Petak, 29.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Biciklisti najugroženiji od juna do avgusta

Za pet godina u saobraćajnim nesrećama poginulo je 250 vozača bicikala
(Фото Р. Крстинић)

U Srbiji godišnje pogine u proseku oko 50 biciklista, a oko 1.500 njih bude povređeno u saobraćajnim nesrećama, saopšteno je iz Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS), povodom „Biciklijade” koja će biti održana u nedelju, 30. maja, u Beogradu.

„Cilj ABS je da zajednički promovišemo bicikl kao način transporta i da sve učesnike u saobraćaju podsetimo na važnost međusobnog razumevanja, poštovanja propisa i bezbednog ponašanja”, naglašavaju iz ABS.

U periodu od 2016. do 2020. u Srbiji je u udesima poginulo 250 biciklista, dok je 7.429 povređeno. Smrtno stradali biciklisti čine oko osam odsto svih poginulih osoba u saobraćajnim nesrećama u Srbiji. Istraživanje ABS pokazalo je da su vozači dvotočkaša najugroženiji od juna do avgusta. U ovom periodu u proseku mesečno pogine više od 25 osoba, dok 900 bude povređeno. Podaci ukazuju da biciklisti najčešće stradaju sredom, petkom i subotom, a najkritičnije doba dana je od 10 do 11 i od 16 do 17 časova.

Prema starosnim kategorijama, od 2016. do 2020. u svojstvu bicikliste poginulo je sedmoro dece i 116 osoba starijih od 65 godina.

U periodu januar–maj 2021. poginulo je 18 vozača dvotočkaša, među kojima je i četvorogodišnje dete.

„Kada se detaljnije analiziraju saobraćajne nesreće sa učešćem biciklista dolazimo do zaključka da najveći broj njih nastrada u udesima sa najmanje dva vozila, pri čemu jedno od vozila skreće ili prelazi kolovoz. Najveći broj biciklista pogine u nesrećama u kojima dolazi do sustizanja dvotočkaša od strane nekog drugog motornog vozila. Pored navedenog, pokazuje se da propust koji dovodi do nastanka udesa u kojima stradaju biciklisti jeste preduzimanje nepromišljenih radnji vozača što motornih, što vozača bicikala”, navode iz ABS-a.

Naglašavaju da agencija nastoji da usmeri rad lokalnih saveta za bezbednost saobraćaja koji sredstva od naplaćenih novčanih kazni ulažu i u izgradnju potrebne infrastrukture za dvotočkaše.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган П.
Требало би некако регулисати да и бициклисти имају обавезу полагања ПСП-а, да имају основу познавања саобраћајних правила. Они се возе редовно коловозом заједно са осталим возилима, а у теорији уопште не морају да знају знаке, правила, и остало. Они млађи, или старије жене рецимо, нису полагали за кола или мотор, и немају никаква знања о саобраћајним правилима, а учествују у саобраћају. Апсурд.
dusan1
Samo da ne uzimamo i tu recepte iz EU i pravimo biciklističke staze i koridore na štetu i puteva i pejzaža ! U siromašnim zemljama kakva je Srbija bicikl nije sportski rekvizit nego prevozno sretstvo i kao takvo je učesnik u saobraćaju sa svim pravima i obavezama koje iz toga sleduju.
Los kvalitet
Jedna za drugom, citam ove dve recenice: "...Када се детаљније анализирају саобраћајне несреће са учешћем бициклиста долазимо до закључка да највећи број њих настрада у удесима са најмање два возила, при чему једно од возила скреће или прелази коловоз. Највећи број бициклиста погине у несрећама у којима долази до сустизања двоточкаша од стране неког другог моторног возила." Koja od ove dve tvrdnje je istinita? Jer obe ne mogu biti
bajsikl
Biciklisti su manje ugrozeni od korone jer se bave sportom!
Velimir
Zaključak analize je da biciklisti stradaju zbog nepromišljenih radnji vozača motornih vozila ili biciklista? Ja zaista živim u ludnici...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.