Sreda, 29.06.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Za pet dana na biciklu pređu 600 kilometara

Onaj ko radi šest dana nedeljno, osam sati dnevno, može da zaradi između 1.000 i 1.200 evra mesečno, pričaju nam dostavljači hrane iza čijih se izotermičkih rančeva kriju obične ljudske priče
(М. Спасојевић)

Jure prestoničkim ulicama na biciklima i motorima, a srećemo ih i u vozilima javnog gradskog prevoza. Kockasti izotermički rančevi koje nose na leđima kriju sasvim obične ljudske priče o tome kako su baš oni postali dostavljači hrane.

U trenutku kada se svet suočio sa pandemijom virusa korona, u martu prošle godine, među onima koji su se našli na prinudnom odsustvu sa minimalnom zaradom bio je i Aleksandar Zečević. Tada se zaposlio kao dostavljač u firmi „Glovo”, a tokom svoje kratke dostavljačke karijere promenio je nekoliko prevoznih sredstava.

– Počeo sam na električnom biciklu koji sam iznajmio od poslodavca. Dešavalo se da me uhvati kiša, čak i da mi na kiši pukne guma. Bilo je to zanimljivo iskustvo i za pet dana prešao sam oko 600 kilometara i oslabio pet kilograma – kaže Zečević za naš list. Uz iskusnijeg kolegu koji je dostavljao porudžbine automobilom, savladao je tajne ovog posla: od korišćenja aplikacije koja je neophodna svakom dostavljaču, preuzimanja robe, dostavljanja porudžbina, pa sve do odnosa sa mušterijama.

Korisnici ocenjuju dostavljače, a one koji imaju najbolje ocene, prema njegovim rečima, poslodavci nagrađuju. Radno vreme je fleksibilno, a kako smatra, ovaj posao omogućava i ljudima bez radnog iskustva da se zaposle. Među dostavljačima postoje oni koji posao obavljaju pešice ili tako što koriste javni prevoz. Za termo-torbu i alternativnu bateriju, kaže, dostavljačima se od plate odbija šest hiljada dinara, a nakon prestanka radnog odnosa, mogu da zadrže opremu.

– Za naše uslove zarada je sasvim dobra. Onaj ko radi šest dana nedeljno, osam sati dnevno, može da zaradi između 1.000 i 1.200 evra mesečno. Zarada zavisi i od prevoznog sredstva, jer sami plaćamo održavanje – napominje naš sagovornik i na osnovu ličnog iskustva tvrdi da je skuter najisplativije sredstvo kada je ovaj posao u pitanju. U toku dana dostavljač najviše može da radi deset sati, napominje, u periodu od osam sati do jedan sat posle ponoći. Firma za koju je svojevremeno radio, kako kaže, ne bavi se isključivo dostavom hrane već funkcioniše kao kurirska služba. U doba korone ovaj posao je procvetao, a on smatra da je pred dostavljačkim platformama svetla budućnost, bez obzira na situaciju sa virusom korona.

– Ljudi su navikli na dostavu i verujem da će i kad sve ovo prođe nastaviti da poručuju hranu i razne druge potrepštine na kućnu adresu – ističe Zečević. Kao dostavljač, pozvonio je na vrata mnogih poznatih ličnosti, ali je jedino Borisa Malagurskog zamolio da se fotografiše s njim. Među njegovim kolegama bilo je ljudi dobi od 18 do 65 godina, Roma, ali i bivših muzičara.

Među dostavljačima postoje i oni koji u ovom poslu vide spoj lepog i korisnog. Jedan od njih je Aleksa Veličković, koji već dve godine radi za firmu „Volt”, a uz glumu, ples i plivanje, bavi se i biciklizmom.

– Radim šest sati dnevno. Ovo je moj izduvni ventil. Koliko se radi, toliko se i zaradi – kaže i dodaje da broj porudžbina zavisi od doba dana, kao i od vremenskih prilika. Među njegovima kolegama, priča, postoje ljudi koji se bave sasvim drugačijim poslovima. Njihovo radno vreme je od osam sati do 15 časova, a posle toga sedaju u automobil ili na motor, običan ili električni bicikl i „pretvaraju se” u dostavljače. Bakšiš, bonusi, ali i fleksibilno radno vreme čine ovaj posao sve više primamljivim i za devojke. O neprijatnim situacijama na terenu, kako kaže, slušao je iz druge ruke.

– Vodim se onom starom da lepa reč i gvozdena vrata otvara. Dešavalo se da stignem ranije i slatko se ispričam sa mušterijom. Kada se radi o nama koji dostavljamo porudžbine na biciklima i motorima, problem su šine i klizavi pešački prelazi – napominje ovaj mladić. U ovom poslu, kako kaže, vrlo je važna koncentracija, ali i da dostavljač ne precenjuje svoje mogućnosti kada se radi o vožnji. Svestan je da njegove kolege i on ponekad nerviraju sugrađane zato što voze po trotoarima, ali to se dešava zato što ne postoje svuda trake za bicikliste, a vrlo je opasno da se uhvate ukoštac s automobilima.

Pokretni ugostiteljski objekti

Prema podacima Agencije za privredne registre preduzetnici su se tokom 2020. godine najviše odlučivali da pokrenu biznis registrovan za pretežnu delatnost pod šifrom: restorani i pokretni ugostiteljski objekti.

U minuloj godini registrovano je ukupno 29.810 novih preduzetničkih firmi, a njih 1.746 je iz oblasti dostave hrane i pokretnih ugostiteljskih objekata.

 

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milanares
Ziveli dostavljaci i cuvajte se
Dr. Vesko Vujicic
Dodao bi i ozbiljniji udes na nekih 3 meseca, ja sam imao 5 za 2 godine, uglavnom krivica vozaca koji ne mogu procene da bicikl moze da se krece jako brzo. A najbolji mi je bio pesak koji mi je izleteo na ulicu i gledao me direktno u oci i nije znao sta da radi, krenuo napred pa nazad i na kraju u mom pravcu dok sam ga izbegavao. Baksisi znaju platu i poguraju do 2000e. Fizicki nikad nisam bolje izgledao i bolje se osecao, inace sam bio lekar na Paliluli, i napustio zbog doticnog direktora.
Rade
Sve je OK, samo bez zaletanja po trotoarima. Ako je već za vas opasno na kolovozu (profesionalni rizik?), onda ste i vi opasnost za pešake, decu, životinje, kada se zalećete i provlačite na milimetar s leđa.
Марко Јанковић
Ја као пешак се осећам више угрожен у близини возача аутомобила него бицикала. У свим аспектима.
kiza
Voze ko sumanuti po trotoarima, ugozavaju pesake na trotoarima, nek voze po putu, pa tu nek jure, slobodno.
mile
jadni ljudi....
Божа
На Балију постоји сличан достављачки сервис, прпознатљиви су по зеленим јакнама на скутерима на којима превозе и путнике.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.