Ponedeljak, 18.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kad se u glavi zavrti od kružnih tokova

Izgradnja proširene Daničićeve ulice, s kružnim tokom „Nostalgija”, zavisi od ministra odbrane, a kružnog toka „Mala Vaga” od „Puteva Srbije”
(Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – Još kada su pre deset godina, na ulazu u grad s auto-puta Beograd‒Niš, izgrađena dva kružna toka – „Đurđevdanski krst” i onaj s „Fijatovim” znakom, postavilo se pitanje da li su Kragujevcu potrebni novi kružni tokovi i gde bi ih eventualno trebalo formirati. Pitanje je inicirano s debelim razlogom, budući da su zagušenja u saobraćaju kroz centar grada, posebno u špicu, postala teško podnošljiva.

Iako je grupa ovdašnjih urbanista i saobraćajnih inženjera kritikovala projektna rešenja dva pomenuta kružna toka, koji su možda mogli biti nešto širi zbog lakšeg prolaska velikih šlepera, pre izvesnog vremena doneta je odluka da Kragujevac dobije bar još tri kružna toka: u Daničićevoj ulici kod benzinske pumpe u Erdogliji, na raskrsnici u Maloj Vagi i ispod kafane „Paligorić” na raskrsnici ulica Vojvode Putnika i Vojvode Mišića. Izrada projektne dokumentacije za ova tri kružna toka počela je odavno, ali još nigde ni ašov nije poboden.

Pozivajući se na izjave gradskih političara, „Politika” je pre ravno dve godine objavila tekst o skorom početku radova na proširenju Daničićeve ulice koja bi, prema projektu, trebalo da ima četiri, umesto dosadašnje dve trake. Posle kružnog toka „Nostalgija” – kome su žitelji Erdoglije nadenuli ime po obližnjoj popularnoj kafani – Daničićeva treba jednim delom da prođe kroz kasarnu „Vojvoda Radomir Putnik” i napušteni Dom Vojske Srbije, kako bi se spojila s ulicama Kneza Miloša i Kneza Mihaila, kod Malog parka i glavne gradske pijace u samom centru Kragujevca.

Trasa Daničićeve bila je, takođe, predmet kritika, jer ulica, prema projektu, preseca staro gradsko jezgro i cepa Milošev venac, ali umesto da već bude završena, onako kako je obećano, radovi još nisu ni počeli. Ni manje ni više, isksrsnuo je problem s Vojskom Srbije i Ministarstvom odbrane, obaveštavaju nas u gradskoj upravi.

‒ Dogovor s vojskom je bio postignut, zemljište je preneto na grad Kragujevac, imamo projekat i dozvole, obezbeđena su sredstva i mi bismo sutra mogli da počnemo da radimo, ali sada su pred nas postavljeni novi uslovi. Vojska od nas traži da im izgradimo nekakav parking i još neke objekte. Čekamo da nas primi ministar odbrane Nebojša Stefanović, ali on je ovih dana zauzet. Ipak, nadam se da ćemo uskoro razrešiti sve dileme – kaže za naš list Predrag Pantić, načelnik uprave za investicije i razvoj, navodeći da će radovi na izgradnji Daničićeve ulice koštati između 110 i 120 miliona dinara.

Izgradnja preko potrebnog kružnog toka na Maloj Vagi najavljena je još pre šest godina, ali saobraćaj na toj zapetljanoj raskrsnici, na kojoj se ukrštaju brojne ulice kojima se izlazi iz grada putem ka Kraljevu i Čačku, i dalje je regulisan vertikalnom signalizacijom koja često nije u funkciji. Semafori čas rade, čas samo trepće „žuto”, pa kako se ko snađe. Odgovornost za ovaj projekat preuzeli su „Putevi Srbije”, navode u gradskoj upravi.

‒ Kružni tok „Mala Vaga” je u nadležnosti „Puteva Srbije”, koje je pre dve godine počelo da radi projekat. Nemam pouzdane informacije dokle su stigli, ali bojim se da nisu baš marljivi. Dve godine je i više nego dovoljno da se završi ovakav jedan projekat – navodi Pantić, obaveštavajući nas da samo izmeštanje podzemne komunalne infrastrukture na Maloj Vagi košta oko 110 miliona dinara.

Kružni tok ispod kafane „Paligorić”, na ukrštaju Karađorđeve s ulicama Luja Pastera, Vojvode Putnike i Vojvode Mišića, ne iziskuje komplikovane radove, pa bi taj saobraćajni skver mogao biti brzo urađen. Doduše, taj projekat, za razliku od Daničićeve i kružnog toka „Mala Vaga” – nije prioritet.

Komentari15
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Predrag Crnogorac
A raskrsnica kod Medicinske ? A izlaz iz Lidla u Stanovu ? A kružni tok kod pijace ( doduše , nepostojeće ) ? A suženje puta od Topole ( dve trake pa jedna pa dve pa jedna ... igrale se delije .. ) ? A dupla traka od Male Vage prema pozorištu koja decenijama služi kao parking ? A obilaznice oko grada ?
Isidor Kovačević
Pre pedesetak godina sam video u Belgiji kako svaki gradić ima veliki nadvožnjak. Nadvožnjak preko ničega. Najčešće se prostor ispod nadvožnjak na kraju koristio kao parking. "Princip je isti, sve su ostalo nijense". Sreća je što srpska sela i varoši ne slede do kraja belgijski primer jer su kružni tokovi daleko jevtiniji.
Goran J
U Australiji je skoro svaka rasksnica kružni tok, čak i najmanje uličice koje se ukrštaju. Ima ih milion! Ali nasuprot, ne zavrti se u glavi već stvara sigurniji i efilasniji način prolaženja i mimoilaženja kroz raskrsnice imajući u vidu da uvek dajete prednost vozilu sa vaše desne strane. Tako se eliminišu i mnogi semafori koji se recimo u Srbiji često kvare i ostaju nepopravljeni danima neki čak i mesecima u manjim gradovima.
Одрон
Мода је да се кружни токови, како по варошима и варошицама, тако и по селима и сеоцима широм Србије утурају и тамо где треба и тамо где не треба. Колико само примера има новосаграђених кружних токова (у последњих неколико година) који немају, практично, улогу укрштања путева, јер путеви који би требало да се укрсте са постојећим (главним) нису чак ни у изградњи, већ само у нечијим плановима (мислима локалних или републичких властодржаца)? За те паре могло је штошта корисног да се уради.
bager
A da napravite obilaznicu oko grada ili makar dela grada gde se nalaze industrijske zone,,veliki sleperi i teski kamioni i onako nemaju sta da traze po gradu,,uopste da ne ulaze u grad,,

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.