Petak, 24.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Provera „prošlosti“ polovnjaka pre kupovine

Pixabay

Kupovina pouzdanog polovnog automobila vrlo je ozbiljan zadatak. Jedan od glavnih problema je nemogućnost kupaca da prepoznaju koje se sve prevare kod prodaje polovnjaka javljaju.

Neki polovni automobili izgledaju vrlo primamljivo na prvi pogled, dok s druge strane kriju kvarove i prevare koje daju potpuno drugo, lošije stanje takvog „našminkanog“ auta. Nasedne li kupac, nastaju muke s kvarovima i nepodnošljivim troškovima.

Istraživanje najčešćih prevara kod polovnjaka, sprovela je platforma carVertical koja za istraživanje istorije automobila prikuplja relevantne informacija o individualnim automobilima, računajući izveštaje iz nacionalnih i privatnih registara, raznih baza podataka, izveštaje osiguravajućih kompanija, kao i izveštaje iz baza podataka mnogih država o krađama automobila.

Istraživanje je sprovedeno tokom poslednjih godinu dana i analizirano je više od milion izveštaja o automobilima. Podatke su dobili u 21 državi, i to u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj, Belgiji, Finskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Bugarskoj, Mađarskoj, Estoniji, Belorusiji, Litvaniji, Letoniji, Poljskoj, Rumuniji, Rusiji, Ukrajini, Slovačkoj, Sloveniji, Švedskoj i Srbiji.

Prema podacima studije carVertical, najčešće prevare koje prodavci maskiraju su oštećenje vozila, vraćena kilometraža, krađa automobila, korišćenje vozila kao taksi ili rentakar.

Ovo istraživanje pokazuje da je gotovo jedna trećina od svih proverenih automobila na platformi pretrpela neki vid štete a svako šesto vozilo (16,7 odsto) ima vraćenu kilometražu. Vraćanje kilometraže je vrlo zastupljeno kod prevaranata koji uvoze automobile i pokušavaju prodaju s lažnim, manjim brojem pređenih kilometara. Kod dizel automobila, postoje veće šanse da je kilometraža vraćena. Korekcija brojila za kilometražu je jedna od jeftinijih operacija na crnom tržištu, ali zato može da poveća vrednost automobila i do 25 odsto. Automobili koji su imali vraćenu kilometražu se lako uočavaju. Uglavnom, potrošenost drugih delova automobila govori o ovoj prevari. Ako su sedišta, volan, ili menjač vidno „potrošeni“, a kilometraža mala, onda je jasno o čemu se radi. Najgora moguća prevara koja vam se može dogoditi je kupovina ukradenog vozila. U većini slučajeva se vozila oduzimaju od novih vlasnika, a procedura vraćanja novca je komplikovana. U proteklih 12 meseci, carVertical je identifikovao nekoliko hiljada ukradenih automobila.

Najčešći mamac prevaranata je upravo cena automobila koja je premala, ili bar primamljiva u odnosu na slične. Niska cena ne znači uvek da se radi o prevari. Ponekad ljudi moraju hitno da prodaju automobil iz nekog samo njima poznatog razloga. Ali svakako je poželjno da se proveri istorija automobila čim vam je bilo šta sumnjivo..

Koristeći online izveštaj platforme carVertical o „anamnezi“ automobila, kupci mogu da upoznaju pravo lice izabranog automobila i tako pre kupovine izbegnu sve prevare. Dovoljno je da na sajtu se ukuca broj šasije i uz minimalnu naknadu stižu traženi podaci.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Joca Dobric
Da, automobili imaju svoj vijek kao i sve ostalo, ali na to se moze uticati pravilnim ponasanjem i odrzavanjem , ne samo ciscenjem iznutra i izvana, vazno je znanje i volja , najvazniji je motor i mjenjac i sve ostalo je vazno (Ele. i mehan. sklopovi ), prosjecan auto ima blizu 3000 djelova , mislim 20 posto znanja se nalazi u autu,to je tehnicka kombinacija stotina razlicitih organskih neorganskih materiala metala stakla plastike gume papira koze tecnosti ulja masti elektronike komplikovan
Stefan
Automobili u Srbiju dolaze da umru. Isto kao i ljudi. Svoj radni vek su proveli slavno po razvijenim zemljama ovog kontinenta, na dobrim putevima i uz pristojno održavanje. Promenili nekoliko vlasnika i odradili svoj radni vek od nekoliko stotina hiljada km. Naravno da ne postoji auto od ispod 200.000km da je došao u Srbiju sa sve plaćenim troškovima uvoza, transporta i zarade trgovca pošto je takav auto sa tom takvom istinitom kilometražom tamo negde skuplji nego što je ovde sa svim u zbiru.
Bosko
Kad dodje sa 200.000 km to je premija,vozis se jos 300 i uzivas.E kad dodje sa preko 500 onda je muka

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.