Subota, 04.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nema mesta za dve autobuske stanice

Sadašnja stanica u Kragujevcu kojom upravlja firma „Janjušević” radiće bar dok se ne završi rekonstrukcija starog „Zastavinog” servisa kod jezera Bubanj
(Б.Карталовић)

Kragujevac – Gradska vlast neće dozvoliti da u Kragujevcu rade dve autobuske stanice, poručio je član veća za komunalnu politiku Vladimir Maksimović povodom informacija o početku dugo najavljivane izgradnje autobuske stanice na mestu starog „Zastavinog” servisa kod jezera Bubanj. Sadašnjom stanicom upravlja firma „Janjušević” iz Priboja, koja je nedavno kupila imovinu „Auto-saobraćaja”, propalog kragujevačkog prevoznika. Maksimović u razgovoru za „Politiku” navodi da se u Kragujevcu neće dogoditi Novi Sad, gde je svojevremeno došlo do problema zbog privatne autobuske stanice koja je trebalo da zameni glavnu gradsku stanicu.

Gradnja autobuske stanice u Kragujevcu najavljena je još pre šest godina, kada je otvorena i polemika o lokaciji na kojoj bi trebalo podići ovaj važan infrastrukturni objekat. Navodeći da drumski i šinski saobraćaj moraju biti integrisani, pojedini urbanisti i saobraćajni inženjeri su pledirali za rešenje po kome bi nova stanica bila sagrađena na mestu sadašnje koja se nalazi u neposrednoj blizini železničke stanice, a neki opozicioni političari su predlagali da se na drugom mestu podigne potpuno novi objekat.

Uprkos tome, tadašnja gradska vlast je donela odluku da za potrebe autobuske stanice otkupi stari „Zastavin” servis automobila, koji je od postojeće železničke stanice udaljen kilometar-dva.

„Zastavin” servis, gde je trenutno smeštena operativa gradskog komunalnog preduzeća „Vodovod i kanalizacija”, otkupljen je 2018. godine za tri miliona evra od Univerzal banke koja je postala vlasnik ovog objekta kao jedan od većih poverilaca „Zastave” u stečaju. Grad se tada zadužio kod Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj, od koje je nameravao da podigne još pet miliona evra radi neophodne rekonstrukcije objekta i njegovog prilagođavanja potrebama autobuske stanice. Ta tranša kredita još nije povučena, a iz aktuelne gradske vlasti sada kažu da se to verovatno neće ni desiti.

‒ Bliži smo odluci da projekat nove autobuske stanice realizujemo u partnerstvu s privatnim sektorom, jer ne želimo da se grad dodatno zadužuje. Nemamo obavezu da podignemo preostalu tranšu kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj i zbog toga nećemo snositi nikakve posledice – kaže Maksimović, napominjući da će rekonstrukcija starog „Zastavinog” servisa, koja će prema studiji izvodljivosti koštati oko 2, 7 miliona evra, početi naredne godine.

Sadašnja stanica nastaviće s radom kao i do sada, rekao je u izjavi za portal „Glas Šumadije” Vinko Janjušević, vlasnik firme „Janjušević”, navodeći da prevoznici i putnici u narednom periodu mogu da očekuju samo unapređenje i bolji kvalitet staničnih usluga. O kom periodu je tačno reč, nije poznato, budući da se ne zna ni kada bi rekonstrukcija „Zastavinog” servisa mogla biti završena, ali je aktuelna vlast odlučna u stavu da u Kragujevcu ne mogu postojati dve autobuske stanice.

‒ Ova gradska vlast neće dozvoliti da u Kragujevcu rade dve autobuske stanice. Može postojati samo jedna, glavna gradska stanica. To pitanje će biti regulisano skupštinskom odlukom. Nećemo dozvoliti da nam se dogodi Novi Sad, gde je svojevremeno bilo problema izazvanih izgradnjom privatne stanice – navodi Maksimović.

Tretmanom na postojećoj stanici, staroj više od pola veka, možda su zadovoljni prevoznici koji sarađuju s firmom „Janjušević”, ali putnici imaju mnogo primedaba i na cenu i na kvalitet usluga. Gradu sa oko 175. 000 stanovnika, koji je poslovni, naučni i zdravstveni centar Šumadije, svakako je potrebna nova autobuska stanica, ali se mnogi Kragujevčani pitaju šta će se desiti ako upravo firma „Janjušević” bude izabrana za privatnog partnera u poslu rekonstrukcije „Zastavinog” servisa.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Радмила
Скоро је била акција против изградње зграде поред језера Бубањ као објекта који ће угрозити језеро и природу. И град је зауставио ту изгрдњу. А онда само 50м од језера се гради Аутобуска станица у Сервису која не смета са буком, гасовима и повећаним саобраћајем. Зашто се град тако односи према својој а другачије према туђој имовини ?
Marko
Gradnja pored jezera Bubanj nije obustavljena zbog buke, gasova i povecanog broja ljudi vec da bi se ocuvala ambijentalna celina, lepota prirode oko jezera. Da nam uz obale jezera ne bi izrasle betonsko-staklene zgrade i oduzele zelenilo i uzivanje svim gradjanima zarad koristi finansijske malog broja ljudi. Stanica je predvidjena na placu gde vec postoje objekti i ako projekat bude dobar nece se ugroziti jezero. Putnici koji stignu u Kg uzivace u prirodi, a oni koji odlaze pozelece da se vrate
Боро
Крагујевац нема решену ни ватрогасну станицу која је величине, и на месту, из 1930-их година прошлог века, са све торњем из ког су тадашњи ватрогацси осматрали град, а хитна помоћ је измештена на крајњи источни крај град, иза је буквално ништа, и треба им много више времена него пре да стигне до делова који су према западу тј југу тј Краљеву. Годинама сам предлагао да се у Станову подигне постаја Хитне помоћи и Ватрогасне бригаде, са 3-4 дежурних који би стизали први пре свих у тај део града.
SPA
Odavno nije "ništa" iza (praktično se tu seli pola grada, sud je već gotov, zgrada FILUMa kreće sa izgradnjom sledeće godine i sl.) a i napravljene su i nove saobraćajnice u blizini koje sve to povezuju. Za vatrogasnu stanicu se slažem, ali nije to samo problem grada jer je u pitanju republička institucija. Opet je mesto pored magistrale možda najbolje, tamo gde su planirali autobusku ranije, odnosno kod Sajma. Mnogo lakše i za servis opreme a ne da peru i prolaznike sa sve opremom u centru.
Misljenje gradjanina
Medjugradski bus saobracaj u Kg treba da ima bar 4 prolazne stanice. 1. najveca ujedno i prigradska kod jezera Bubanj, 2. kraj pijace gde je sada veliki parking, 3. Zvezda čvor 4. kod Grosnicke zeleznicke stanice - mesto stari tovarni žel terminal. Bus koji dolaze u Kg iz pravca Batocine treba da voze do Grošničke žel stanice i sa nje polaze. Ovde bi se povezali bus i žel. Suprotno ka Kv bus treba da polaze sa Bubnja. Internet prezentacija obavezno kao kgbus.
Marko
Prolazna zeleznicka stanica moze da se postavii ispred muzeja stare livnice i spram nje prolazna autobuska stanica. Dakle, moguce je spojiti zeleznicki i autobuski saobracaj barem na dva mesta. Ispred muzeja u samom centru i na Grosnickoj stanici. Kada se uradi severna obilaznica oko Kragujevca, nece biti toliko prometan prolaz kroz grad i nece biti smetnje za autobuse. Takodje, hitno treba porusiti udzerice od doma vojske do Male Vage i napraviti 4 trake.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.