Četiri decenije kultnog albuma
Vedre prolećne večeri sugrađani, u nedostatku događaja, uglavnom koriste za šetnje po lokalitetima kao što je Kalemegdan. Upravo na platou ispred Umetničkog paviljona „Cvijeta Zuzorić” do juna mogu da pogledaju izložbu fotografija „Novi talas u Beogradu: Paket aranžman (1981–2021)”, koja je otvorena prošlog četvrtka.
Postavka autora Zorice Kojić i Dragana Ambrozića, a čiji je dizajn uradila Dobrila Stevanić, sadrži radove četiri domaća fotografa – Goranke Matić, Gorana Vejvode, Branislava Brajana Rašića i Branka Gavrića ‒ koji su 1980. i 1981. pratili razvoj rokenrol scene.
Posetioci imaju priliku da na foto-radovima vide kako je izgledao početak „novog talasa” u glavnom gradu, kada su se albumom „Paket aranžman” predstavili bendovi „Šarlo akrobata”, „Idoli” i „Električni orgazam”. Prikazani su detalji iz karijera umetnika Milana Mladenovića, Dušana Kojića Koje, Ivice Vdovića Vda, Vlade Divljana, Srđana Gojkovića Gileta...
‒ Mislim da je ovo jedna bitna stvar koja se desila u Beogradu, u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji. Lepo je da se obeleži na ovakav način ‒ rekao je Gojković, osnivač i frontmen grupe „Električni orgazam” za naš list.

Sudeći prema velikom broju onih koji su pokazali interesovanje da posete plato ispred „Cvijete Zuzorić”, ali i da pripadaju različitim generacijama jasno je da se sve više ljudi vraća se muzici osamdesetih.
‒ To je bilo zaista dovoljno snažno, kvalitetno i originalno da bi opstalo 40 godina i mislim da će i još trajati to interesovanje publike za album „Paket aranžman” ‒ navodi ovaj muzičar.
Pitali smo ga da li je na izložbi video neke fotografije koje je zaboravio ili neke čak prvi put.
‒ Ima, u prolazu sam zapazio nekoliko njih koje nisam nikada video. Većinu naravno znam, ali neke su me iznenadile ‒ odgovara naš sagovornik, koji čeka da pandemija stane i da sa svojim bendom u decembru održi dugoočekivani slavljenički koncert.
Brajan Rašić zaslužan je za najveći broj izloženih fotografija.
‒ U to vreme, kad sam napravio fotografije koje su izložene, bio sam u Londonu i mnogima je verovatno čudno pošto su svi navikli da sam ja „Rolingstons” i Dejvid Bouvi i svi ti moji klijenti. Međutim, kad sam došao krajem 1981. godine u Beograd, tadašnji urednik „Džuboksa” ponudio mi je da fotkam neke grupe za koje nikad nisam ni čuo. Ti ljudi su vremenom postali moji prijatelji. Tada sam video beogradske grupe u Beogradu ‒ ispričao je Rašić i dodao da je on tada došao kao Englez koji sluša „Polis” i da u početku nije razumeo kada su mu pustili „Šarla akrobatu”, ali je vremenom to postalo legenda i on sam deo nje.
Подели ову вест





Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.