Četvrtak, 05.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pežo 208 - najprodavaniji automobil u Evropi

Unsplash

Golf više nije prvi izbor među evropskim kupcima. Najprodavaniji automobil u prvom kvartalu 2021. godine je „pežo 208“ s 54 870 prodatih primeraka u 44 evropske države

Pežo ima više razloga za zadovoljstvo ne samo što ima najprodavaniji auto, već i zato što su uz Folksvagen jedini auto brend s dva modela među prvih deset. Njihov krosover 2008 našao se na osmom mestu s 45 338 prodatih primeraka što je porast od čak 91 posto u odnosu na isto razdoblje 2020.

U isto vreme prošle godine, dakle zadnja tri meseca pre rasplamsavanja pandemije korona virusa, prvo je mjesto držao „golf“, ali u prvom tromesečju ove godine pao je na drugo mesto s 52.456 prodatih primjeraka, što je pad od 22,3 posto. U isto vrijeme „pežo 208“ je skočio za 18,8 odsto.

„Reno klio“ je s drugog pao na treće mjesto s prodatih 50.949 komada. Vrlo blizu je prvi i jedini neevropski auto u Top 10  „tojota jaris“ (49.155). Njen skok je primetan u odnosu na isto razdoblje prošle godine, za šest mesta i za 42,4 posto.

Prvih deset zatvara „fijat panda“.

Što se tiče proizvođača, Folksvagen grupa je zadržala primat sa 771 865 prodatih vozila u prvom kvartalu, iako je to pad od 3,8 posto. Zanimljivo, svi brendovi (Folksvagen, Škoda, Audi, Seat) su zabeležili pad prodaje, rastao je jedino Porše za 13,5 odsto iako su njegove prodajne brojke (18.269), male u poređenju s ostalima.

Stelantis grupa sa 669 676 prodatih vozila je druga. Zanimljivo, i u ovoj grupi najkrupniji skok dogodio se u segmentu luksuznih vozila, prodaja Džipa rasla je za 33 odsto.

S druge strane, nekadašnja perjanica italijanske auto industrije Alfa Romeo beleži gubitke. U ovom kvartalu u odnosu na isto razdoblje prošle godine pali su za čak 20,3 odsto i prodali tek  6.509 vozila. Slede Reno grupa, BMV grupa, Hjyndaji, Tojota  i Dajmler koji je zabeležio pad prodaje od 10,1 odsto.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Barbi
Ovo je automobil za žene.
Pravi auto je sa dvoja vrata
Dok je bila verzija sa dvoja vrata i razmisljao sam o njemu.
Nikad Robom
VW se malo zaigrao, digao cenu golfa u nebesa a vidljivo smanjio kvalitet. A o katastrofalnom unutrasnjem dizajnu i da ne pricamo. Sto pre se osveste i izbace Golf 9 uz korekciju nedostataka, bolje za njih.
Brat Kinez
208 konkuriše ne sa Golfom, već sa Polom. Sa Golfom konkuriše 308.
Mustafa Aga
Jeftiniji auto je pretekao skuplji po broju prodatih...Zakljuchak: Opala kupovna moch Jevropejaca...
Mustafa Aga
@Bratko Kinez Slazem se sa vama da su Golf i 308 ista kompakt klasa...A Pezo 208 je sabkompakt (niza klasa)...Ali kako je Golf (skuplji auto i visha klasa) bio ranije najprodavaniji auto a sada je najprodavaniji auto 208 (niza klasa i jeftiniji auto)...Da se vratimo mojem zakljuchku: Opala kupovna moch Evropejaca...
Brat Kinez
Veći auto je uvek skuplji. I 308 je skuplji od 208. Golfu odgovara 308.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.