Ponedeljak, 27.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Stojadin" slavi pedeseti rođendan

(Фотографије Википедија)

KRAGUJEVAC – Zastava 101, popularni „Stojadin” pre dva dana proslavio je 50. rođendan.

U Beograd je stigao 16. aprila 1971. godine, a predstavljen je na Sajmu automobila, podsetio je portal AutoRepublika.

Predserijska proizvodnja je počela 16. novembra iste godine, dok su prvi primerci sklopljeni kao rezultat masovno organizovane proizvodnje, a sišli su s proizvodne trake 25. aprila 1972. godine. Proširenje fabrike je kasnilo, pa su u one rane primerke ugrađivani Fijatovi motori i to ne samo iz Italije već i oni koje je Fijat proizvodio u Argentini i Kolumbiji.

„Stojadin” se proizvodio sve do 21. novembra 2008. i u tom periodu je iz kragujevačke fabrike izašlo 1.045.458 automobila, što ga čini najprodavanijim modelom Zastave u istoriji.

Ova marka automobile je najviše kupaca imala 1979. godine kada je isporučeno 88.918 vozila, ali je njegova popularnost naglo opala kada je debitovao Jugo.

Primera radi, prvih milion vozila je prodato do 1991. godine, što govori o tome da je tokom poslednjih 18 godina proizvodnje tek nešto više od 45 hiljada kupaca izabralo „Stojadina”.

Tokom 38-godišnje proizvodnje malo se izmenio, posebno s dizajnerske strane i to se desilo, recimo, kad su se pojavili kockasti farovi i plastični branici.

Takođe, postojale su verzije sa troje i petoro vrata, kao i one s nekoliko paketa opreme, a najpoznatija je modifikacija sa 1,3-litarskim motorom koji je imao 73 konjske snage, prenosi Tanjug.

Pored svima poznate oznake Zastava 101, „Stojadin” se prodavao i kao Jugo Skala 55/65 i Zastava/Jugo 311/511.

Izvozio se i u Nemačke, Francuske i Velike Britanije, a mogao se videti i na putevima država istočnog bloka.

Komentari18
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Joca Dobric
Da, sticajem dobrih okolnosti onog vremena imao sam i Ficu i Sojadina i Juga i bio sretan i zadovoljan , i ne pada mi na pamet da kazem nesto lose za ova Nasa vozila , to je vrijeme Takve Tehnologije , zapadni su bili mnogo skuplji -sjajniji- i malo kvalitetniji , jednako su se kvarili i korodirali a djelovi preskupi i nedostizni ,, i tako da nas nisu rasturili Danas bi pricali i poredili nase automobile sa Volvom Audiom ili nekim drugim ,,
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Како рођендан нечему што је "умрло" још 2008?
Драган П.
Није умрло, ено још стојадина по путевима Србије. Живи и (не баш сасвим) здрави.
Dr Slobodan Devic
Kupicemo ficu, dacemo mu mleka, pa ce da izraste u stojadina ...
Barka
Srecan rodjendan, Stole!
Соколе Иваноски
Колико се сећам, као студент-дипломац на Машинском факултету у Београду, први 101 је био паркиран испред факултета нешто раније 1970. Ја сам дипломирао крајем фебруара те године, знчи „кец„ је био већ готов. Наши професори са смера Мотори и моторна возила били су ангажовани у изради аутомобила. Њих више нема, али неки млађи асистенти требало би да знају тачније.
dr Slobodan Devic
A da nije to mozda bio Fijat 128?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.