Utorak, 03.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Obnova Karađorđeve od mosta do Savskog trga na jesen

Tehnička dokumentacija za rekonstrukciju ove ulice je pri kraju, dozvola još nije dobijena. – Radove će finansirati „Beograd na vodi”
(Фото Д. Алексић)

Žila kucavica nesuđenog beogradskog sitija – Karađorđeva ulica na jesen će biti obnovljena od Brankovog mosta do Savskog trga, uveravaju u gradu. Taj deo jedina je kockica koja nedostaje da ceo potez od Pariske, gde Karađorđeva počinje, pa sve do Savskog trga, gde se završava, bude sređen. Pre toga, na leto bi trebalo da profunkcioniše nova crpna stanica čije probe počinju ovih dana, kaže Marko Stojčić, glavni gradski urbanista. Njeno puštanje u rad uslov je da stara stanica ispred bolnice „Sveti Sava” bude porušena i da se deo kolovoza oko Savskog trga konačno sredi i pusti u saobraćaj.

– Tehnička dokumentacija za rekonstrukciju Karađorđeve ulice je pri kraju, dozvola još nije dobijena. „Beograd na vodi” finansiraće i njenu obnovu koja mora da se radi ove godine i počeće na jesen – ističe Stojčić.

Sređivanje ovog dela Karađorđeve u gradu se najavljuje već nekoliko godina, ali se do sada nije izlazilo sa preciznijim rokovima za početak radova. Reč je o delu ulice u kojem su arhitektonski biseri decenijama bili prepušteni propadanju.

Taj segment Karađorđeve godinama je bio i asocijacija na važno saobraćajno čvorište, pre svega zbog Glavne železničke stanice i BAS-a.

Za sada nadležni ne izlaze sa detaljima šta će se sve raditi u ovom delu Karađorđeve kada obnova krene, ali prema ranijim, sporadičnim informacijama, čini se da će to biti sređivanje kolovoza sa tramvajskim šinama, trotoara i instalacija. Po svemu sudeći, trotoari će, kao i u delu ulice koji je doskora rekonstruisan, biti popločani granitnim pločama, a sugestija građana koji svakodnevno prolaze tuda je da se obavezno proširi trotoarski prostor prekoputa BAS-a, odnosno na neparnoj strani Karađorđeve. Jer, taj deo pločnika je vrlo uzak i na njemu pešaci iz suprotnih smerova gotovo da ne mogu da se mimoiđu.

Za sada se ne zna da li će u toku obnove ovaj deo Karađorđeve biti oplemenjen zelenilom, odnosno sadnicama drveća. Ali, kako se čini, bolje dane, makar prema ranijim najavama gradskih čelnika, dočekaće konačno fasade u Karađorđevoj koje nisu ulepšane pre nekoliko godina u toku akcije obnove spoljnih zidova zgrada u ovoj ulici. Reč je pre svega o nekoliko objekata na neparnoj strani saobraćajnice između granice Karađorđeve sa Savskim trgom i Ekonomskog fakulteta, kao i o nizu zgrada na parnoj strani bliže Brankovom mostu. Najpoznatija i najviše devastirana među njima svakako je zgrada nekadašnjeg hotela „Vilson” prekoputa BAS-a koja je u toku bombardovanja u Drugom svetskom ratu ostala bez celog jednog krila. Nadanja su da će u toku obnove, ako do nje zaista i dođe uskoro, ova zgrada s kraja 19. veka rađena u stilu secesije biti izvorno uređena sa svim detaljima, ali i sa krilom zgrade koje trenutno nedostaje. Da li će tako biti ne zna se, ali ono što je nesporno, arhivski materijal i fotografije za takvu rekonstrukciju i te kako postoje.

Prvi deo se obnavlja od 2018.

Projekat obnove Karađorđeve, od mosta do Pariske, i Savskog keja, od mosta do Beton hale, za koju je bio zadužen konzorcijum oko „Energoprojekta”, započet je krajem 2018. i prema prvobitnim rokovima i najavama nadležnih trebalo je da bude okončan kompletno krajem januara 2020. Ali, do tada je na jedvite jade i u trci sa vremenom završeno sređivanje samo Karađorđeve. Uređenje keja proteglo se kroz celu 2020, a na njemu je nastavilo da se raducka i ove 2021. Posao zvanično posle više probijenih rokova jeste završen, ali nezvanično, što i šetači golim okom vide, ima još detalja da se sredi.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Petar
Obavezno posaditi drvored na sredini ulice, kao u zelenim metropolama!
Daca
Hvala Vam na članku. Dali možete da iztrazujete kada kreće konačno rekonstrukcija pošte na savskom trgu?
Marc23
Ako BNV obnavlja valjalo bi i da odrzava...Onaj drugi deo Karadjordjeve koji je obnovljen je vec isaran grafitima kojih je svaki dan sve vise, a niko nista ne preduzima da ih prijavi ili ukoni.
Posmatrac iz NYC USA
Grafiti su deo "kulture" Srbije i ma sta radili uvek ce se pojaviti novi.
rasa
Stari grad Beograd treba da se rastereti od saobraćaja celoga grada, sa tunelima, mostovima, obilaznicama, metroom... Tek za 10 ili 20 godina će početi da se nazire gužva pešaka, turista i meštana u starom gradu od save do dunava. Ne postoji prostor koji nije ušao barem u fazu borbe za lokaciju investitora na teritoriji staroga grada. To je najveća pobeda Beograda protiv svojih političkih neprijatelja u regionu i evropi.
pa vidi ovako
prvo završite započeto i zatrpajte rupe, pustite saobraćaj da radi normalno, pa onda kopajte i podkopavajte.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.