četvrtak, 13.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 19.04.2021. u 12:21

„Stojadin" slavi pedeseti rođendan

(Фотографије Википедија)

KRAGUJEVAC – Zastava 101, popularni „Stojadin” pre dva dana proslavio je 50. rođendan.

U Beograd je stigao 16. aprila 1971. godine, a predstavljen je na Sajmu automobila, podsetio je portal AutoRepublika.

Predserijska proizvodnja je počela 16. novembra iste godine, dok su prvi primerci sklopljeni kao rezultat masovno organizovane proizvodnje, a sišli su s proizvodne trake 25. aprila 1972. godine. Proširenje fabrike je kasnilo, pa su u one rane primerke ugrađivani Fijatovi motori i to ne samo iz Italije već i oni koje je Fijat proizvodio u Argentini i Kolumbiji.

„Stojadin” se proizvodio sve do 21. novembra 2008. i u tom periodu je iz kragujevačke fabrike izašlo 1.045.458 automobila, što ga čini najprodavanijim modelom Zastave u istoriji.

Ova marka automobile je najviše kupaca imala 1979. godine kada je isporučeno 88.918 vozila, ali je njegova popularnost naglo opala kada je debitovao Jugo.

Primera radi, prvih milion vozila je prodato do 1991. godine, što govori o tome da je tokom poslednjih 18 godina proizvodnje tek nešto više od 45 hiljada kupaca izabralo „Stojadina”.

Tokom 38-godišnje proizvodnje malo se izmenio, posebno s dizajnerske strane i to se desilo, recimo, kad su se pojavili kockasti farovi i plastični branici.

Takođe, postojale su verzije sa troje i petoro vrata, kao i one s nekoliko paketa opreme, a najpoznatija je modifikacija sa 1,3-litarskim motorom koji je imao 73 konjske snage, prenosi Tanjug.

Pored svima poznate oznake Zastava 101, „Stojadin” se prodavao i kao Jugo Skala 55/65 i Zastava/Jugo 311/511.

Izvozio se i u Nemačke, Francuske i Velike Britanije, a mogao se videti i na putevima država istočnog bloka.

Komеntari18
35abc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Joca Dobric
Da, sticajem dobrih okolnosti onog vremena imao sam i Ficu i Sojadina i Juga i bio sretan i zadovoljan , i ne pada mi na pamet da kazem nesto lose za ova Nasa vozila , to je vrijeme Takve Tehnologije , zapadni su bili mnogo skuplji -sjajniji- i malo kvalitetniji , jednako su se kvarili i korodirali a djelovi preskupi i nedostizni ,, i tako da nas nisu rasturili Danas bi pricali i poredili nase automobile sa Volvom Audiom ili nekim drugim ,,
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Како рођендан нечему што је "умрло" још 2008?
Драган П.
Није умрло, ено још стојадина по путевима Србије. Живи и (не баш сасвим) здрави.
Dr Slobodan Devic
Kupicemo ficu, dacemo mu mleka, pa ce da izraste u stojadina ...
Barka
Srecan rodjendan, Stole!
Соколе Иваноски
Колико се сећам, као студент-дипломац на Машинском факултету у Београду, први 101 је био паркиран испред факултета нешто раније 1970. Ја сам дипломирао крајем фебруара те године, знчи „кец„ је био већ готов. Наши професори са смера Мотори и моторна возила били су ангажовани у изради аутомобила. Њих више нема, али неки млађи асистенти требало би да знају тачније.
dr Slobodan Devic
A da nije to mozda bio Fijat 128?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja