utorak, 22.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Aerodrom „Ečka” traži granični prelaz

Već privremena mogućnost direktnog sletanja pokazuje opravdanost da ovde postoje pasoške i carinske kontrole
(Фото Ђ.Ђукић)

Zrenjanin – Privatni inostrani avioni ako žele da se spuste na neki od manjih aerodroma  u Srbiji moraju najpre da slete na jedan od tri velika aerodroma u Beogradu, Nišu ili Kraljevu, jer samo na njima mogu da obave policijske i carniske formalnosti i tek onda da nastave let u unutrašnjosti zemlje. Ta činjenica posebno otežava poslovanje aerodroma „Ečka” kod Zrenjanina, koji se u poslednjih nekoliko godina razvija i pokušava da prati ekspanziju privrede grada na Begeju, a za njega se interesuju i inostrani kupci.

Dok se na većini malih vazduhoplovnih luka ušlo u, pre svega, agilne marketinške pokušaje, a od infrasrtukture je urađeno malo, „Ečka” ima sve: adekvatnu i opremeljenu zgradu, pistu, ima najviše aktivnosti u domenu generalne avijacije u zemlji, ne traži pare od države i što je najvažnije ima poslovnu strategiju koja bi joj u budućnosti omogućila samoodrživost.

Pavle Marković, direktor Aerodroma „Ečka”

Stručnjaci tvrde da je vazduhoplovno pristanište kod Zrenjanina najopremljenije od svih naših malih aerodroma, ali ga muči isti problem kao i sve ostale tog ranga. Ne može da pruža usluge graničnog prelaza u dovoljnoj meri. Pavle Marković, direktor Aerodroma „Ečka”, u razgovoru za „Politiku” ističe da zbog nedostatka tih usluga ne mogu da prate svoje okruženje. Oni su već uspeli da obezbede privremeni granični prelaz u trajanju od tri meseca godišnje, ali zahvaljujući privrednoj ekspanziji Zrenjanina, izgradnjom novih fabrika i dolaskom stranih investicija, situacija se na ovom aerodromu drastično menja i to na bolje. Iz dana u dan je sve više zahteva za sletanje stranih letelica i granične usluge bi bile neophodne tokom cele godine. Svojom inicijativom Ečani su uspeli već dva puta da obezbede privremeni granični prelaz na svom aerodromu. To je omogućilo da se testira interes i praksa je pokazala da je on izuzetan. Marković apeluje da državne institucije, pre svih MUP i Carina omouguće neprekidan rad svojim službama na aerodromu. On predočava da im se inostrane kompanije, kojih je ovde sve više i više i koje grade nove pogone, sve češće obraćaju sa zahtevima za sletanje, ali im se u sadašnjim uslovima moraju izvinjavati i objašnjavati da prvo moraju da sleću u Beograd radi pasoške i carinske kontrole. U međuvremenu pokušavaju da produže privremenu dozvolu za graninični prelaz. To poslovan svet teško razume.

– U našem slučaju, granični prelaz ne otvara samo granicu već i nova radna mesta na aerodromu za mehaničare, inženjere i ostalo zemaljsko osoblje neophodno za funkcionisanje povećanog obima vazdušnog saobraćaja. Da se ne govori o tome da dolazak biznismena značajno povećava šanse za nova radna mesta u ovom delu Banata ‒ zaključuje Marković, a za „Politiku” potvrđuje da se stranci interesuju za eventualnu kupovinu aerodroma kroz pismeno traženje informacija, ali da on za to nije nadležan.

Komеntari3
2e41a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
Ето и прилике за развој туризма. Добродошли у једини град на свету који има аередром а нема чисту пијаћу воду!
Zrenjaninac 2
Gde nestade Aero klub "Žarko Zrenjanin" koji je vlasnik i osnivač svega na ečanskom aerodromu? Oterani su stari vazduhoplovci koji su pronosili slavu ovog sporta. Aerodrom je hteo prisvojiti i grad Zrenjanin, ali su ga preuzeli Beograđani. Tek toliko da se zna da tu baš i nisu čista posla.
Мала допуна
У српској терминологији не постоји "генерална авијација". То зна свако ко се икад очешао о авион. У енглеском се она зове "general aviation" при чему се "general" преводи у смислу "општи", а не генерални или главни. Тако да се код нас та авијација зове - "општа авијација".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.