Nedelja, 17.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Opasnosti na auto-putu u Bubanj potoku

Деоница ауто-пута Београд–Ниш (Фото: Д. Јевремовић)

Nedavno izletanje autobusa u krivini u Bubanj potoku jedna je od brojnih nezgoda koje su se tu dogodile. Poznat mi je svaki metar auto-puta do Niša, zato što sam na toj saobraćajnici vršio nadzor na održavanju još pre trideset godina.

Spust ka Nišu i krivina na kraju imaju nedostatke. Prvo, spust (kao i uspon) ima nagib od preko sedam procenata, što je mnogo za auto-put. Drugo, krivina ima poluprečnik od 300 metara, pa je „najoštrija” od svih do Niša. Kroz nju se ne može proći putničkim vozilom sa više od sto na sat. Treće, u krivini nema poprečnog nagiba na kolovozu, jer tu počinje uspon i pravac. Nagib kolovoza je bitan za prelaz vozila kroz krivinu.

Rešenje, ali delimično, najbrže i najjevtinije, jeste ograničenje brzine na 80 kilometara na čas, jer je poznato da vozači često ne poštuju ograničenja na putu. Drugo, skuplje, ali efikasnije rešenje jeste rekonstrukcija krivine, tj. kolovoza izradom većeg poprečnog nagiba.

Još treba pomeriti napred, iza krivine, prestanak treće saobraćajne trake (prelazi u zaustavnu traku), jer je to u stvari sužavanje kolovoza, pa se tu vozila sudaraju.

Najbolje rešenje za bezbednost saobraćaja na usponima u Bubanj potoku jeste izgradnja tunela kroz brdo preko kojeg sada prolazi auto-put. O tunelu su debatovali stručnjaci još pre pedeset godina, kada je i započeta gradnja drugog kolovoza do Niša.

Koristim sada priliku da u ime stručne javnosti zamolim planere brojnih deonica auto-puteva, mostova i tunela da planiraju tunel u Bubanj potoku. Moguće je da on ne bude duži od kilometra. Time bi se uklonilo jedino opasno mesto na niškoj mreži auto-puteva.

Ljubiša Stanojević,
građevinski inžinjer,
Beograd

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Boksi
Gospodin Stanojević je u pravu i dobro je da se o ovome raspravlja. Vožnja u pravcu Niša postaje neprijatna kada se od Plavog mosta popnete do benzinske pumpe na vrhu brda. Sledi prvo blago spuštanje gde vozači uglavnom ubrzavaju, a zatim veliki pad i to sa velikim "kontra" krivinama koje vas vuku ka levoj traci autoputa i sve vreme ovu deonicu vozite po krivini, dok se ne spustite sa brda. Veliku ulogu igra brzina kojom ste počeli da se spuštate i kočnice koje trpe izuzento opterećenje.
Слободан
Највећи проблем је блокирана трака за претицање (лева трака) од стране спорих возача који возе практично истом брзином и паралелно возилу у десној траци.
Talicni Opanak
Gospodine Stanojevicu - U PRAVU STE i stojim iza vasih stavova!
Dr
Ne delim mišljenje autora ovog članka, svakodnevno vozim tu deonicu, i ona nije toliko loša, osim kada pada jaka kiša pa postoji mogućnost akvaplaninga. A nema ni toliko saobraćajnih nesreća kao na suprotnoj traci, od Niša ka Bgd. Tunel je basnoslovno skup i nepotreban, možda treba razmišljati o proširenju ili izgradnji još jedne trake u silaznom delu ka Nišu, koja bi se vezivala za novu petlju. Takođe treba postaviti vegetaciju između saobraćajnih traka da bi se sprečilo zaslepljivanje...
Kone
Potpuno ste u pravu za samu konstrukciju cele deonice, i sam se osećam nelagodno kada se spuštam. Međutim to ne opravdava vozače koji ne usporavaju na padini nego samo smanjuju gas. Ipak, poznata je bahatost Lastinih vozača i barem po opisu nekih novinara vozač autobusa je "na silu" krenuo da se prestrojava u levu traku i na taj način istisnuo Škodu. O neprilagođenoj brzini i situaciji na kolovozu da i ne govorim. Dakle, nema opravdanja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.