četvrtak, 13.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 22.04.2021. u 12:36 D. Aleksić, D. Mučibabić

Obnova Karađorđeve od mosta do Savskog trga na jesen

Tehnička dokumentacija za rekonstrukciju ove ulice je pri kraju, dozvola još nije dobijena. – Radove će finansirati „Beograd na vodi”
(Фото Д. Алексић)

Žila kucavica nesuđenog beogradskog sitija – Karađorđeva ulica na jesen će biti obnovljena od Brankovog mosta do Savskog trga, uveravaju u gradu. Taj deo jedina je kockica koja nedostaje da ceo potez od Pariske, gde Karađorđeva počinje, pa sve do Savskog trga, gde se završava, bude sređen. Pre toga, na leto bi trebalo da profunkcioniše nova crpna stanica čije probe počinju ovih dana, kaže Marko Stojčić, glavni gradski urbanista. Njeno puštanje u rad uslov je da stara stanica ispred bolnice „Sveti Sava” bude porušena i da se deo kolovoza oko Savskog trga konačno sredi i pusti u saobraćaj.

– Tehnička dokumentacija za rekonstrukciju Karađorđeve ulice je pri kraju, dozvola još nije dobijena. „Beograd na vodi” finansiraće i njenu obnovu koja mora da se radi ove godine i počeće na jesen – ističe Stojčić.

Sređivanje ovog dela Karađorđeve u gradu se najavljuje već nekoliko godina, ali se do sada nije izlazilo sa preciznijim rokovima za početak radova. Reč je o delu ulice u kojem su arhitektonski biseri decenijama bili prepušteni propadanju.

Taj segment Karađorđeve godinama je bio i asocijacija na važno saobraćajno čvorište, pre svega zbog Glavne železničke stanice i BAS-a.

Za sada nadležni ne izlaze sa detaljima šta će se sve raditi u ovom delu Karađorđeve kada obnova krene, ali prema ranijim, sporadičnim informacijama, čini se da će to biti sređivanje kolovoza sa tramvajskim šinama, trotoara i instalacija. Po svemu sudeći, trotoari će, kao i u delu ulice koji je doskora rekonstruisan, biti popločani granitnim pločama, a sugestija građana koji svakodnevno prolaze tuda je da se obavezno proširi trotoarski prostor prekoputa BAS-a, odnosno na neparnoj strani Karađorđeve. Jer, taj deo pločnika je vrlo uzak i na njemu pešaci iz suprotnih smerova gotovo da ne mogu da se mimoiđu.

Za sada se ne zna da li će u toku obnove ovaj deo Karađorđeve biti oplemenjen zelenilom, odnosno sadnicama drveća. Ali, kako se čini, bolje dane, makar prema ranijim najavama gradskih čelnika, dočekaće konačno fasade u Karađorđevoj koje nisu ulepšane pre nekoliko godina u toku akcije obnove spoljnih zidova zgrada u ovoj ulici. Reč je pre svega o nekoliko objekata na neparnoj strani saobraćajnice između granice Karađorđeve sa Savskim trgom i Ekonomskog fakulteta, kao i o nizu zgrada na parnoj strani bliže Brankovom mostu. Najpoznatija i najviše devastirana među njima svakako je zgrada nekadašnjeg hotela „Vilson” prekoputa BAS-a koja je u toku bombardovanja u Drugom svetskom ratu ostala bez celog jednog krila. Nadanja su da će u toku obnove, ako do nje zaista i dođe uskoro, ova zgrada s kraja 19. veka rađena u stilu secesije biti izvorno uređena sa svim detaljima, ali i sa krilom zgrade koje trenutno nedostaje. Da li će tako biti ne zna se, ali ono što je nesporno, arhivski materijal i fotografije za takvu rekonstrukciju i te kako postoje.

Prvi deo se obnavlja od 2018.

Projekat obnove Karađorđeve, od mosta do Pariske, i Savskog keja, od mosta do Beton hale, za koju je bio zadužen konzorcijum oko „Energoprojekta”, započet je krajem 2018. i prema prvobitnim rokovima i najavama nadležnih trebalo je da bude okončan kompletno krajem januara 2020. Ali, do tada je na jedvite jade i u trci sa vremenom završeno sređivanje samo Karađorđeve. Uređenje keja proteglo se kroz celu 2020, a na njemu je nastavilo da se raducka i ove 2021. Posao zvanično posle više probijenih rokova jeste završen, ali nezvanično, što i šetači golim okom vide, ima još detalja da se sredi.

Komеntari7
bccb5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Petar
Obavezno posaditi drvored na sredini ulice, kao u zelenim metropolama!
Daca
Hvala Vam na članku. Dali možete da iztrazujete kada kreće konačno rekonstrukcija pošte na savskom trgu?
Marc23
Ako BNV obnavlja valjalo bi i da odrzava...Onaj drugi deo Karadjordjeve koji je obnovljen je vec isaran grafitima kojih je svaki dan sve vise, a niko nista ne preduzima da ih prijavi ili ukoni.
Posmatrac iz NYC USA
Grafiti su deo "kulture" Srbije i ma sta radili uvek ce se pojaviti novi.
rasa
Stari grad Beograd treba da se rastereti od saobraćaja celoga grada, sa tunelima, mostovima, obilaznicama, metroom... Tek za 10 ili 20 godina će početi da se nazire gužva pešaka, turista i meštana u starom gradu od save do dunava. Ne postoji prostor koji nije ušao barem u fazu borbe za lokaciju investitora na teritoriji staroga grada. To je najveća pobeda Beograda protiv svojih političkih neprijatelja u regionu i evropi.
pa vidi ovako
prvo završite započeto i zatrpajte rupe, pustite saobraćaj da radi normalno, pa onda kopajte i podkopavajte.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja