Nedelja, 01.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Igre na tržištu automobila

Драган Јевремовић

Šta diktira više cene polovnjaka? Osim manje ponude među ponuđenim odgovorima su i - poskupljenje u Nemačkoj i veći carinski nameti.

Razlog da polovna vozila u Nemačkoj poskupljuju za naše uvoznike zbog povećanja obavezne garancije sa šest na 12 meseci, „ne pije vodu“. Namerno se ispušta iz vida da u Nemačkoj ima nešto što se zove „eksport prajs“ (izvozna cena) i na vozila koja se izvoze ne daje se nikakva garancija. Dovođenje u vezu produžetka garancije sa izvozom polovnjaka, iskorišćeno je ovde u Srbiji da se podignu cene. Uz dopunu i medijsku galamu o povećanoj carini  a zna se da Srbija ne naplaćuje nikakvu carinu na automobile proizvedene u EU niti je to u planu.

Deo istine je samo u vraćanju obavezne obračunske praksa da se ne prihvataju fakturisane, najčešće bagatelne cene u inostranstvu već da se za osnovicz za porez primenjuju cene iz kataloga AMSS. Zbog toga su troškovi uvoza sada povećani, najčešće za nekoliko stotina evra. U suštini, samo se dosledno primenjuje odavno napisan zakon. Taj katalog je delom problematičan jer posle 10 godina starosti ostaje fiksna vrednost vozila, tako da vozila stara 11 ili 16 godina imaju istu katalošku vrednost.

Celu vest o poskupljenjima „napolju“ i na granici, naduvali su oni koji imaju interesa da cene budu veće a tu spadaju i dileri polovnih ali i novih vozila.

Zbog opšte krize koja se više oslikava u razvijenim privredama i državama, njihovi građani su smanjili kupovinu novih kola, a time i prodaju svojih polovnih. Otuda naši uvoznici teže dolaze do polovnih kola, manji je izbor, pa drže cenu. Ustvari, reč je o pokušaju da se prevali njihov manji manevarski prostor za zaradu na kupce kod nas.

Znači ni carina, ni nemački propisi ne utiču, jer u suštini smanjena ponuda i prodaja diktira veću proviziju, odnosno maržu. A na kupcu je da odluči hoće li ili ne da pristane. Može da bira, nov auto na kredit, polovan za keš, ili da sačeka rasplet oko pandemije, pa da onda trguje ili ne.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.