ne tako davno postavljen, a već sada uveliko uništen i izlomljen deking – dekorativnu pločastu podlogu. Ona je na potezu od Brankovog mosta do Beton hale na više mesta ne oštećena – nego uništena. Obnova dekinga počela je iz pravca stubova mosta i biće rađena kompletno do Beton hale. Na to upućuje i petnaestak sveže dovezenih paleta sa novom podlogom.

Da li je ona otpornija od one koja se trenutno menja? Iz Direkcije za građevinsko zemljište poručuju – upravo tako.

– Zamena kompletne podne obloge na Savskom keju počela je juče i uradiće se o trošku izvođača. Ranije ugrađena podloga bila je namenjena pešačkom kretanju, ali se na tom prostoru odvijaju i druge aktivnosti, usled čega je potrebno da izvođač ugradi deking veće nosivosti i ojača potkonstrukciju. Ugovoreni rok za izvođenje radova biće produžen za 60 dana, koliko je bilo potrebno da se nabavi i dopremi nova podna obloga. U slučaju da izvođač neopravdano ne završi radove u ugovorenom roku predviđeno je aktiviranje bankarskih garancija – navode iz Direkcije.

Kada je reč o utisku građana o dekingu, deo njih smatra da je odabir materijala za popločavanje dela keja loš, ocenjujući da je suviše „mekan” za svakodnevno gaženje, a pre svega za prelaženje skejtbordova i bicikala. Možda, zaista, nije najsrećnije rešenje, ali kako deluje, taj deking na keju nije toliko brzo propao zbog pešaka ili ljubitelja nemotorizovanih prevoznih sredstava, nego zbog nasilnog lomljenja. Jer istim materijalom popločan je još ranije i prostor od pasarele do restorana „Belavista”, pa u tom delu ipak nije propao do danas, iako se i tamo vide tragovi biciklističkih guma i skejtova.

Na keju nije problem samo deking čija je zamena u toku. Nije jasno zašto i dalje nema kanti za smeće, osim one jedne jedine, jer đubrijere su odavno dovezene i neotpakovane stoje podno Brankovog mosta. Da su kante uveliko postavljene, ne bi na svakom koraku na Savskom keju, i na travnjaku i na pločniku, bile razbacane limenke, kesice, maramice, papiri, opušci... Kako kažu u Direkciji, mobilijar koji je dopremljen na gradilište biće ugrađen do kraja izvođenja radova i do tada izvođač mora da otkloni i oštećenja na javnoj rasveti, odnosno na svetiljkama duž biciklističke staze.

– Svi nedostaci u bilo kom segmentu radova moraju da budu otklonjeni i ispravljeni pre primopredaje izvedenih radova – napominju u Direkciji.

Sugrađani se jednako žale i da komunalne službe ne održavaju dovoljno tek uređen kej, ocenjujući da je pločnik neprestano prljav.

Nadležne službe kao da su napokon čule deo apela građana pa su juče na keju radnici kosili travu i sadili je tamo gde je nedostajala.

Kada se sve sabere, jasno je da projekat preuređenja Karađorđeve i Savskog keja, koji je započet u jesen 2018. i koji je prvobitno trebalo da bude okončan u januaru 2020, i dalje zvanično nije gotov i posle brojnih produžetaka i raznih opravdanja nadležnih.

Klupe nikako da se pomere

Građanima već duže vreme nije jasno i zašto na keju četiri klupe, koje su odavno dovezene, stoje neraspoređene, iako je jasno da su dopremljene kako bi bile postavljene u ovom delu šetališta. Pitaju se da li je reč o lenjosti i neorganizovanosti onih koji treba klupe da razmeste ili još nije doneta odluka gde tačno te preostale klupe treba da budu stavljene. Iz odgovora Direkcije može se naslutiti da će i one uskoro biti razmeštene na konačne pozicije.

Komеntari20
47d70
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gradjevinac
Koliko vidim na fotografijama, ove ploce nemaju dovoljno dobro uradjenu podlogu ili su loseg kvaliteta. U svakom slucaju moraju da izdrze toliko da setaci ni u kom slucaju, cak i ako skacu, ne mogu da popuste. U svakom slucaju je kriv projektant a ne izvodjac radova.
geras
i ovi bi da grade gondolu ? a, da, sa tri sajle .
Beba
Zar nije mnogo, mnogo jeftinije angažovati čuvare koji će za par stotina evra čuvati ono što je tek izgrađeno, skupo i novo, umesto da se za skupe pare nabavlja nov materijal, nova oprema, angažuju ponovo radnici, a sve to zbog nesavesnih, nekulturnih i bahatih ljudi kojima je valjda nekakvo zadovoljstvo da ruše i lome ono što je urađeno parama svih nas.
električar
Nije valjda prepušteno izvodjaču radova da bira materijal za taj deking ? Valjda u tome projekat mora da bude precizan. Ili i sa projektantima, kao i sa onima koji ugovaraju radove i vrše nadzor, ima "nekih" problema ???
хорор
Рубрика Д. Алексића о комуналним проблемима у Београду је - узорна! У Карађорђевој, Рузвелтовој, од Вука до Зоо-врта, на Тргу Републике, на Обилазници, на аутопутевима (тунел, Грделица) - свуда повлашћени, неодговорни извођачи и одсуство надзора и контроле. Плус лоше одржавање. Последица - кад се радови окончају после два-три пута дужег рока, све изгледа половно, лоше.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja