nedelja, 20.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
NA SAVSKOM KEJU

Deking se menja, kante i deo klupa još na čekanju

Za sada zamenjena prva celina dekorativne podloge od ukupno njih pet. – Dopremljene đubrijere još nisu raspoređene na priobalju zbog čega je smeća i na pločniku i na travnjaku
За врло кратко време је подлога изломљена (Фотографије Д. Алексић)

Na projekat obnove Karađorđeve od Brankovog mosta do Pariske i Savskog keja, od mosta do Beton hale, koja je započeta u jesen 2018, nikako da se stavi finalna tačka. Radovi na saobraćajnici i trotoarima jesu odavno završeni, ali na keju majstorisanje i dalje traje. Jer, ako bi neko gradilište uz prestonici moglo da se opiše narodnom „drži vodu dok majstori odu”, to je upravo Savski kej. Na njemu se od aprila menja deking, dekorativna podloga uz ogradu priobalja, jer ona prvobitno postavljena nije izdržala čitava ni nekoliko meseci. Uništena, izlomljena i razbijena, morala je da bude zamenjena. I dok dobar deo građana smatra da arhitektonsko-građevinsko rešenje koje je predvidelo deking nije praktično i dugotrajno, nadležni ne odustaju i deking ponovo postavljaju. Mada, kako uveravaju, ovoga puta otporniji od prethodnog.

U toku mesec dana otkako je zamena krenula, od ukupno pet celina sa dekingom, nova podloga postavljena je na jednoj, onoj najbližoj mostu, dok se za postavljanje dekorativnih ploča pripremaju šine na još dve celine. Na preostale dve i dalje se može videti stari probijeni deking.

Naoko, stara i nova podloga ne izgledaju različito, ali kako su upravo prošlog meseca za naš list istakli u Direkciji za građevinsko zemljište, nova je otpornija.

– Kompletna zamena dekinga izvešće se o trošku izvođača. Ranije ugrađeni bio je namenjen pešačkom kretanju, ali se na prostoru odvijaju i druge aktivnosti, usled čega je potrebno da izvođač ugradi deking veće nosivosti i ojača potkonstrukciju. Ugovoreni rok za izvođenje radova produžen je za 60 dana, koliko je bilo potrebno da se nabavi i dopremi nova obloga. U slučaju da izvođač neopravdano ne završi radove u ugovorenom roku, ugovorom je predviđeno aktiviranje bankarskih garancija – naveli su u aprilu iz Direkcije.

Građani kojima se deking kao rešenje na keju ne dopada zameraju da se bacaju pare jer tu podlogu onda brzo oštete vozači skejtbordova, bicikala i drugih vozila. Upravo tragovi guma već se mogu videti i na najnovijem ugrađenom dekingu kod mosta, ali kako se čini, on za sada uspešno odoleva. Valja podsetiti da su dekingom popločani i delovi priobalja u „Beogradu na vodi” i u delu kod pasarele (kod Beton hale), gde takođe prolaze biciklisti i skejteri. Ali, na tim potezima ova dekorativna podloga nije propala pa deluje da je od Brankovog mosta do Beton hale njenom brzom uništenju najviše kumovalo nasilno lomljenje.

Da kej nije kompletno završen i uređen ukazuju i kante i deo klupa koje i dalje nisu raspoređene duž šetališta. Sem jedne đubrijere koja je poodavno postavljena na keju od mosta do Beton hale, druge neotpakovane „čuče” ispod Brankovog mosta. Pa umesto da šetalište bude čisto kao suza, na njemu se na svakom koraku, i na pločniku i na travnjaku, mogu videti opušci, papirići, ispražnjena ambalaža, limenke... Sa klupama je nešto drugačija priča. Dobar deo njih stavljen je duž šetališta, ali iz ne zna se kog razloga četiri već mesecima stoje neraspoređene na istoj tački na keju.

I pošto kante, kao ni sve klupe, još nisu na svojim mestima, a i deking se menja, ne može se još reći da je kej sređen. A kada je posao počeo u jesen 2020. u gradu su uveravali da će projekat obnove Karađorđeve i keja, za koji je zadužen konzorcijum oko „Energoprojekta”, biti gotov do kraja januara 2020.

Komеntari10
17ab8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kraljice Marije
"Rekonstrukcija od Kraljice Marije (od Ruzveltove) do Tadeusa K. jos nije zavrsena, a prvi deo, Kraljice Marije, 27.Marta je vec mnooogo propao, tj nije ni nasta licio ni kada je kao zavrseno. Poplocani trotoari su najsigurniji "poligon' zaprelome kuka, ruku, nogu, uganuca... Oko prige (tek je krenula 2 i 5-ca) je rupa do rupe. Poklopci sahtova lupaju po ceeelu noc, dolazili su da saniraju (jer je bilo mnooogo prituzbi, ne moze se spavati noccu), "sanirali" su poklopce, trajalo je 5-6 dana.Tuga.
Olga
Vladalac : "Nek radovi traju. Nek gradjani preskacu rupe, nek padaju, nek psuju. Nek pisu po novinama, nek nas kritikuju zbog rupa. Zamajani rupama, oni se ne bave mnogo vaznijim stvarima. Pustaju nas da na miru vladamo".
Bogdan
Nažalost, sav gradski mobilijar je vrlo lošeg kvaliteta. Često se una javnim mestima, otvorenim i zatvorenim, ugrađuju materijali pravljen za privatnu upotrebu, koji ne mogu trpeti habanja i stepen korišćenja karakterstičan za javni prostor. To je delom znak neznanja, ali delom i posledica namešatanja nabavki raznim malim privatnim dobavljačima. Najtužnije je od svega što se rečeno ne odnosi samo na nove prostore, nego se i kvalitetne stvari iz SFRJ menjaju tim boflom. Naprimer rasveta.
време за промене
У међувремену је пропала Карађорђева улица, коцке су улегнуле (као на Тргу Републике где их месецима поправљају ноћу), исто и асфалт ... Веома неквалитетно изведено, мора да се поправља одмах по завршетку радова, никога није брига за трошкове које плаћају грађани.
Olga
Sve povrsine dostupne vatrogascima (saobracajnice, pasazi, trotoari, plocnici, kejovi . . .) treba da izdrze teret vatrogasnog vozila od 13 tona. Deking podloge ne ispunjavaju taj uslov.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja