Četvrtak, 02.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Izazovi vožnje autoputem

(А. Васиљевић)

Dolazi leto, popuštaju mere, kolone automobila opet će jezditi našim putevima. Mreža autoputeva nikad veća. Zbog visoke prosečne brzine, automobilske nezgode koje se dešavaju na tim deonicama su daleko opasnije. Putovanje autoputem može biti i prilično stresno ako se vozite u nepoznatoj državi ili regionu, a posebno ako do cilja morate da promenite nekoliko takvih.

Savet vozačima je da voze po propisu, pridržavaju se ograničenja brzine, drže potreban razmak, a prilikom preticanja, obvezno koriste migavac kada želite da promene traku.

Nemojte voziti prebrzo i levu traku (ili trake) koristite samo kada pretičete.

Vozači bi trebalo da održavaju minimalni razmak u dužini puta, kojeg vozilo, s tom brzinom, pređe za dve sekunde. Pri 100 km/č to iznosi 55,6 metara, pri 130 km/č to je 72,2 m, a pri 150 km/č 83,3 metra. Toliko rastojanje je bezbedno ako se uzmu svi faktori u obzir, dužina zaustavnog traga prilikom kočenja, reakcija na nepredviđenu situaciju… U slučaju vlažnog kolovoza, duplirajte to rastojanje.

Isplanirajte na vreme kada ćete se uključiti i isključiti sa autoputa. Na taj način vam se neće desiti da morate brzo da reagujete kad naiđete na željeno uključenje ili isključenje. Ako vidite da ćete promašiti skretanje, nemojte da pokušavate da izvedete neki rizičan manevar, jer to može dovesti do saobraćajne nesreće. Nastavite do sledećeg isključenja i vratite se.

Povremeno i često bacajte pogled u retrovizore. Ovo je posebno bitno kada se krećete po autoputu s tri ili više traka. Kada želite da preteknete neko vozilo, prvo se uverite da iza vas, u preticajnoj traci ne ide drugo vozilo daleko brže od vas i čiju brzinu ne možete da procenite.

Posebnu pažnju obratite na deonicama koje prolaze kroz ili oko većih gradova, jer je tu saobraćaj intenzivniji. S druge strane, "prazan" autoput može da "uspava" vozača. Neobavezan razgovor s putnicima može pomoći u tim situacijama.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Uz sve to znajte da vas 'veliki brat' snima i prati da se ne iznenadite ako vam na kućnu adresu stignu kazne koje mogu biti i u hiljadama eura i ne mogu se zameniti sa 'par dana zatvora' .
Aleksandar Macic
Ne prepadajte ljude vožnjom na auto putu, koja je mnogo sigurnija i lakša nego na "običnim" putevima. I svim zemljama sveta vožnja na auto putevima je ista. Naravno da se vozači trebaju pridržavati pravila. Jedno ste zaboravili, ne sme se voziti ni presporo, sem ako tako nije propisano signalizacijom, 110 -120 je minimum.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.