Nedelja, 05.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Trag u beskraju

„Миг 21” на војном аеродрому у Батајници (Фото А. Васиљевић)

Nakon punih 58 godina službe u RV i PVO, legendarni nadzvučni avion, „mig 21”, odlazi u istoriju. Tim povodom, Udruženje nadzvučnih pilota „Ma 2+” organizuje simboličnu, primerenu i otvorenu vazduhoplovnu manifestaciju pod nazivom „Trag u beskraju”. Prvi čin manifestacije organizujemo sa prigodnim programom  na aerodromu „Pukovnik pilot Milenko Pavlović” u Batajnici 21. maja od 12 do 14 časova.

Drugi čin sa posebnim sadržajem organizujemo istoga dana u Ruskom domu nauke i kulture,  Kraljice Natalije 33, od 19 do 21 čas.

Sve brojke i statistički podaci u vezi sa ovim avionom su impresivni i vredni poštovanja. Pre svega ističem odgovornost, težinu, složenost i rizik prilikom korišćenja ove složene mašine u vazdušnom prostoru. O tome, nažalost svedoči podatak da su prilikom izvršenja letačkih zadataka, na ovom avionu od 1962. do 2020. godine, tragično nastradala 53 pilota. Imamo obavezu i dužnost da neizmernu žrtvu naših hrabrih kolega sačuvamo od zaborava.

Točak istorije i evidentni tehnološki razvoj, odavno su nadzvučni avion „mig 21” potisnuli sa glavne vazduhoplovne pozornice – nebeskog svoda. Nama, malobrojnim pilotima, ovaj i ovakav avion, bio je dečački san, motiv, želja, inspiracija, životni cilj, neukrotivi besni parip dugoga vatrenoga repa, neosvojivi planinski vrh, a zatim, nakon  slatkih akademskih muka, mnogo prolivenoga znoja i mnogo sati provedenih na školovanju i usavršavanju, postao je naše radno mesto, naše boravište u vazduhu i specifična plava katedra za prenos znanja, veština i letačkih iskustava na naše mlađe kolege.

Zbog armije ljudi koji su ga održavali i koristili, zbog višedecenijskog danonoćnog dežurstva u sistemu PVO, zbog bezbrojnih uspešno izvršenih letova u svim meteo uslovima danju i noću, nadzvučni avion „mig 21” je ostavio jasan i neizbrisiv pečat  u istoriji i tradiciji srpskog vazduhoplovstva, a na nebeskom svodu naše zemlje, ispisao je višegeneracijski, časni, svetli i prozračni  – trag u beskraju!

Boriša Mandić,
pilot instruktor,
Beograd

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Адриго
Не треба их олако отписивати. Египћани су покренули пројекат да своје конзервиране авионе МиГ 15 бис претворе у беспилотне летелице. Зашто и ми, било самостално било уз аранжман са Египтом, то исто учинили са нашим МиГ 21 ? Уз мала улагања, могли бисмо да имамо беспилотну летелицу одличних маневарских способности, брзине, долета и носивости оружија.
Киза
"Миг-21" је један од најбољих авиона икад произведених у СССР-У! Тешко да ће иједан други авион оставити тако дубок траг у аналима светске авијације. Дирљив опроштај два ветерана, пилота и његове "машине". Једино ми је засметало (пошто сам и сам своје најбоље године дао нашем ЈРВ и ПВО) уметање ове ваздухопловне легенде у историјски контекст коме реално не припада ("...„миг 21” је оставио јасан и неизбрисив печат у историји и традицији српског ваздухопловства...")! Ипак је он део историје СФРЈ.
Douglas Bader
Neprimetno i simbolicki, odlazak MiG 21 u istoriju oznacava kraj jedne epohe, kraj veze danasneg RViPVO sa RViPVO prethodne drzave. Tu simboliku sigurno odrazava datum "oprostaja": 21.05., sto je u SFRJ bio Dan RViPVO.
Спасоје Ђоги
Врло фино и поучно за будуће колеге. Бориша , по обичају велики заљубљеник и велики сањар висина и брзина већих од звука. Цео свој живот биће такав.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.