Sreda, 22.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ISHRANA

Žvakaća guma za bolju probavu

Neki od simptoma probavnih smetnji su nadutost, podrigivanje, gasovi, gorušica, bol u želucu, pa čak i mučnina
(Фото: Пиксабеј/Aline Ponce)

Imate lošu probavu? Da li opstipaciju rešavate medikamentima? Napravite promene u ishrani i umanjite ili pobedite probavne smetnje u potpunosti.

Loša probava… Nije zabavno pričati o tome, ali svi smo to već iskusili. U jednom momentu uživate u dobrom obroku, a u drugom se mučite zbog lošeg varenja.

Neki od simptoma probavnih smetnji su nadutost, podrigivanje, gasovi, gorušica, bol u želucu, pa čak i mučnina. Nijedno od njih nije prijatno, ali dobra vest jeste da se često mogu sprečiti preduzimanjem nekih jednostavnih koraka ka boljem varenju. Evo šta možete da uradite:

Jedite hranu koja sadrži probiotike, koji su dobre bakterije koje se mogu naći u nekim namirnicama, kao i u vašem probavnom traktu. Potražite probiotske jogurte koji sadrže žive aktivne kulture Lactobacillus acidophilus. Ostale namirnice koje sadrže probiotike uključuju kefir, pavlaku i mileram.

Nemojte leći odmah nakon jela. Naša tela najbolje vare hranu u uspravnom položaju, dok ležeći vaše telo teže vari hranu što može dovesti do loše probave. Sačekajte 2-3 sata nakon jela pre nego što odete u krevet.

Jedite polako. Kada prebrzo jedete, zapravo gutate mnogo vazduha, što može poremetiti probavni proces.

Pobrinite se da dobijate mnogo vlakana u svojoj ishrani, ali nemojte prelaziti sa vrlo malo vlakana na mnogo vlakana preko noći, jer to može dovesti do gastrointestinalnih problema. Umesto toga, polako dodajte hranu sa više vlakana u vašu ishranu i s njima pijte puno vode.

(Foto: Piksabej/Jan Jakubowski)

Zamenite beli hleb integralnim ili hlebom od više žitarica, jer sadrže znatno više vlakana.

Vodite dnevnik ishrane da biste identifikovali hranu koja vam negativno utiče na probavu. Često su okidači namirnice sa visokim sadržajem kiseline, kofeina ili alkohola ili začina.

Nemojte nositi usku odeću ili pojaseve dok jedete, jer to može stezati želudac i povećati verovatnoću gorušice.

Probajte žvakaću gumu nakon obroka. To će pomoći da se stimuliše proizvodnja pljuvačke, koja pomaže da se neutrališe želudačna kiselina i smanjuje verovatnoća pojave problema probavnog trakta.

Ako napravite ove promene, ali još uvek imate simptome probavnih smetnji, obavezno posetite svog lekara. To može biti znak da je loša probava simptom drugog problema, kao što je sindrom iritabilnog creva, čira na želucu ili bolesti žučne kese.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.