Utorak, 19.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
DELEGACIJA BEOGRADA U MOSKOVSKOJ FABRICI ŠINSKIH VOZILA

Komforniji i pouzdaniji javni prevoz za Beograđane

Naša prestonica planira nabavku 130 tramvaja i 154 trolejbusa do 2033. godine. – U skoroj budućnosti dominantan prevoz u prestonici postaće šinski sistem
Московски „PC Transport systems” (Фото: Беоинфо)

Čelnici grada Beograda, kao i u više navrata u prethodnim godinama, ponovo obilaze svetske metropole da bi uzeli nove pelcere za beogradski javni prevoz. Ovoga puta destinacija su Moskva i Sankt Peterburg, a fokus je, kako se čini, juče bio na tramvajima i trolejbusima. Tako su Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada, Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz, i Radiša Momčilović, direktor GSP „Beograd”, posetili moskovski „PC Transport systems”, fabriku šinskih vozila, istakavši da naša prestonica planira nabavku 130 tramvaja i 154 trolejbusa do 2033. Nikodijević ipak nije precizirao ono što je putnicima u beogradskom javnom prevozu važnije – da li će u narednih godinu-dve na gradske ulice konačno izaći neki novi tramvaj ili trolejbus. Jer, podsetimo, prosečna starost tramvaja je oko 35 godina. Ako se uzme da su na beogradskim ulicama najmlađi KAF tramvaji kupljeni pre desetak godina u vreme gradonačelnikovanja Dragana Đilasa, jasno je da Beograđane prevoze i brojni tramvaji stari oko pola veka, što svakako nije za pohvalu. Da su i trole zrele za obnovu, i to što pre, a ne do 2033, govori činjenica da je njihova prosečna starost 11 godina.

Nikodijević je juče ukazao da je cilj Beograda komforniji i pouzdaniji javni prevoz, ali teško da će se to uskoro i ostvariti ako se pod hitno ne nabave prvi novi tramvaji i ne zamene izuzetno stari „češki” i „švajcarski”.
– Delegacija Beograda u poseti je fabrici šinskih vozila u Moskvi da bi se upoznala sa tehnologijom i iskustvima koje nam može ponuditi ruska strana. Zahvalni smo domaćinima što nam je pružena mogućnost da na licu mesta vidimo proizvodni pogon za šinska vozila, njihovu tehnologiju servisiranja, da se informišemo o iskustvima u oblastima održavanja i tehničke podrške – naveo je Nikodijević i ponovio ono što su nebrojeno puta najavile i njegove kolege iz Starog dvora – da će u skoroj budućnosti dominantan prevoz u Beogradu postati šinski sistem.

Strategijom razvoja javnog linijskog prevoza putnika i Planom generalne regulacije šinskih sistema planirano je proširenje beogradske tramvajske mreže od 41,3 kilometra (31 kilometar do 2033. godine), kao i izgradnja četiri nova tramvajska depoa.

Kada se govori o trenutnoj situaciji na gradskim ulicama, jasno je da će se još prilično čekati dok se ostvare ova obećanja. Jer, osim što Beograđane i dalje prevoze izuzetno stari tramvaji, novi kilometri novih tramvajskih koridora još nisu ni na vidiku (poslednji potpuno novi koridor je tramvajska veza preko Mosta na Adi). Osim toga, zasad su tramvaji sporiji od drugih vidova javnog prevoza, a ako dođe do neke nezgode uglavnom ne postoje alternative za preusmeravanje ovih vozila. Tramvajske linije redovno su i prva žrtva kada je reč o rekonstrukcijama ulica. Dovoljno je podsetiti na mučnu obnovu ulica od Ruzveltove do tvrđave. A da bi motivi na tramvajskoj slici prestonice postali vedriji i bolji, jasno je da su za njenu „restauraciju” potrebna velika ulaganja i odlična organizacija.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

slobodan
Gde bude najveca provizija, tamo ce u sklopiti posao.
Сањајући метро
"просечна старост трамваја је око 35 година". Колика је просечна старост трамваја у другим градовима који имају развијен трамвајски градски превоз? На пример, у Бечу? Највероватније је знатно преко 35 година, јер у Бечу има барем стотинак трамваја старијих од 50 година. Шта ће бити са потпуно ремонтованим, веома солидним и трајним трамвајуима које је Београд добио као донацију Базела (Швајцарска)? Да ли је овде реч заиста о дотрајалости шинских возила, или о јавној набавци која се некоме смеши?
Путник
"Наша престоница планира набавку 130 трамваја и 154 тролејбуса до 2033. године." А да прво завршите аутобуску станицу, 5 година је градите, срампота.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Ako je delegacija grada Beograda koju je predvodio g-din Nikola Nikodijević, inače predsednik Skupštine grada Beograda želela da se upozna sa tehnologijom i iskustvima u prouzvodnji tramvaja nije trebala da ide na tako dalek i naravno skup put u Moskvu i Sankt Peterburg. Trebali su svi da sednu u autobus i odu do Kragujevca u posetu fabrici Siemens Mobility, koja je 14.12.2020. isporučila prvi od 47 Avenio tramvaja koji se u Srbiji proizvode za grad Bremen u Nemačkoj.
dusko jugoslavija
Delegacija sva strucnjak do strucnjaka.Sramota.Ne treba menjati tramvaje zato sto su stari,vec ako su neispravni.Po Pragu i Becu se krecu stari ali i novi tramvaji.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.