Utorak, 28.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Aerodrom „Ečka” traži granični prelaz

Već privremena mogućnost direktnog sletanja pokazuje opravdanost da ovde postoje pasoške i carinske kontrole
(Фото Ђ.Ђукић)

Zrenjanin – Privatni inostrani avioni ako žele da se spuste na neki od manjih aerodroma  u Srbiji moraju najpre da slete na jedan od tri velika aerodroma u Beogradu, Nišu ili Kraljevu, jer samo na njima mogu da obave policijske i carniske formalnosti i tek onda da nastave let u unutrašnjosti zemlje. Ta činjenica posebno otežava poslovanje aerodroma „Ečka” kod Zrenjanina, koji se u poslednjih nekoliko godina razvija i pokušava da prati ekspanziju privrede grada na Begeju, a za njega se interesuju i inostrani kupci.

Dok se na većini malih vazduhoplovnih luka ušlo u, pre svega, agilne marketinške pokušaje, a od infrasrtukture je urađeno malo, „Ečka” ima sve: adekvatnu i opremeljenu zgradu, pistu, ima najviše aktivnosti u domenu generalne avijacije u zemlji, ne traži pare od države i što je najvažnije ima poslovnu strategiju koja bi joj u budućnosti omogućila samoodrživost.

Pavle Marković, direktor Aerodroma „Ečka”

Stručnjaci tvrde da je vazduhoplovno pristanište kod Zrenjanina najopremljenije od svih naših malih aerodroma, ali ga muči isti problem kao i sve ostale tog ranga. Ne može da pruža usluge graničnog prelaza u dovoljnoj meri. Pavle Marković, direktor Aerodroma „Ečka”, u razgovoru za „Politiku” ističe da zbog nedostatka tih usluga ne mogu da prate svoje okruženje. Oni su već uspeli da obezbede privremeni granični prelaz u trajanju od tri meseca godišnje, ali zahvaljujući privrednoj ekspanziji Zrenjanina, izgradnjom novih fabrika i dolaskom stranih investicija, situacija se na ovom aerodromu drastično menja i to na bolje. Iz dana u dan je sve više zahteva za sletanje stranih letelica i granične usluge bi bile neophodne tokom cele godine. Svojom inicijativom Ečani su uspeli već dva puta da obezbede privremeni granični prelaz na svom aerodromu. To je omogućilo da se testira interes i praksa je pokazala da je on izuzetan. Marković apeluje da državne institucije, pre svih MUP i Carina omouguće neprekidan rad svojim službama na aerodromu. On predočava da im se inostrane kompanije, kojih je ovde sve više i više i koje grade nove pogone, sve češće obraćaju sa zahtevima za sletanje, ali im se u sadašnjim uslovima moraju izvinjavati i objašnjavati da prvo moraju da sleću u Beograd radi pasoške i carinske kontrole. U međuvremenu pokušavaju da produže privremenu dozvolu za graninični prelaz. To poslovan svet teško razume.

– U našem slučaju, granični prelaz ne otvara samo granicu već i nova radna mesta na aerodromu za mehaničare, inženjere i ostalo zemaljsko osoblje neophodno za funkcionisanje povećanog obima vazdušnog saobraćaja. Da se ne govori o tome da dolazak biznismena značajno povećava šanse za nova radna mesta u ovom delu Banata ‒ zaključuje Marković, a za „Politiku” potvrđuje da se stranci interesuju za eventualnu kupovinu aerodroma kroz pismeno traženje informacija, ali da on za to nije nadležan.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nikola
Ето и прилике за развој туризма. Добродошли у једини град на свету који има аередром а нема чисту пијаћу воду!
Zrenjaninac 2
Gde nestade Aero klub "Žarko Zrenjanin" koji je vlasnik i osnivač svega na ečanskom aerodromu? Oterani su stari vazduhoplovci koji su pronosili slavu ovog sporta. Aerodrom je hteo prisvojiti i grad Zrenjanin, ali su ga preuzeli Beograđani. Tek toliko da se zna da tu baš i nisu čista posla.
Мала допуна
У српској терминологији не постоји "генерална авијација". То зна свако ко се икад очешао о авион. У енглеском се она зове "general aviation" при чему се "general" преводи у смислу "општи", а не генерални или главни. Тако да се код нас та авијација зове - "општа авијација".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.