Subota, 23.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POSLE POŽARA U AUTOBUSIMA

Visoke temperature u motornom delu dovode do samozapaljenja

Najčešći uzroci su curenje goriva iz sistema napajanja motora ili curenje ulja hidrostatičkog pogona ventilatora u kombinaciji sa visokim temperaturama ili električnim pražnjenjem, ističu poznavaoci
(Фото М. Спасојевић)

Na autobusima 59 i 707 u kojima je pre dva dana za manje od sat vremena izbio plamen, vatra se, na kraju se ispostavlja, pojavila u istom delu – motornom. Za „pedesetdevetku”, liniju koju drži Konzorcijum privatnih prevoznika, još prekjuče bilo je poznato da je požar buknuo kod motora, a da je isti slučaj i sa GSP-ovom „sedamstosedmicom”, u međuvremenu su nam potvrdili u Sekretarijatu za javni prevoz. Vozilo na liniji 707 čiji se motorni prostor zapalio marke je „Ikarbus” i staro je desetak godina. Nedavno je, kako smo već pisali, goreo i GSP-ov autobus 706. I dok mnogi, čim dođe do ovih nemilih događaja, na prvu loptu ocenjuju da tome najčešće kumuje starost vozila, poznavaoci problematike ističu da starost autobusa i vatra u motornom delu nisu direktno uzročno-posledično povezani.

– Eto, na primer, autobus 59 koji je goreo pre dva dana, star je svega pet godina, pa se opet to desilo. Zaista, razni razlozi mogu da dovedu do izbijanja vatre u vozilu. Creva, curenje ulja, spojevi sa motorom… I koliko god da vozila prolaze redovne dnevne i druge obavezne preglede, ovakve iznenadne havarije ne mogu da se predvide – kaže jedan od poznavalaca „organizma” autobusa koji je želeo da ostane anoniman.

Kada je reč o autobusu 707, kako ističu u Sekretarijatu za javni prevoz, ono je prošlo redovan šestomesečni pregled jer svi autobusi u sistemu javnog linijskog prevoza na teritoriji grada imaju dva puta godišnje redovne tehničke preglede.

– Još se utvrđuje tačan uzrok požara koji se dogodio na vozilu. U zoni motornog prostora vozila se razvijaju izuzetno visoke temperature, zato se u tom prostoru dešavaju samozapaljenja. Najčešći uzroci su curenje goriva iz sistema napajanja motora ili curenje ulja hidrostatičkog pogona ventilatora, a sve u kombinaciji sa visokim temperaturama ili električnim pražnjenjem – varničenjem u navedenom prostoru – pojašnjavaju i u sekretarijatu.

Kako stručnjaci iz ove oblasti i prevoznici ukazuju, ovi nemili događaji u javnom prevozu nešto češće se dešavaju kada učestalije krene da se koristi klima u vozilima, što je, napominju, dodatno opterećenje za autobuse.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zivka zivic
kako se ne bi zapalili, kada je u autobusima temperatura i preko 40 stepeni sada kada spoljna temperatura ne dolazi ni do 30 stepeni. o odrzavanju vozila je uzaludno pricati, prevoz je ocajan i cudi me da nema vise zrtava u njemu.
Tri Tacke
Ako je klima u pitanju, onda se zapaljuju elektrićne instalacije jee su kod malih napona struje velike. Majstor je trebao da pusti grejanje i pomogne motoru... Problem je u sistemu hlađenja motora, da nije tako ne bi trebalo da mu se pomaže grejanjem kabine...
Dusan T
E ovako izgleda dobar novinarski clanak. Svaka cast Dejane.
posmatarač
To se događa zbog globalnog zagrevanja.
Божа
Дали је то поларна верзија која не подноси топлије температуре.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.