Četvrtak, 23.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pasarela na Adi završena, ali ne i prohodna

Svi građevinski radovi su okončani, liftovi ugrađeni, ostaje samo da se ispita statika
(Фото: Б. Васиљевић)

Pasarela koja povezuje „Ada šoping mol” sa Adom Ciganlijom izgrađena je, a kada će biti prohodna – ne zna se. To tvrdi Nenad Virijević, tehnički direktor „Bauvesena”, kompanije koja je izvođač radova na pešačkom mostu koji će ostati upamćen po tome što je trebalo da bude završen septembra prošle godine, a pitanje je hoće li biti otvoren i sledećeg meseca.

– Svi građevinski radovi su okončani, liftovi ugrađeni. Naša obaveza je da se statika pasarele proveri i za to je neophodno da se zaustavi saobraćaj dva vikenda kako bi se most opteretio i ispitala statika. Predata je dokumentacija za tehnički prijem. Kada će pasarela biti prohodna više ne zavisi od nas, to je pitanje za investitora – ističe Virijević.

Upitan zašto se toliko kasni sa završetkom pasarele od 100 metara koju je gradu poklonila kompanija „GTC Srbija” i koja se nikako ne ubraja u složene projekte, Virijević kaže da je prvobitni projekat morao da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija. I korona, sneg, kiša od septembra navođeni su kao razlozi probijanja brojnih rokova. Opravdani ili ne, ali mnogi građani koji žive u tom delu grada nisu oduševljeni pešačkim mostom na toj poziciji komentarišući da je glomazna i zapetljana.

– Znajući naš mentalitet, niko pasarelu neće koristiti jer je puno stepenika i ima liftove koji se kvare. Ada je jako blizu i u toj celini prirode sve ružno izgleda. Na stranu što su stepenište i toranj pasarele uništili spoljašnjost prelepog starog zdanja Šećerane. Ali koga je to briga? – komentar je čitaoca „Politike” na našem sajtu.

Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol”, koji je otvoren u maju 2019. Istog meseca, samo godinu dana kasnije, aktivirano je gradilište i „Bauvesen” je imao 120 dana da završi projekat, a pasarela ni posle godinu dana nije u upotrebi. Hoće li se to desiti konačno sledećeg meseca, juče nismo saznali od investitora „GTC Srbija” jer nije odgovarao na naše pozive i poruke. Vrednost tog projekta je 1,1 milion evra bez PDV-a.

Grad planirao, privatni investitor realizovao

Ideja o pešačkoj pasareli koja bi povezala Čukaričku padinu sa Adom Ciganlijom nije od juče niti je patent privatnog investitora kojem, istina, jeste pošlo za rukom da je i sagradi. Grad je pre desetak godina imao naum da na taj način omogući brži i bezbedniji prelaz za pešake preko saobraćajno opterećene Radničke ulice, ali ga nije realizovao. Pešački most pojavio se 2017. godine i u pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa za uređenje šireg područja Hipodroma, koje obuhvata i staru Šećeranu i lokaciju bivšeg „Jugopetrola” u Radničkoj ulici. Reč je o 55 hektara prostorne kulturno-istorijske celine od izuzetnog značaja – Topčidera. Pobednički tročlani tim arhitekata predvideo je pasarelu iznad Radničke ulice kojom bi pešaci sa Ade Ciganlije mogli da uđu u kompleks stare Šećerane – planiran kao budući muzej industrije...

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

средња веза
Пасарела је требало да се направи код главног улаза на Аду и укину аутобуска стајалишта код Шећеране. Уз мале промене на линијама све би било боље. Сада треба укинути пешачки прелаз и поставити ограду између коловоза. Треба увући део улице где стају аутобуси према граду.
Beli
Aman, završavajte više i vraćajte autobuse na staru trasu! Izludesmo više, svi voze preko hipodroma!
мома
Још мало на Ади неће бити ни једног дрвета. Од непроходне шуме до тужне бетонске пустиње.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Колико ли ће им требати времена за нови мост, кад онај пребаце преко ливаде, када им је за овај БОГАЗ требало оволико?
Maki
Šta god radi Bauwesen kasni užasno i kvalitet je užasan. Ima još nekih takvih, zašto se i dalje angažuju može se zaključiti. S druge strane ima ozbiljnih firmi koje rade kao grom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.